Vilken rolig! En bukett av visare.
Ser ut som att två visare sitter ihop? Påminner om UTC-visare, men varför är det två-i-en?
Tysk tid och Greenwich Time
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken rolig! En bukett av visare.
Ser ut som att två visare sitter ihop? Påminner om UTC-visare, men varför är det två-i-en?
Ah! Tur att vi har samma tid som Tyskland.Tysk tid och Greenwich Time
Ah! Tur att vi har samma tid som Tyskland.
Det känns väl ändå som en liten onödig komplikation? Stämmer ju dessutom bara när det är vintertid ...Här är en mer tydlig bild.
Det känns väl ändå som en liten onödig komplikation? Stämmer ju dessutom bara när det är vintertid ...
Med lite tur avskaffas galenskapen med sommartid snart.Gammal klocka
"Watches with such hour hands were primarily intended for the GMT+1 time zone in Central Europe (Germany, Switzerland, Austria, Italy, or France. That was before they introduced daylight saving time, during a period when the relationship between GMT and the Central European Time (CET) did not change throughout the year."
Omröstning skulle ske i närtid och sista tidsändringen skulle vara i höst. För min del passar normal tid dvs vintertid bästMed lite tur avskaffas galenskapen med sommartid snart.
Ja, jag säger då det. Vi hoppas det avskaffas nu. Extra bökigt när inte alla länder har det och olika länder byter olika dag.Omröstning skulle ske i närtid och sista tidsändringen skulle vara i höst. För min del passar normal tid dvs vintertid bäst
Vilken röstar ni på? Vit eller röd sekundvisare?
Låter kobandet vila lite. Ruggigt bekvämt med stål på 836! Nu är det väll inte direkt en liten klocka på 43mm men märker att den ser mycket större ut på bild än verkligheten. Nåväl, Känns som det kvittar egentligen .
Bra symmetri på den där tavlan med datumet kl 6. Även en 39mm-klocka ser stor ut i det perspektivet och avståndet. Baserat på det tycker jag att den verkar sitta utmärkt utan överhäng på bandhornen.
Vilken röstar ni på? Vit eller röd sekundvisare?
Den här tavlan är så bra!
Riktigt bra och snygga bilder! Bandet passade även fint.Den här tavlan är så bra!
Krispiga bilder! Vill också ha nuDen här tavlan är så bra!
Tackar! Ja, tycker det flyger!Hur kommer det sig att ingen köper 656an på köp&sälj? Ska man bli tvungen att göra det själv?
Riktigt bra och snygga bilder! Bandet passade även fint.
Den är grym! Lite utav en hybrid! Flygare med 200m WR kan ju vara en dykare också...Krispiga bilder! Vill också ha nu
200 meter, det har ju faktiskt 556 ocksåDen är grym! Lite utav en hybrid! Flygare med 200m WR kan ju vara en dykare också...
Vet, haha!200 meter, det har ju faktiskt 556 också
Flygardykarna! Fast tycker inte det är SÅ konstigt med sån WR ändå, trots flygar-DNA:t. Men kanske bara är bortskämd .Vet, haha!
Får när vi bytlånade?104 St Sa I W skulle banne mig bli snäppet bättre med svart dag/datumskivor med vit text. Det skulel bli en fantastisk kontrast mot tavlan.
Får när vi bytlånade?
Mja, sålde den till en KSare som inte är jätteaktiv men vet att han tänkte sälja vidare sen. Vet inte hur det gick. Det var @jenskevin som köpte av migJapp....din gamla Vet du om den är den kvar på forumet?
Mja, sålde den till en KSare som inte är jätteaktiv men vet att han tänkte sälja vidare sen. Vet inte hur det gick. Det var @jenskevin som köpte av mig