• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Men mest energieffektivt att låta de ligga med från början. Tycker dessutom att äggens skal då tenderar att hålla bättre. Tänker mig att det har med den successiva upphättningen att göra istället för plötslig.
6-7min för löskokt (rinnig-krämig gula) beroende av storlek på äggen.
Btw: bra redogörelse av äggkokning @nissehult
Bild som inte har med ägg att göra.
IMG_20200530_084107.jpg

OT #äggsnack
Koka upp vattnet.
Lägg i äggen - räcker med att äggen lite mer än sjuder, behöver inte tok-koka
8-8,5 minuter = rinnig gula
9 minuter = krämig gula
10 minuter = fast gula
Kyl av dom snabbt så blir det lättare att skala :)
(gäller medelstora ägg, typ 60g)

Bild på köpet.
DSC_1289-01.jpeg

Men mest energieffektivt att låta de ligga med från början. Tycker dessutom att äggens skal då tenderar att hålla bättre. Tänker mig att det har med den successiva upphättningen att göra istället för plötslig.
IMG_20200530_084107.jpg

Vad är det för konstiga klockbilder på #äggsnack?!

IMG_20200530_084107.jpg
Måste kasta mig in i denna dialog. Min erfarenhet är att lägga med äggen först när det kokar och köra samma som @nissehult fast cirka 1 minut kortare gäller. Det är dessutom rimligen den enda spisagnostiska metoden?
B4D69AEA-81DF-4B32-AD37-3521E8D2E078.jpeg

Vad är dina första intryck av U50?

Jag har haft U1 tidigare och jag har 19 cm handled. Jag tycker U50 har mycket bättre proportioner och framförallt att den är ca 11 mm tunn gör mycket. Jag tror den kan bli en rolig klocka att äga då den kommer att passa de flesta handleder och den passar till både länk, gummi och nu kommer den även bli bekväm med Nato. U1 blir topptung med Nato enligt mig.

Har testat det jag har hemma, fick inte ner T15.
Får dra till classe eller bauhaus och testa vad det har att erbjuda. :)

Suckar.... Vet inte hur jag ska göra.. Slå till på en 103a alt. Lägga allt krut på en Speedmaster 005..nu frågar jag om möjligt i helt fel tråd! :):cigar:

Tillbaka
Topp