• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hej Bullen!
bullen.jpg

Min kompis har haft problem med sin Sinn U1.
Med bara sexton å en halv timmars gångreserv så tyckte han att det var en bra idé att ringa till @ERIKSON URHANDEL och gråta ut.
Den luttrade men trevlige säljaren Filip frågade lugnt och sakligt om jag eeh... MIN KOMPIS hade dragit upp den ordentligt.
- Va? Vadå dra upp?
- Jaa, drog du upp den ordentligt innan du kollade gångreserven?
Min kompis som fortfarande inte fattade, sjönk djupare och djupare ner i idiotträsket.
Med intelligent halvöppen mun propsar han fortfarande:
- Nä det är en U1:a, man drar inte upp dessa! (här någonstans föds samtidigt ett litet tvivel)
- Jodå, du drar bara ur kronan ett hack och vrider upp den så mycket det går.
Med en mun fortfarande på vid gavel så börjar det nu sjunka in så sakteliga i min lätt retarderade kompis huvud...
- jag är en idiot, sa han lågmält...

Nu till min fråga:
Hur ska jag få min kompis att tänka innan han talar?
Dagens bästa!:D

SW200 torde väl vara ETA2824 clone? Därav bör den kunna dras upp? Tanken slog mig aldrig när du beskrev ditt hrrrrmmm, din kompis bekymmer. :)

ÄNTLIGEN!
Som jag har väntat och längtat. Blev en tur till Erikson Ur idag för att hämta ut 103:an.
Nu; nyruckad, nya tryckknappar, krona och bom och så klart nytryckt. Aahhh...
Alltså Erikson Ur. Vilken kalasbutik! Jättetrevliga, tillmötesgående, intresserade och pratglada. Riktigt bra upplevelse. Som kronan på verket, skickade de dessutom med ett nytt Sinn-verktyg och insexnycklar eftersom dessa saknades i mitt kit. Grymt schysst.
Känns riktigt bra att få husera här i tråden och kunna vara med och bidra med lite bilder. Har ju varit utan Sinn (alltför) länge nu. Trevligt med en kronograf som inte är så djävulskt stor också.
Och så några nyknäppta bilder.
IMG_20170505_200152.jpg
IMG_20170505_200254.jpg
IMG_20170505_200323.jpg
IMG_20170505_200404.jpg

ÄNTLIGEN!
Som jag har väntat och längtat. Blev en tur till Erikson Ur idag för att hämta ut 103:an.
Alltså Erikson Ur. Vilken kalasbutik! Jättetrevliga, tillmötesgående, intresserade och pratglada. Riktigt bra upplevelse. Som kronan på verket, skickade de dessutom med ett nytt Sinn-verktyg och insexnycklar eftersom dessa saknades i mitt kit. Grymt schysst.
Känns riktigt bra att få husera här i tråden och kunna vara med och bidra med lite bilder. Har ju varit utan Sinn (alltför) länge nu. Trevligt med en kronograf som inte är så djävulskt stor också.
IMG_20170505_200152.jpg
IMG_20170505_200254.jpg
IMG_20170505_200323.jpg
IMG_20170505_200404.jpg
Fan av härlig läsning, en toppenåf förhöjer känslan utan tvekan!

Fan av härlig läsning, en toppenåf förhöjer känslan utan tvekan!
Absolut! Superskön upplevelse!
Rickard skulle ställa in den åt mig. Snurrade dagskivan en stund. Funderade och konstaterade att det var tyska på den. Eller...? Tittade frågande upp. Vad heter fredag... Freitag svarade jag övertygande. Ännu mer förbryllad funderande han... vad heter då torsdag...? Donnerstag! Men det är ju fredag idag...? Jo, men jag brukar ställa dagen innan och dra den över midnatt så den växlar som den ska. Skön kundservice :)
Ni som upplever mini-Basel med dem nästa vecka lär få det riktigt trevligt är jag övertygad om.
Försökte få mig en glimt av Anonimo idag, men de hade inte hunnit komma än. Allt som fanns var skylten :p

Senast ändrad:
ÄNTLIGEN!
IMG_20170505_200152.jpg
IMG_20170505_200254.jpg
IMG_20170505_200323.jpg
IMG_20170505_200404.jpg

Jäklar vad härligt :) Vilket år är den från? Inbillar jag mig eller har lumen börjat få en vacker skiftning?

