• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Trevlig fredag i tråden :)

IMG_20200529_102858.jpg

Precis köpt och flyttat in i hus, men när jag fick en liten slant över från alla måsteinköp så lyckades jag knipa denna fina 556a. Äntligen är man med i gemenskapen, tack @bartoldous för en smidig affär.

Nu väntar man på att grillen ska bli varm. Trevlig fredag på er!

A574DBE2-3154-4815-8BDA-93C2E71C0A8D.jpeg
Tack tack själv ett riktigt bra ur och glad att det gick till någon som kommer att uppskatta det :heart:

• Like
Reactions: Npl
Precis köpt och flyttat in i hus, men när jag fick en liten slant över från alla måsteinköp så lyckades jag knipa denna fina 556a. Äntligen är man med i gemenskapen, tack @bartoldous för en smidig affär.

Nu väntar man på att grillen ska bli varm. Trevlig fredag på er!

A574DBE2-3154-4815-8BDA-93C2E71C0A8D.jpeg
Hurra och grattis! Den bästa Sinn:en dessutom! ;)

• Like
Reactions: Npl
Wow, ursäkta så himla mycket, tyckte den såg rätt liten ut, men många gånger lurar man ögat så att säga. Riktigt fet iaf!

inget att be om ursäkt för :) bara undrade hur du menade.
Jag måste dock inflika med att jag tycker att det är något med proportionerna som gör att den ser mycket mindre ut på bild än vad den faktiskt är. Ser ut att mäta typ 37-38mm även när den inte sitter på en större arm.

Jag måste dock inflika med att jag tycker att det är något med proportionerna som gör att den ser mycket mindre ut på bild än vad den faktiskt är. Ser ut att mäta typ 37-38mm även när den inte sitter på en större arm.
Helt och hållet korrekt, likadant för mig, lätt hänt att det blir fel när man förhastar sig och drar snabba slutsatser :banghead:

Haha, ja den är ju så grym! :D Men alltid får man syn på något nytt.. U50 är ju en riktig hit! Hur är dina första intryck utav den?
Haha, kan ej relatera till att sälja av en klocka man gillar för att ta hem nåt annat! Men jag kanske hamnar där förr eller senare ändå.

U50 är lite annorlunda mot vad jag dras till annars och har länge tyckt och tänkt att jag inte ens är så intresserad av dykare. Typ ogillat vridring, osv. Men så hände detta plötsligt! Väldigt speciell känsla i stålet. Lättare än man tror och lite annan lyster i. Jättebra storlek. Känns mycket mer balanserad än U1 men jag blir å andra sidan glad av desto mindre klockor är överlag. Jag har en 28mm vintage Certina, tex.
Också mycket nöjd med svarta bezeln. Den gör så klockan upplevs ännu lite mindre och ringar in tavlan fint.
Har ingen erfarenhet av urverket sen innan men den är silkeslen att dra upp manuellt. Man känner det knappt ens. 556an (ETA 2824) är det lite motstånd i, t ex.
Kronan är lite bökig att jobba med dock, som jag sa tidigare i tråden. Men det är då det lilla. Så top marks annars!

Edit: Vägde båda klockor nu. U50 väger 150g på pricken med länk. 556 med länk väger 142g.

Senast ändrad:
Haha, kan ej relatera till att sälja av en klocka man gillar för att ta hem nåt annat! Men jag kanske hamnar där förr eller senare ändå.

U50 är lite annorlunda mot vad jag dras till annars och har länge tyckt och tänkt att jag inte ens är så intresserad av dykare. Typ ogillat vridring, osv. Men så hände detta plötsligt! Väldigt speciell känsla i stålet. Lättare än man tror och lite annan lyster i. Jättebra storlek. Känns mycket mer balanserad än U1 men jag blir å andra sidan glad av desto mindre klockor är överlag. Jag har en 28mm vintage Certina, tex.
Också mycket nöjd med svarta bezeln. Den gör så klockan upplevs ännu lite mindre och ringar in tavlan fint.
Har ingen erfarenhet av urverket sen innan men den är silkeslen att dra upp manuellt. Man känner det knappt ens. 556an (ETA 2824) är det lite motstånd i, t ex.
Kronan är lite bökig att jobba med dock, som jag sa tidigare i tråden. Men det är då det lilla. Så top marks annars!

Edit: Vägde båda klockor nu. U50 väger 150g på pricken med länk. 556 med länk väger 142g.
Roligt, den ser så välbalanserad ut storleksmässigt. :) Personligen gillar jag med lite mindre klockor. Måste testa U50n!
Minns att jag tyckte att U1 kändes på tok för stor/tung längesedan jag provade den, så denna lär ju vara toppen! Slit den med hälsan! ;)

Tillbaka
Topp