Ja ett grått band i rätt nyans skulle nog kunna bli riktigt bra. Det känns som att det finns stänk av grått i den gröna färgen på tavlan, eller?
Den är mattgrå och dras lite åt det gråa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja ett grått band i rätt nyans skulle nog kunna bli riktigt bra. Det känns som att det finns stänk av grått i den gröna färgen på tavlan, eller?
Tack! Det elastiska är ljusgrått. Och ganska bekvämt. Kommer åker på någon gång till.Den grå/beiga(?) elastiska(?) tycker jag funkar bra! Men också det du hade först, det ljusbruna spelar bra med det gröna .
OT #äggsnack
Koka upp vattnet.
Lägg i äggen - räcker med att äggen lite mer än sjuder, behöver inte tok-koka
8-8,5 minuter = rinnig gula
9 minuter = krämig gula
10 minuter = fast gula
Kyl av dom snabbt så blir det lättare att skala
(gäller medelstora ägg, typ 60g)
Bild på köpet.
Men mest energieffektivt att låta de ligga med från början. Tycker dessutom att äggens skal då tenderar att hålla bättre. Tänker mig att det har med den successiva upphättningen att göra istället för plötslig.
6-7min för löskokt (rinnig-krämig gula) beroende av storlek på äggen.
Btw: bra redogörelse av äggkokning @nissehult
Bild som inte har med ägg att göra.
Vad är det för konstiga klockbilder på #äggsnack?!
Måste kasta mig in i denna dialog. Min erfarenhet är att lägga med äggen först när det kokar och köra samma som @nissehult fast cirka 1 minut kortare gäller. Det är dessutom rimligen den enda spisagnostiska metoden?Men mest energieffektivt att låta de ligga med från början. Tycker dessutom att äggens skal då tenderar att hålla bättre. Tänker mig att det har med den successiva upphättningen att göra istället för plötslig.
6-7min för löskokt (rinnig-krämig gula) beroende av storlek på äggen.
Btw: bra redogörelse av äggkokning @nissehult
Bild som inte har med ägg att göra.
Måste kasta mig in i denna dialog. Min erfarenhet är att lägga med äggen först när det kokar och köra samma som @nissehult fast cirka 1 minut kortare gäller. Det är dessutom rimligen den enda spisagnostiska metoden?
Bravo!Helt rätt att den här ska stanna i samlingen, annat är dumheter bara!
Man kan inte gå fel med någon Sinn alltså!Bravo!
Tveklöst ska jag ha en sån också en vacker dag...förr eller senare.
Försöker ta lite krispiga bilder men svårt att hålla stadig hand. Måste man köpa ett stativ kanske . Fuskat lite med photoshop också.
Godmorgon!
God morgon
Vad är dina första intryck av U50?
Kanske dags för en Sinn snart igen. Ruskigt trevlig klocka!Godmorgon!
Du borde ha fått två st i lådan med klockan.Fråga från en nybliven Sinn-ägare: Vad är det för storlek på insexnyckel som krävs för att justera länken på en UX?
Bild med några dagar på nacken bara för att det är fint med bilder.
Köpte en där verktyget var trasigt.Du borde ha fått två st i lådan med klockan.
Om du har små torx så funkar det också. Minns inte exakt, kanske T15?Fråga från en nybliven Sinn-ägare: Vad är det för storlek på insexnyckel som krävs för att justera länken på en UX?
Bild med några dagar på nacken bara för att det är fint med bilder.
Suckar.... Vet inte hur jag ska göra.. Slå till på en 103a alt. Lägga allt krut på en Speedmaster 005..nu frågar jag om möjligt i helt fel tråd!
Du ska slå till på den du verkligen vill ha. Annars kommer du köpa en 103, sälja med trolig förlust och sen i alla fall köpa en Speedmaster i slutändan
Men vill ju ha båda