• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
Snygg! Tack för bilderna.

Men tråkigt att höra om kronan och vridringen, det lät ju inte bra. Är den svårare än andra klockor med kronan kl 4? Är ringen svårare än t ex SMP som har mer design än funktion när det gäller greppvänligheten.

Fotnot: 356 Sa ser riktigt fin ut. Tror jag ska spara till en sån! :)

Jag fick det att låta mer negativt än det var! Det var verkligen ingen stor grej, liksom. Det var bara nåt jag kom att tänka på. Ingen dealbreaker! Har ingen erfarenhet av andra kronor vid 4 heller.
 
Eftersom dwt
Bästa Sinnister,
Nu är U50 m.fl nyheter på plats i butik.
A2AC9CE1-753A-40E9-94E1-2AB1C2A9BC53.jpeg
Eftersom ni verkar fått in många kan du ju passa på att skänka mig en i bara farten ;);)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fick för något år sedan möjligheten att delta i en passaround som @Moorflax styrde med en 240st gz. Har börjat dregla efter fler sinn och fick för mig att jag sett fler modeller med samma case, drömmer jag eller stämmer det?
6A0A38BA-3501-4F49-BDA8-C24A60C59ADA.jpeg

52060A8F-A222-4C0E-AAA7-4A44CB9D56D3.jpeg

41A7B41C-83A9-4F5A-86DF-96FCD5AF051F.jpeg

140 St är så nära du kan komma, men det är en kronograf och med ett helt annat pris. Ligger en på köp&sälj nu som jag har för mig tillhör @neptun
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tackar! Jäklar va fin den där va, nu blev inte suget efter ytterligare en sinn mindre iallafall, tack för det:D

Det som framförallt är speciellt med 140 är urverket. Det är ett V7750 i grunden men som Sinn har modifierat kraftigt för att återskapa funktionerna från klassiska Lemania 5100 som används t.ex i Ezm1. Sen är det ju ingen blyg viol på armen, men om du kunde bära upp 240 så är det ju inga problem med 140.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Det som framförallt är speciellt med 140 är urverket. Det är ett V7750 i grunden men som Sinn har modifierat kraftigt för att återskapa funktionerna från klassiska Lemania 5100 som används t.ex i Ezm1. Sen är det ju ingen blyg viol på armen, men om du kunde bära upp 240 så är det ju inga problem med 140.
Låter kul, blir att läsa in mig lite. Sinn blir ju bara häftigare ju mer man lär sig:)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Blå 104 fanns inte inne så jag tittade på den grå istället. Den föll inte alls i smaken. I vissa vinklar föll ljuset så att tavlan helt blev utblåst och kontrast mellan tavla och index helt försvann så den knappt gick att läsa.
Och så en till bild på 356 sa.
20200528_173930.jpg
20200528_173528.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Blå 104 fanns inte inne så jag tittade på den grå istället. Den föll inte alls i smaken. I vissa vinklar föll ljuset så att tavlan helt blev utblåst och kontrast mellan tavla och index helt försvann så den knappt gick att läsa.
Och så en till bild på 356 sa.
20200528_173930.jpg
20200528_173528.jpg
Trevliga bilder. Vad fick dig att föredra 356 plexi framför Sa? Jag har själv, utan att ha sett dem live, gått från att vilja ha en plexi till att luta mer åt Sa pga den borstade finishen istället för den blästrade.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Törs man man visa upp sin U1 i dessa Coro.. menar U50 tider;)
Gör ett försök iallafall.:D
EBBB6AF1-A3A5-4AD6-8EEA-D08453D34CA9.jpeg
Snygg och härligt sliten. :happyhappy: Hur gammal är den och har den levt ett hårt liv? Vore kul att höra med tanke på att många ser i stort sett orörda ut efter flera års användning men de kanske är tegimenterade (om det ens är ett ord) vilket jag antar att din inte är?
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Snygg och härligt sliten. :happyhappy: Hur gammal är den och har den levt ett hårt liv? Vore kul att höra med tanke på att många ser i stort sett orörda ut efter flera års användning men de kanske är tegimenterade (om det ens är ett ord) vilket jag antar att din inte är?
Från 2014, och kan ej svara för tidigare ägare.;)
Efter den kom till mig 2019, så har den haft ett underbart liv!:)
Några timmars handledstid per vecka!
 
  • Like
Reactions: HSK

JoelD

Rolex
2-Faktor
Trevliga bilder. Vad fick dig att föredra 356 plexi framför Sa? Jag har själv, utan att ha sett dem live, gått från att vilja ha en plexi till att luta mer åt Sa pga den borstade finishen istället för den blästrade.
Pga glaset och tjockleken. Jag gillar också finishen på den borstade, det är ju samma som på 556. Men jag gillar den varma, runda känslan av plexit och att den är en gnutta tunnare.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Haha ja det har du rätt i... vad tusan :eek:. Men plexi har ju ingen öppen baksida som väl tar extra tjocklek? Är det inte bara glaset som gör att den blir tjockare på pappret? Men själva boetten är egentligen tunnare?
Ingen aning, har aldrig sett klockorna IRL, bara utgått från hemsidan. Jag gissar på att boetten är exakt samma och att antingen fram- eller baksida är ngt tunnare
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ingen aning, har aldrig sett klockorna IRL, bara utgått från hemsidan. Jag gissar på att boetten är exakt samma och att antingen fram- eller baksida är ngt tunnare
Nu kunde jag inte jämföra för plexin var inte i butik. Men jag vill minnas att jag upplever plexin som tunnare. Men ja...kan vara falska minnen, haha.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu kunde jag inte jämföra för plexin var inte i butik. Men jag vill minnas att jag upplever plexin som tunnare. Men ja...kan vara falska minnen, haha.
Kan ju vara så att plexit är mer kupat än safirglaset och därför blir måttet högre även om själva botten är något tunnare. Jag skulle välja plexi alla dagar i veckan. Synd att inte fler klockor görs med plexi nu för tiden, det är så mycket charmigare. Inga problem för mig som mer eller mindre bara kör vintage iofs :p
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Kan ju vara så att plexit är mer kupat än safirglaset och därför blir måttet högre även om själva botten är något tunnare. Jag skulle välja plexi alla dagar i veckan. Synd att inte fler klockor görs med plexi nu för tiden, det är så mycket charmigare. Inga problem för mig som mer eller mindre bara kör vintage iofs :p
Jomen precis, det är min teori också.
 
Topp