• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

seikosha

Rolex
2-Faktor
Blå 104 :cool:
IMG_20200528_081616_128.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu börjar det hända lite grejer:

Nej, det där var ingen höjdarvideo. Vansinnigt irriterande bakgrundsmusik, märkligt filmat i ett rum med nerdragen rullgardin och mest en massa rabblande av specar man kan läsa sig till. Minns inte vad kanalen hette, men det var två snubbar som man bara såg händerna på och som satt på varsin sida och ett bord, drack whiskey eller vin och pratade om den aktuella klockan så som man skulle göra med en klockbroder på ett GTG. Subjektiva åsikter deLuxe, vilket är bra mycket roligare att titta på.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Nej, det där var ingen höjdarvideo. Vansinnigt irriterande bakgrundsmusik, märkligt filmat i ett rum med nerdragen rullgardin och mest en massa rabblande av specar man kan läsa sig till. Minns inte vad kanalen hette, men det var två snubbar som man bara såg händerna på och som satt på varsin sida och ett bord, drack whiskey eller vin och pratade om den aktuella klockan så som man skulle göra med en klockbroder på ett GTG. Subjektiva åsikter deLuxe, vilket är bra mycket roligare att titta på.

Jag kände också att den verkligen inte sålde klockan bra. Trots att det väl var det som var poängen med videon eftersom den verkar tillhöra en klockbutik? Oh well. Det kommer nog mer "influencer-videos" snart.

Blev dock avis på hans enorma handled som fick den att se liten ut, haha.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Nej, det där var ingen höjdarvideo. Vansinnigt irriterande bakgrundsmusik, märkligt filmat i ett rum med nerdragen rullgardin och mest en massa rabblande av specar man kan läsa sig till. Minns inte vad kanalen hette, men det var två snubbar som man bara såg händerna på och som satt på varsin sida och ett bord, drack whiskey eller vin och pratade om den aktuella klockan så som man skulle göra med en klockbroder på ett GTG. Subjektiva åsikter deLuxe, vilket är bra mycket roligare att titta på.
Håller med, vad fan är det för ljus i videon?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Bara typ jättekonstiga kanaler på youtube som kollat på den än. Som tysken med jätteslitna fingrar, haha.
 
  • Like
Reactions: Ncs

JoelD

Rolex
2-Faktor
Där har vi den! Jag tog den inte med mig hem tyvärr. Jag sover på saken! Men känns redan nu som att jag vill ha den.
Spontant känns kronan rätt jobbig att jobba med. Bökig att komma åt och trög. Kanske behöver utveckla rätta knycken bara. Vridningen är också rätt trög och inte så lätt att greppa faktiskt. Men känns superstabil å andra sidan. Har inte känt så mycket på U1 att jag kan jämföra. Kom inte på tanken att göra det i butik heller, heh.

Har bestämt mig för svart bezel i alla fall! Den var solklart bäst. Den gör att klockan också känns ännu en aningen mindre vilket i alla fall jag uppskattar.

20200528_172001.jpg
20200528_172444.jpg
20200528_172647.jpg
20200528_173329.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Där har vi den! Jag tog den inte med mig hem tyvärr. Jag sover på saken! Men känns redan nu som att jag vill ha den.
Spontant känns kronan rätt jobbig att jobba med. Bökig att komma åt och trög. Kanske behöver utveckla rätta knycken bara. Vridningen är också rätt trög och inte så lätt att greppa faktiskt. Men känns superstabil å andra sidan. Har inte känt så mycket på U1 att jag kan jämföra. Kom inte på tanken att göra det i butik heller, heh.

Har bestämt mig för svart bezel i alla fall! Den var solklart bäst. Den gör att klockan också känns ännu en aningen mindre vilket i alla fall jag uppskattar.

20200528_172001.jpg
20200528_172444.jpg
20200528_172647.jpg
20200528_173329.jpg
Snygg! Tack för bilderna.

Men tråkigt att höra om kronan och vridringen, det lät ju inte bra. Är den svårare än andra klockor med kronan kl 4? Är ringen svårare än t ex SMP som har mer design än funktion när det gäller greppvänligheten.

Fotnot: 356 Sa ser riktigt fin ut. Tror jag ska spara till en sån! :)
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Där har vi den! Jag tog den inte med mig hem tyvärr. Jag sover på saken! Men känns redan nu som att jag vill ha den.
Spontant känns kronan rätt jobbig att jobba med. Bökig att komma åt och trög. Kanske behöver utveckla rätta knycken bara. Vridningen är också rätt trög och inte så lätt att greppa faktiskt. Men känns superstabil å andra sidan. Har inte känt så mycket på U1 att jag kan jämföra. Kom inte på tanken att göra det i butik heller, heh.

Har bestämt mig för svart bezel i alla fall! Den var solklart bäst. Den gör att klockan också känns ännu en aningen mindre vilket i alla fall jag uppskattar.

20200528_172001.jpg
20200528_172444.jpg
20200528_172647.jpg
20200528_173329.jpg
Snyggt! Tack för foton. Och grattis till första handledsskottet i tråden. Nu är den stora frågan vem som har en först i tråden :)
 
Topp