• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Underbart nördigt. Bara skjortan från FILA som saknas från full set :D Hade ingen aning om att det var ett livsstilskit som ingick i 656-MX5 :)

https://www.ebay.com/itm/Mazda-MX-5...432525?hash=item1a98023a4d:g:SSQAAOSweZFeuFkv

s-l1600k.jpg

Vad i hela fridens namn?! haha

Tänk om Sinn skulle göra en U50 av UX och släppa en i 41mm. :hungry:
Håller tummarna för det! Känns som att U50 kommer att bli en succé. Iaf hos oss klockdårar :D
Såg ett YouTube-klipp tidigare med en fantast som påstod att detta var något som många varit på Sinn om i många år, alltså att göra mindre varianter av t.ex U1 som ska vara deras bäst säljande dykare men att de ryckt lite på axlarna och tyckt att det var trams. Om man får spekulera så tror jag verkligen att denna kommer att slå och är helt övertygad om att Sinn kommer att expandera detta till flera modellserier i så fall.

Tänk om Sinn skulle göra en U50 av UX och släppa en i 41mm. :hungry:
Haha, vilken timing! Jag skulle precis besöka tråden för att höra hur folk tycker att UX bärs med sina 44mm och får direkt reda på att en uppdaterad boett är på G! :happyhappy: Det känns väldigt troligt att den så småningom släpps som quartz men frågan är bara när. Lite märkligt kan jag tycka att man inte släpper den direkt men quartz kanske är ganska marginaliserat även hos Sinn?

Haha, vilken timing! Jag skulle precis besöka tråden för att höra hur folk tycker att UX bärs med sina 44mm och får direkt reda på att en uppdaterad boett är på G! :happyhappy: Det känns väldigt troligt att den så småningom släpps som quartz men frågan är bara när. Lite märkligt kan jag tycka att man inte släpper den direkt men quartz kanske är ganska marginaliserat även hos Sinn?

Det här har garanterat @ERIKSON URHANDEL bäst koll på, åtminstone med försäljningen i Sverige men kanske även internationellt. Om jag får gissa tror jag ändå att UX är en relativt framgångsrik modell för Sinn.

Är på G och är på G.. Vi hoppas att den är på G!

• Like
Reactions: HSK
Mums! Jag är lite novis på Sinn. Vad är storyn bakom Sinn-klockan som ser ut som en Breitling Navitimer? Vem var först?

Breitling är originalet. I samband med att Breitling riskerade konkurs, (runt 1979 tror jag), köpte Helmut Sinn befintligt lager med boetter, urverk m.m. och även licensen, (inte namnet Navitimer dock), att ta över tillverkningen i egen regi. När Breitling sedan hämtade sig gjorde man upp om att få tillbaka licensen men samtidigt som Sinn skulle få fortsätta med sin 903 som modellen heter. Ungefär så, har säkert missat en del detaljer hur det gick till. Jag har inte riktigt satt mig in i alla turer kring det hela.

De allra tidigaste 903 har Breitlings urverk och jag har även sett med Breitling-krona, samt att det står Sinn Natitimer på tavlan. De är extremt sällsynta. Efter den kom min variant med det röda rakställda datumet. De dyker upp till försäljning lite då och då och jag tror att det ligger ett par på C24 just nu. Efter den har det kommit en rad olika modeller med bland annat 24-timmarsvisning, månfas m.m. och 903 finns kvar i sortimentet än idag.

IMG_20181120_101905.jpg

IMG_20181121_105817_423-01.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp