UncleBear
Silver
Viklås på läder eller länk. Du är väl länkfantast?Wow...det där kallar jag box Och den serien börjar locka mer och mer. Har du några bilder med viklåset på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Viklås på läder eller länk. Du är väl länkfantast?Wow...det där kallar jag box Och den serien börjar locka mer och mer. Har du några bilder med viklåset på?
Viklås på läder eller länk. Du är väl länkfantast?
Gammal bild på läder. Dock utan viklås, löser det om önskemål finns....Japp...blir ju så gott som alltid att länken åker tillbaka fortare än kvickt om jag har bytt till något annat, men jag har ju mest dykare. Tänker att din klocka borde göra sig riktigt bra på lädret.
Gammal bild på läder. Dock utan viklås, löser det om önskemål finns....
Ok, här är lite tillbehör till klockan...Önskemål finns
Men det är absolut ingen brådska så ta det vid tillfälle.
True that. Kul!Ja va 17! Om man pysslar med Sinn så måste man ha en 556. Det bara är så
Mäktigt kit. Riktigt schysst!Monokeln ingår när ni inser att ni behöver en Finanzplatzuhr...
Edit missade att citera @Clark Kent och @Moorflax....
Det stör mig ganska rejält så jag tror det, ja. Antar att jag får använda 103 istället.
Den går dessutom ganska dåligt med sisådär +13 sek/dag (är iof inte mer än två veckor gammal än)
Den är grym. Jag kommer aldrig sälja min.Den där var ju riktigt fin..
Med så många bokstäver så måste den vara grym....
Skall titta närmare!
Generös tolerans. Min EZM3 klarar den fortfarande på sitt tionde år utan service.Rätta mig gärna, men tror att Sinns generella tolerans ligger inom 15 sek/dygn?
Det måste inte vara i svart, men det är ju snyggt! Och de jag funderar kring är:
U1 S
UX S
857 S
De ligger alla nära i pris och känns rätt hårda. UX S allra hårdast. Tror vi att de andra håller? Vilken ska man ta?
Rätta mig gärna, men tror att Sinns generella tolerans ligger inom 15 sek/dygn?
Generös tolerans. Min EZM3 klarar den fortfarande på sitt tionde år utan service.
Hittar ingen info från Sinn specifikt, men Sellita SW 200-1 som sitter i kommer i fyra olika varianter,
Ping @Yoko
- Standard - 12 ±12 s/d
- Spécial (Elaboré) - 7 ±7 s/d
- Premium (Top) - 4 ±4 s/d
- Chronomete
Tidigare i veckan fick jag för mig att simma lite efter jobbet. Hade med mig min jobbklocka som fått utstå nästan allt. Med nästan allt så menar jag allt utom vatten.
Och den har stått ut med min behandling under 6 års tid. Tickat vidare utan att gnälla.
När jag stod vid bassängkanten så insåg jag att det var dags att testa. Jag har tidigare hävdat hos tillverkaren att min modell inte är vattentät, men de hävdade motsatsen trots att det endast står 3 ATM på klockan. Hmmm.... Plums!
Den höll inte naturligtvis. Vilket jag påpekade för tillverkaren. Man kanske inte ska hävda något som med all sannolikhet inte stämmer. De frågade dock om jag var intresserad av deras erkänt vattentäta variant. Jag avböjde.
Så nu står jag utan en jobbklocka. Men absolut inte ledsen för det. Nu har jag ju all anledning och möjlighet att testa tyskt på jobbet!
Det måste inte vara i svart, men det är ju snyggt! Och de jag funderar kring är:
U1 S
UX S
857 S
De ligger alla nära i pris och känns rätt hårda. UX S allra hårdast. Tror vi att de andra håller? Vilken ska man ta?
Jag tar fram skämskudden... Det visade sig att det trots allt var fläckar på glaset. Fläckar som inte försvann med hjälp av putsduk men som gjorde det med hjälp av tandborste, tvål och vatten Allt i sin ordning mao.Min vita 104 måste nog tyvärr tillbaka till Tyskland. Den har redan börjat uppvisa problem med sin AR och har ett par bubblor i glaset.
Tack för infon @Clark Kent! Den är ju inte mer än ett par veckor gammal, som sagt, så jag avvaktar några veckor till innan jag bestämmer om jag ska testa att rucka den. Sinn själva skriver att man bör ge uret minst 8 veckor innan något kan sägas om tidsavvikelse. Tycker fortfarande att +13 spd känns lite i överkant dock men har inget annat Sellita SW 220-1 att jämföra med. Att Sinn skulle ha en högre tolerans än Sellita låter ju lite märkligt kan jag tyckaHittar ingen info från Sinn specifikt, men Sellita SW 200-1 som sitter i kommer i fyra olika varianter,
Ping @Yoko
- Standard - 12 ±12 s/d
- Spécial (Elaboré) - 7 ±7 s/d
- Premium (Top) - 4 ±4 s/d
- Chronomete
Tack! Uppgiften kommer från svar som Sinn lämnat, och som återgivits i olika fora så vitt jag minns. Får gärna uppdateras.
10-15 sekunder är i sig inte mycket att säga om för en automatisk klocka utan särskild certifiering. Vill man istället ha en riktigt superduperexakt klocka finns ju tex quartzkronometern UX från Sinn.
Men rättvist eller ej, så ökar nog förväntningarna på precision i takt med mängden fiffiga tekniker som byggts in i klockan. En Sinn som avviker 10-15 s/d döms antagligen hårdare än många konkurrenter i samma prisklass.
Jag tar fram skämskudden... Det visade sig att det trots allt var fläckar på glaset. Fläckar som inte försvann med hjälp av putsduk men som gjorde det med hjälp av tandborste, tvål och vatten Allt i sin ordning mao.
Tack för infon @Clark Kent! Den är ju inte mer än ett par veckor gammal, som sagt, så jag avvaktar några veckor till innan jag bestämmer om jag ska testa att rucka den. Sinn själva skriver att man bör ge uret minst 8 veckor innan något kan sägas om tidsavvikelse. Tycker fortfarande att +13 spd känns lite i överkant dock men har inget annat Sellita SW 200-1 att jämföra med. Att Sinn skulle ha en högre tolerans än Sellita låter ju lite märkligt kan jag tycka
Jag tar fram skämskudden... Det visade sig att det trots allt var fläckar på glaset. Fläckar som inte försvann med hjälp av putsduk men som gjorde det med hjälp av tandborste, tvål och vatten Allt i sin ordning mao.
Starkt att erkänna...du hade ju kunnat mörka och sagt att Sinn skickat en helt ny
Jag måste å mina egna vägnar erkänna att jag aldrig någonsin har mätt upp hur mina Sinn går, varken i form av gångreserv eller eventuella avvikelser. Det var väl Andy Warhol som körde med Cartier Tank men aldrig drog upp den då han hade den på armen mestadels av estetiska skäl och jag är nog lagt lite åt samma håll. Jag kontrollerar tiden extremt sällan med hjälp av klockan, utan i majoriteten av de tillfällen som blicken dras mot armen är det för att bara njuta av hur den ser ut, alternativt för att ta foto
Hade blivit otroligt pinsamt om jag åkt till EriksonOtroligt klantigt av dig! Kan inte förstå hur man kan göra ett sådant misstag! Skulle jag aaaldrig göra!
Skönt att det ordnade sig!
Jag är inte riktigt så "lyckligt lottad" att jag förmår att bortse helt från en klockas gångavvikelse. Förväntar mig inte en absolut exakthet men ser heller inte varför man inte skulle försöka uppnå en exakthet inom det intervall som tillverkaren av respektive urverk anger (undantaget vintage som ju förstås är en helt annan sak). Sedan tänker jag också att om avvikelsen på ett ur förändras relativt stort och snabbt på ett specifikt ur så indikerar det också att det är dags för översyn oavsett hur stor avvikelsen var före eller efter förändringen.Jag måste å mina egna vägnar erkänna att jag aldrig någonsin har mätt upp hur mina Sinn går, varken i form av gångreserv eller eventuella avvikelser. Det var väl Andy Warhol som körde med Cartier Tank men aldrig drog upp den då han hade den på armen mestadels av estetiska skäl och jag är nog lagt lite åt samma håll. Jag kontrollerar tiden extremt sällan med hjälp av klockan, utan i majoriteten av de tillfällen som blicken dras mot armen är det för att bara njuta av hur den ser ut, alternativt för att ta foto
Hade blivit otroligt pinsamt om jag åkt till Erikson
Jag är inte riktigt så "lyckligt lottad" att jag förmår att bortse helt från en klockas gångavvikelse. Förväntar mig inte en absolut exakthet men ser heller inte varför man inte skulle försöka uppnå en exakthet inom det intervall som tillverkaren av respektive urverk anger (undantaget vintage som ju förstås är en helt annan sak). Sedan tänker jag också att om avvikelsen på ett ur förändras relativt stort och snabbt på ett specifikt ur så indikerar det också att det är dags för översyn oavsett hur stor avvikelsen var före eller efter förändringen.
Vi kanske ska göra gemensam sak av detta? Starta samtidigt och se vem som "vinner"? Eller rättare sagt, se om det skiljer mycket mellan olika klockor med samma verk.Du har ju helt rätt i det att det är något som man borde ha koll på. Precis som du säger, om inte annat än för att veta hur klockorna egentligen mår.
Det får bli nästa veckas uppdrag
Vi kanske ska göra gemensam sak av detta? Starta samtidigt och se vem som "vinner"? Eller rättare sagt, se om det skiljer mycket mellan olika klockor med samma verk.
Ljusblå, faktiskt ännu lite ljusare i verkligheten än på bilden. Trycktestad i mars utan anmärkning. Tysk kvalitet.Låter ju fantastiskt Hur ser färgen ut på din kopparsulfatkapsel?
Ljusblå, faktiskt ännu lite ljusare i verkligheten än på bilden. Trycktestad i mars utan anmärkning. Tysk kvalitet.
Vad blir det för färg om det är dags för byte?Upplever också att det är svårt att få en sanningsenlig färg på kapseln när man ska ta kort och att den upplevs som mer blå på bild än i verkligheten. Synnerligen imponerande hur som helst!
Jag har inga egna erfarenheter kring dessa, och alla är väldigt attraktiva. MEN vill Du hämnas på vatten, så är ju UX svårslagen. Om man så trillar ner i den djupast kända avgrunden torde dess klockhus klara sig. Min kandidat vore UX. Lycka till, och berätta gärna hur Du landat (i köpet - inte i avgrunden, dårå)
Då tror jag 857 går bort och sen är det två röster för UX. Ska testa U1 S och UX S mot varandra nästa gång jag är förbi Eriksons.UX S är grym....men jag tycker att U1 S är vansinnigt cool så den får min röst, eller UX S förrsten Deras båda fördel mot 857 är de röda detaljerna plus att jag föredrar stavindex före siffror.
Vad blir det för färg om det är dags för byte?
Då tror jag 857 går bort och sen är det två röster för UX. Ska testa U1 S och UX S mot varandra nästa gång jag är förbi Eriksons.