• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag som brukar se det som ett argument emot kronografer (äger ingen) att de ofta inte har någon central sekundvisare, haha. Så typ 356an som jag ju vill ha...tänker "men skulle jag inte sakna sekundvisare då?" :D Den har ju en liten förstås, men it's not the same! Men ja din 656 skulle ju bli ännu ännu mer minimalistisk och clean utan förstås!

Du får köpa antingen en vintage Sinn med Lemania 5012/5100 eller en ny med deras egenutvecklade SZ01 och köra med kronografen igång :)

Tog U50 till sitt rätta element :D.
Undervatten1.jpg
Grym! :cool:

Tavlan kommer att få ett fantastiskt lugn utan sekundvisare :) Ungefär som @Fliegerchronograph 757 där det endast är sekundvisare kopplat till koreografen.
Håller delvis med. Den skulle bli riktigt bra (svincool) utan sekundvisare. Blev lite sugen på att testa. Men - jag använder min sekundvisare till två saker: lättare att se om klockan har stannat, och så har jag den för att räkna pulsen. Jag skulle inte klara min 556i utan sekundvisare.

Håller delvis med. Den skulle bli riktigt bra (svincool) utan sekundvisare. Blev lite sugen på att testa. Men - jag använder min sekundvisare till två saker: lättare att se om klockan har stannat, och så har jag den för att räkna pulsen. Jag skulle inte klara min 556i utan sekundvisare.

Jag erkänner villigt att jag endast i undantag använder klockan för att kolla tiden, så det är inte hela världen om den stannar. Pulskoll får jag på köpet när jag tar det dagliga blodtrycket, en nog så viktig syssla i min ålder :)

Superfin bild. Vad tar du dina bilder med? Har du fått till knycken med att montera på länken?
Den där är tagen med min käre mors kamera som jag fått låna. Jag kan mycket lite om kameror egentligen. Det är en Olympus Pen Lite E-PL5. En liten digital systemkamera.

Jag tror det. Efter ett par försök kom jag på hur jag skulle göra och då var det inga problem! Och jag använder baksidan av ett grillspett i trä för att repa så lite som möjligt :D

Nydelig vær i nabolandet deres også:)

Veldig flott klokke:)

Synes mange tar veldig fine og skarpe bilder i denne tråden. Hva brukes til å ta bilder med tro?

Nydelig vær i nabolandet deres også:)

Veldig flott klokke:)

Synes mange tar veldig fine og skarpe bilder i denne tråden. Hva brukes til å ta bilder med tro?

I de flesta fall använder jag mobilen. Min mobil har en inställning för "manuell kamera" som jag brukar använda :).

Haha insåg att min mening kanske låter konstig på norska... "Bruka" är väl mer "använda" på norsk?

I de flesta fall använder jag mobilen. Min mobil har en inställning för "manuell kamera" som jag brukar använda :).

Haha insåg att min mening kanske låter konstig på norska... "Bruka" är väl mer "använda" på norsk?
Bruker selv mobil, men den er innstilt på auto. Bør kanskje lære meg å bruke manuelle innstillinger:)

Noen misforståelser språkmessig kan det nok bli, men jeg vil tro de fleste forstår hverandre om man er svensk, dansk eller norsk:happyhappy:

Bruker selv mobil, men den er innstilt på auto. Bør kanskje lære meg å bruke manuelle innstillinger:)

Noen misforståelser språkmessig kan det nok bli, men jeg vil tro de fleste forstår hverandre om man er svensk, dansk eller norsk:happyhappy:

Det är väldigt trevligt med norskt tillskott i tråden, och om det är fler av dina landsmän som vill ansluta är de varmt välkomna. Det skulle vara kul om den här tråden blev en nordisk samlingsplats för Sinn-ägare och att även våra danska vänner hittade hit. Det skulle ju dessutom bredda möjligheterna att det dyker upp roliga modeller och öka utbudet för köp & sälj.

Jag medger att jag använde google translate för meningen "Nydelig vær i nabolandet deres også" men i efterhand låter det uppenbart :D

Det er veldig hyggelig å få ta del i det flotte samholdet som finnes her:)
Favorittsysselen er å starte dagen med kaffe, og lese nye, spennende innlegg i Sinn-tråden:happyhappy: Gleder meg veldig til selv å få en Sinn-klokke i hus.

Nu när vi ändå pratar om verktyg, behövs de även för att byta vanliga läderband etc? Eller är det enbart när man ska ta bort länkbitar på länken?

Hur var det med 757 egentligen, det kom lite nyheter i början av året att man ska lägga ner serien men nu finns den på hemsidan igen?

Tillbaka
Topp