• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Så kan det nog vara. Men @Moorflax lämnade ju just in Sin(n) till Erikson. Alltså måste den hämtas. Vad vore bättre än en rejäl hojtur? Förena nöje med nöje :)
Och du finns väl i krokarna också va?

Vilken sällsynt trevlig förfrågan!
Här en ezm 13 som just fått rycka in som dressare när det vart snabba ryck:
IMG_9616.JPG

Stort tack, en riktig pärla!

Landar på Arlanda 5-8 ggr/år. Tiden är alltid lika knapp, Expressen ut till city och Taxi till mötena. Ibland får jag någon timme tillgodo, hur tar man sig snabbast ut till @ERIKSON URHANDEL från Sthlm Central?

Cheers

Både pendel och tunnelbana går till Sundbyberg. Med pendeltåget är det bara två stationer, sen en liten promenad på 3-4minuter och så är du framme :) Totalt tar det väl en kvart ca.

Både pendel och tunnelbana går till Sundbyberg. Med pendeltåget är det bara två stationer, sen en liten promenad på 3-4minuter och så är du framme :) Totalt tar det väl en kvart ca.
Wow! Stort tack, det hade jag inte väntat mig. Känns som jag ska ta ett tidigare flyg nästa möte :sinn::happyhappy:

Edit: Är pendeltåget ovan jord eller under jord? :bag: Köper man biljetten ombord?

Hmm... Kanske blir Sinn-lös snart. :(
Testade gångreserven på U1:an. Hade den på armen en hel dag och lade den sedan på bordet klockan 16 igår kväll.
I morse 10:31 så hade den stannat. 16½ timmars gångreserv är ju inte så mycket att hurra för. :D
Ska ringa Erikson i morgon bitti och höra om de kan vänta med att skicka in 103:an och ev skicka U1:an med samma paket.
Har lagt undan klockan nu kl. 21. Ska bli intressant att se hur länge den går nu.

Hmm... Kanske blir Sinn-lös snart. :(
Testade gångreserven på U1:an. Hade den på armen en hel dag och lade den sedan på bordet klockan 16 igår kväll.
I morse 10:31 så hade den stannat. 16½ timmars gångreserv är ju inte så mycket att hurra för. :D
Ska ringa Erikson i morgon bitti och höra om de kan vänta med att skicka in 103:an och ev skicka U1:an med samma paket.
Har lagt undan klockan nu kl. 21. Ska bli intressant att se hur länge den går nu.

Trist :( Hoppas att den hade fått en tillfällig svacka bara.

Wow! Stort tack, det hade jag inte väntat mig. Känns som jag ska ta ett tidigare flyg nästa möte :sinn::happyhappy:

Edit: Är pendeltåget ovan jord eller under jord? :bag: Köper man biljetten ombord?
Pendeltåget är ovan jord och kanske lite enklare att hitta till i röran på centralen. Man köper ett kort i närmsta SL-center eller Pressbyrå (i närhet till tåg, buss eller tub). Köp ett "reskassa-kort" och fyll på med 60 kr så har du så du klarar dig. Kostar ca 30 kronor per resa, men då får du åka vart du vill inom en timme.

Jag har för mycket i skallen gällande SINN sedan ett tag tillbaka, samtidigt 2 beställda klockor på väg in av andra fabrikat,

Men funderar ändå starkt på slå till innan det är försent, #400 har levererats av 500 tillverkade. Tiden är med andra ord knapp.

Har en absurd hatkärlek till modellen, den lockar mig samtidigt som jag inte kan se mig själv använda besten på jobbet.

Jag pratar om :
IMG_0280.JPG

Vafan ska jag göra, blir tokig!

Jag har för mycket i skallen gällande SINN sedan ett tag tillbaka, samtidigt 2 beställda klockor på väg in av andra fabrikat,

Men funderar ändå starkt på slå till innan det är försent, #400 har levererats av 500 tillverkade. Tiden är med andra ord knapp.

Har en absurd hatkärlek till modellen, den lockar mig samtidigt som jag inte kan se mig själv använda besten på jobbet.

Jag pratar om :
IMG_0280.JPG

Varan ska jag göra, blir tokig!
Asbrutal! Skulle vilja se den med en svart vridring.

Jag pratar om :
IMG_0280.JPG

Vafan ska jag göra, blir tokig!

