Tidigare i veckan fick jag för mig att simma lite efter jobbet. Hade med mig min jobbklocka som fått utstå nästan allt. Med nästan allt så menar jag allt utom vatten.
Och den har stått ut med min behandling under 6 års tid. Tickat vidare utan att gnälla.
När jag stod vid bassängkanten så insåg jag att det var dags att testa. Jag har tidigare hävdat hos tillverkaren att min modell inte är vattentät, men de hävdade motsatsen trots att det endast står 3 ATM på klockan. Hmmm.... Plums!
Den höll inte naturligtvis. Vilket jag påpekade för tillverkaren. Man kanske inte ska hävda något som med all sannolikhet inte stämmer. De frågade dock om jag var intresserad av deras erkänt vattentäta variant. Jag avböjde.
Så nu står jag utan en jobbklocka. Men absolut inte ledsen för det. Nu har jag ju all anledning och möjlighet att testa tyskt på jobbet!
Det måste inte vara i svart, men det är ju snyggt! Och de jag funderar kring är:
U1 S
UX S
857 S
De ligger alla nära i pris och känns rätt hårda. UX S allra hårdast. Tror vi att de andra håller? Vilken ska man ta?