• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tack!
Det var den här modellen som var lite av en graal för ett par år sedan. Tyckte den var riktigt cool, och också ekonomiskt överkomlig. Höll på att köpa den då, för ett par år sedan, men tyckte det var lite mycket pengar då, och säljaren var lite för "slapp" tyckte jag. Så det blev en stunds velande och sen backade jag.
Men. Den har aldrig lämnat Sinnet helt. Numer känns summan för en klocka fullt rimlig, och jag gillar den fortfarande. 103ST är en annan klocka upplever jag. Tryckknapparna är ju annorlunda, liksom även ringen. Mer flygare kanske, men också mindre rock'n roll. Skruvade tryckknappar ser hårdare ut. Tycker också att bezeln är snyggare, och hela ovansidan i en enda svepande yta. Gillar den looken mer. Och så är jag lite rädd för plexi.
Tycker helt enkelt denna modell av 103:an är den bästa. :)
Men jag måste säga att det finns riktigt schyssta andra modeller också. U2 :hungry: och även UX :hungry:
Förresten, är du nöjd med länken ? Tycker klockan gör sig så grymt bra på gummi också. 103:an sätter verkligen myror i huvudet på mig. Älskar plexit, men som du säger, skruvade pushers är hårt...

Förresten, är du nöjd med länken ? Tycker klockan gör sig så grymt bra på gummi också. 103:an sätter verkligen myror i huvudet på mig. Älskar plexit, men som du säger, skruvade pushers är hårt...
Länken talar sig många varma om. Den är schysst. Och skön. Sugen på en finelink också, men har inte skaffat någon än. Gummi är generellt sådär tycker jag, så jag lär nog inte skaffa något i förstone.
Tänkte lite mer på det jag skrev igår, och får nog ändra mig till att den kanske allra schysstaste är 103 Classic. Men den är alltjämt överprisad tycker jag.
Men som sagt. 103:an är en jättefin klocka. Riktigt mysig :)

Länken talar sig många varma om. Den är schysst. Och skön. Sugen på en finelink också, men har inte skaffat någon än. Gummi är generellt sådär tycker jag, så jag lär nog inte skaffa något i förstone.
Tänkte lite mer på det jag skrev igår, och får nog ändra mig till att den kanske allra schysstaste är 103 Classic. Men den är alltjämt överprisad tycker jag.
Men som sagt. 103:an är en jättefin klocka. Riktigt mysig :)
Länken och gummit kostar ungefär lika mycket lustigt nog såg jag nu.
Skall gå på Erikssons minibasel nästa vecka, ser verkligen fram emot att få klämma lite på 103:eek:r. Hoppas få joina klubben snart :cool:

Länken och gummit kostar ungefär lika mycket lustigt nog såg jag nu.
Skall gå på Erikssons minibasel nästa vecka, ser verkligen fram emot att få klämma lite på 103:eek:r. Hoppas få joina klubben snart :cool:

Det är viklåset som gör att det drar iväg i pris. Gummit till exempelvis Ezm3 som är med vanligt spänne kostar inte alls lika mycket.

Tidigare i veckan fick jag för mig att simma lite efter jobbet. Hade med mig min jobbklocka som fått utstå nästan allt. Med nästan allt så menar jag allt utom vatten.
Och den har stått ut med min behandling under 6 års tid. Tickat vidare utan att gnälla.

När jag stod vid bassängkanten så insåg jag att det var dags att testa. Jag har tidigare hävdat hos tillverkaren att min modell inte är vattentät, men de hävdade motsatsen trots att det endast står 3 ATM på klockan. Hmmm.... Plums!

Den höll inte naturligtvis. Vilket jag påpekade för tillverkaren. Man kanske inte ska hävda något som med all sannolikhet inte stämmer. De frågade dock om jag var intresserad av deras erkänt vattentäta variant. Jag avböjde.

Så nu står jag utan en jobbklocka. Men absolut inte ledsen för det. Nu har jag ju all anledning och möjlighet att testa tyskt på jobbet! :)

Det måste inte vara i svart, men det är ju snyggt! Och de jag funderar kring är:
U1 S
UX S
857 S

De ligger alla nära i pris och känns rätt hårda. UX S allra hårdast. Tror vi att de andra håller? Vilken ska man ta?

Tidigare i veckan fick jag för mig att simma lite efter jobbet. Hade med mig min jobbklocka som fått utstå nästan allt. Med nästan allt så menar jag allt utom vatten.
Och den har stått ut med min behandling under 6 års tid. Tickat vidare utan att gnälla.

När jag stod vid bassängkanten så insåg jag att det var dags att testa. Jag har tidigare hävdat hos tillverkaren att min modell inte är vattentät, men de hävdade motsatsen trots att det endast står 3 ATM på klockan. Hmmm.... Plums!

Den höll inte naturligtvis. Vilket jag påpekade för tillverkaren. Man kanske inte ska hävda något som med all sannolikhet inte stämmer. De frågade dock om jag var intresserad av deras erkänt vattentäta variant. Jag avböjde.

Så nu står jag utan en jobbklocka. Men absolut inte ledsen för det. Nu har jag ju all anledning och möjlighet att testa tyskt på jobbet! :)

Det måste inte vara i svart, men det är ju snyggt! Och de jag funderar kring är:
U1 S
UX S
857 S

De ligger alla nära i pris och känns rätt hårda. UX S allra hårdast. Tror vi att de andra håller? Vilken ska man ta?

Med UX kan du nog vara rätt säker på att inte uppleva det problemet igen, 500 atm :cool:

U1 S
UX S
857 S

Det fins ju en überhård 757 med svart case. Är lite dyrare dock.

Min vita 104 måste nog tyvärr tillbaka till Tyskland. Den har redan börjat uppvisa problem med sin AR och har ett par bubblor i glaset. :(

Kan du vara utan den i sommar? Risken är väl att det dröjer om du lämnar den nu.
Det stör mig ganska rejält så jag tror det, ja. Antar att jag får använda 103 istället.
Den går dessutom ganska dåligt med sisådär +13 sek/dag (är iof inte mer än två veckor gammal än)

Senast ändrad:
Finns det några dykarmodeller med lite mindre storlek? EZM3 verkade vara lite mindre, finns det någon mer? Eller någon med liknande stuk?

Nu är fraktsedel på väg till mig så att jag kan skicka ner Ezm3 till Sinn. Lite dålig tajming egentligen då jag har förstått att de har mycket och göra och att det kan bli en stunds väntan, och jag har ju tänkt att den ska användas mycket i sommar. Men jag får i alla fall en cool extra pryl tillsammans med klockan när det är dags för retur :)

image003.jpg

Hur fick du tag i denna? :)

Tillbaka
Topp