• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ah! Tur att vi har samma tid som Tyskland. :)

Här är en mer tydlig bild.

Doppelzeiger.jpg

Det känns väl ändå som en liten onödig komplikation? Stämmer ju dessutom bara när det är vintertid ...

Gammal klocka :)

"Watches with such hour hands were primarily intended for the GMT+1 time zone in Central Europe (Germany, Switzerland, Austria, Italy, or France. That was before they introduced daylight saving time, during a period when the relationship between GMT and the Central European Time (CET) did not change throughout the year."

Gammal klocka :)

"Watches with such hour hands were primarily intended for the GMT+1 time zone in Central Europe (Germany, Switzerland, Austria, Italy, or France. That was before they introduced daylight saving time, during a period when the relationship between GMT and the Central European Time (CET) did not change throughout the year."
Med lite tur avskaffas galenskapen med sommartid snart. :)

Omröstning skulle ske i närtid och sista tidsändringen skulle vara i höst. För min del passar normal tid dvs vintertid bäst :)
Ja, jag säger då det. Vi hoppas det avskaffas nu. Extra bökigt när inte alla länder har det och olika länder byter olika dag.

Synd på alla Casio med DST-inställning, men det är ju bara att stänga av. Tänk på Clarkans klocka med fasta visare!

Låter kobandet vila lite. Ruggigt bekvämt med stål på 836! Nu är det väll inte direkt en liten klocka på 43mm men märker att den ser mycket större ut på bild än verkligheten. Nåväl, Känns som det kvittar egentligen :).
E7E821BB-78E4-4F0C-850F-F65F3D87B35F.jpeg

Bra symmetri på den där tavlan med datumet kl 6. Även en 39mm-klocka ser stor ut i det perspektivet och avståndet. Baserat på det tycker jag att den verkar sitta utmärkt utan överhäng på bandhornen.

Bra symmetri på den där tavlan med datumet kl 6. Även en 39mm-klocka ser stor ut i det perspektivet och avståndet. Baserat på det tycker jag att den verkar sitta utmärkt utan överhäng på bandhornen.

Man får gå fotokurs eller ta spegelselfies helt enkelt :). Stämmer som du säger, bandhornen hänger inte över på något sätt men det är en väldigt platt klocka tacksamt nog. Tror den är 50mm på längden så nog på snöret att man kommer undan med 19cm handled.

Tillbaka
Topp