Jäklar vad härligt :) Vilket år är den från? Inbillar jag mig eller har lumen börjat få en vacker skiftning?
Visst är det!
Den har nog kanske fått lite gulare färg. Lyser gör den iaf ännu. Är från december 2009. Har blivit en fullsetare så när som på certet som jag har frågat efter många ggr nu. Men jag har sett det på bild iaf.

ÄNTLIGEN!
IMG_20170505_200152.jpg
IMG_20170505_200254.jpg
IMG_20170505_200323.jpg
IMG_20170505_200404.jpg
Vad kul! Grattis!
Övervägde du 103 st någon gång ? Vad var det isf som fick dig att välja 103 st sa ?
Har funderat länge på denna nu...

Vad kul! Grattis!
Övervägde du 103 st någon gång ? Vad var det isf som fick dig att välja 103 st sa ?
Har funderat länge på denna nu...
Tack!
Det var den här modellen som var lite av en graal för ett par år sedan. Tyckte den var riktigt cool, och också ekonomiskt överkomlig. Höll på att köpa den då, för ett par år sedan, men tyckte det var lite mycket pengar då, och säljaren var lite för "slapp" tyckte jag. Så det blev en stunds velande och sen backade jag.
Men. Den har aldrig lämnat Sinnet helt. Numer känns summan för en klocka fullt rimlig, och jag gillar den fortfarande. 103ST är en annan klocka upplever jag. Tryckknapparna är ju annorlunda, liksom även ringen. Mer flygare kanske, men också mindre rock'n roll. Skruvade tryckknappar ser hårdare ut. Tycker också att bezeln är snyggare, och hela ovansidan i en enda svepande yta. Gillar den looken mer. Och så är jag lite rädd för plexi.
Tycker helt enkelt denna modell av 103:an är den bästa. :)
Men jag måste säga att det finns riktigt schyssta andra modeller också. U2 :hungry: och även UX :hungry:

Har ju ingen...det var någon som högg som en kobra när det låg en på köp&sälj :) Men snart har jag en Sinn-lupp :D

Ha! Skämt - och den tärande avundsjukan - åsido, så är det roligt att Sinn tycks ha bra koll på var deras namn hamnar. Ser alltid ut att vara fin finish och hög kvalitet, tycker jag. Hoppas Du återkommer med en rapport om luppen :D

Tack!
Det var den här modellen som var lite av en graal för ett par år sedan. Tyckte den var riktigt cool, och också ekonomiskt överkomlig. Höll på att köpa den då, för ett par år sedan, men tyckte det var lite mycket pengar då, och säljaren var lite för "slapp" tyckte jag. Så det blev en stunds velande och sen backade jag.
Men. Den har aldrig lämnat Sinnet helt. Numer känns summan för en klocka fullt rimlig, och jag gillar den fortfarande. 103ST är en annan klocka upplever jag. Tryckknapparna är ju annorlunda, liksom även ringen. Mer flygare kanske, men också mindre rock'n roll. Skruvade tryckknappar ser hårdare ut. Tycker också att bezeln är snyggare, och hela ovansidan i en enda svepande yta. Gillar den looken mer. Och så är jag lite rädd för plexi.
Tycker helt enkelt denna modell av 103:an är den bästa. :)
Men jag måste säga att det finns riktigt schyssta andra modeller också. U2 :hungry: och även UX :hungry:
Tackar för utförligt svar! Tänkte inte förrän nu på att din 103 inte är nyköpt :). Kul med gamla modeller som fortfarande tillverkas och inte ändras för mycket pga modesvängningar.

Tillbaka
Topp