• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tog U50 till sitt rätta element :D.
Undervatten1.jpg
Fan så rätt du gjorde i att kåpa den där! Men snål som jag är väntar jag tills någon tröttnar på sin så hojta till I så fall :) körde du tegimiterad?

Fan så rätt du gjorde i att kåpa den där! Men snål som jag är väntar jag tills någon tröttnar på sin så hojta till I så fall :) körde du tegimiterad?
Haha ;)
Nej, den är vanlig. Eller bezlen är ju tegimenterad på alla (plus PVD på min som gör den svart förstås), men inte boetten och länken.

Måste kasta mig in i denna dialog. Min erfarenhet är att lägga med äggen först när det kokar och köra samma som @nissehult fast cirka 1 minut kortare gäller. Det är dessutom rimligen den enda spisagnostiska metoden?
B4D69AEA-81DF-4B32-AD37-3521E8D2E078.jpeg
Äggkokning skall utföras på följande sätt.
Ägg och vatten i kastrull låt vattnet koka upp stäng av plattan och på med lock.Låt stå i 7 minuter sen är det färdigt. Blir alltid perfekt oavsett färskhet och storlek på ägg.

Måste kasta mig in i denna dialog. Min erfarenhet är att lägga med äggen först när det kokar och köra samma som @nissehult fast cirka 1 minut kortare gäller. Det är dessutom rimligen den enda spisagnostiska metoden?
B4D69AEA-81DF-4B32-AD37-3521E8D2E078.jpeg

+1 på den. 6 minuter blir ett perfekt förhållande mellan gula och vita #äggsnack :D

Äggkokning skall utföras på följande sätt.
Ägg och vatten i kastrull låt vattnet koka upp stäng av plattan och på med lock.Låt stå i 7 minuter sen är det färdigt. Blir alltid perfekt oavsett färskhet och storlek på ägg.
Ända sedan jag läste ICA Buffés stora äggkokartest så har alla mina ägg blivit perfekta oavsett om folk har frågat efter löskokt, hårdkokt eller mittemellan :)

https://www.ica.se/buffe/artikel/koktid-agg/

Och för att hålla mig någorlunda på topic..

DSC_1292-02.jpeg

Firar snart två år med min. Mycket nöjd med livet och variationen på tavlan. Hur den går från grå/svart till att verkligen kunna explodera i färg. Sen är det ju också kul att ingen tavla blir den andra lik i och med att det är ett naturmaterial.
Här kommer lite bilder:
IMG_20180910_143932.jpg
received_655110171540115.jpeg
IMG_20200522_103344.jpg

Grymt, sen svar men tack för bilderna! Bra visat hur den upplevs i olika ljus! Läcker klocka :D

Det där flyger ju? Inte bekvämt?
Jodå! Först tyckte jag den var "okej" rent utseendemässigt. Nu när den suttit på typ 30-40minuter så gillar jag det mer och mer. Och MN-band sitter som allra oftast superbekvämt eftersom jag kan få passformen exakt som jag vill ha det och inte bara ungefär rätt som med länk eller läderband t ex. De sitter liksom alltid liiiite off. I alla fall på mig.

Jodå! Först tyckte jag den var "okej" rent utseendemässigt. Nu när den suttit på typ 30-40minuter så gillar jag det mer och mer. Och MN-band sitter som allra oftast superbekvämt eftersom jag kan få passformen exakt som jag vill ha det och inte bara ungefär rätt som med länk eller läderband t ex. De sitter liksom alltid liiiite off. I alla fall på mig.

Ja, kanske perlon kan funka med?

Tavlan kommer att få ett fantastiskt lugn utan sekundvisare :) Ungefär som @Fliegerchronograph 757 där det endast är sekundvisare kopplat till koreografen.
Jag som brukar se det som ett argument emot kronografer (äger ingen) att de ofta inte har någon central sekundvisare, haha. Så typ 356an som jag ju vill ha...tänker "men skulle jag inte sakna sekundvisare då?" :D Den har ju en liten förstås, men it's not the same! Men ja din 656 skulle ju bli ännu ännu mer minimalistisk och clean utan förstås!

Tillbaka
Topp