Haha...ja, den där är inte det vanliga spontanköpet skulle jag tro :) Minns inte om Erikson har den inne, i sådana fall hade du ju åtminstone kunnat få uppleva färgerna live innan du bestämmer dig.

EDIT: Håller helt med @Moorflax att svart vridring skulle passa riktigt bra

Haha...ja, den där är inte det vanliga spontanköpet skulle jag tro :) Minns inte om Erikson har den inne, i sådana fall hade du ju åtminstone kunnat få uppleva färgerna live innan du bestämmer dig.

EDIT: Håller helt med @Moorflax att svart vridring skulle passa riktigt bra
Fasen jag stod ju och fånstirrade i Sinnmontern idag! :banghead:
Tror inte jag jag såg den bland de andra. Men jag kan inte svära på det.
Kära Sinn-vänner.....nu är vi uppe i 2000 poster!!! :)
2000 poster! Nu tar vi snart Jlc-tråden och sedan jagar vi ifatt Breitling och Panerai! :D

Ja det låter ju lite märkligt? Den håller tiden jättebra och jag har inte märkt något tidigare.
Men är det gtg på g så får jag väl handla en 757:a :D
Funderar starkt att åka den 11:e maj. Vore ju skoj om någon annan ville ses!
Hade gärna varit där, men annat att prioritera tyvärr.
Men till dess är ju inte dina klockor färdiga hur som helst, så du lär behöva komma dit minst en gång till. :)

Pendeltåget är ovan jord och kanske lite enklare att hitta till i röran på centralen. Man köper ett kort i närmsta SL-center eller Pressbyrå (i närhet till tåg, buss eller tub). Köp ett "reskassa-kort" och fyll på med 60 kr så har du så du klarar dig. Kostar ca 30 kronor per resa, men då får du åka vart du vill inom en timme.

Som f d pendeltågsförare inflikar jag gärna att det kan vara enklare att köpa en enkelbiljett i automat för 43 kr, räcker i 75 minuter. Ta sen ett tåg mot Kungsängen/Bålsta från spår 15/16 och åk två stationer till Sundbyberg. :)

Hej Bullen!
bullen.jpg

Min kompis har haft problem med sin Sinn U1.
Med bara sexton å en halv timmars gångreserv så tyckte han att det var en bra idé att ringa till @ERIKSON URHANDEL och gråta ut.
Den luttrade men trevlige säljaren Filip frågade lugnt och sakligt om jag eeh... MIN KOMPIS hade dragit upp den ordentligt.
- Va? Vadå dra upp?
- Jaa, drog du upp den ordentligt innan du kollade gångreserven?
Min kompis som fortfarande inte fattade, sjönk djupare och djupare ner i idiotträsket.
Med intelligent halvöppen mun propsar han fortfarande:
- Nä det är en U1:a, man drar inte upp dessa! (här någonstans föds samtidigt ett litet tvivel)
- Jodå, du drar bara ur kronan ett hack och vrider upp den så mycket det går.
Med en mun fortfarande på vid gavel så börjar det nu sjunka in så sakteliga i min lätt retarderade kompis huvud...
- jag är en idiot, sa han lågmält...

Nu till min fråga:
Hur ska jag få min kompis att tänka innan han talar?

Hej Bullen!
bullen.jpg

Med bara sexton å en halv timmars gångreserv så tyckte han att det var en bra idé att ringa till @ERIKSON URHANDEL och gråta ut.
Den luttrade men trevlige säljaren Filip frågade lugnt och sakligt om jag eeh... MIN KOMPIS hade dragit upp den ordentligt.
- Va? Vadå dra upp?
Min kompis som fortfarande inte fattade, sjönk djupare och djupare ner i idiotträsket.
- Nä det är en U1:a, man drar inte upp dessa! (här någonstans föds samtidigt ett litet tvivel)
Med en mun fortfarande på vid gavel så börjar det nu sjunka in så sakteliga i min lätt retarderade kompis huvud...

Nu till min fråga:
Haha, tur att din KOMPIS har dig som kompis då:D.

Hej Bullen!
bullen.jpg

- Va? Vadå dra upp?

Nu till min fråga:

Men till din kompis försvar måste jag säga att även jag har en kompis som inte visste om att man kunde dra upp den manuellt :D

Dessutom så tycker jag att det inte finns någon känsla i uppdraget så som det är på mina.....ehhh, hans andra klockor :)

Tillbaka
Topp