• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hur var det med 757 egentligen, det kom lite nyheter i början av året att man ska lägga ner serien men nu finns den på hemsidan igen?

Har missat eller förträngt att de ska lägga ner 757. Hoppas oavsett att de har gjort ett omtag och lagt de planerna på is, tycker att det är en kronograf som skiljer sig så pass mot övriga att den borde finnas kvar även om det så klart har att göra med om den säljer eller inte.

Ja då kom den äntligen!

C2F58CFC-ED12-44C2-994F-AD2E8CEDD55B.jpeg

Men! Minutvisaren är böjd net mot urtavlan :( Först trodde jag det var brytningen i glaset, men ställer man sekundvisaren rakt ovanför minutvisaren ser man det ganska tydligt.

4FDA0D00-D1DB-4DFD-BA70-4BD1E1DA5F42.jpeg

:eek:!
Försöker hitta nån bild med liknande vinkel på nätet, men är svårt. De flesta är på plexin och då ser ju alla visare böjda ut pga glaset.

Det får tyvärr blir en retur på klockan. Tråkigt att börja bekantskapen med Sinn så här, men det är sånt som händer. Hoppas det inte tar alltför lång tid att få tillbaka klockan bara. Det var en 40-årspresent till mig själv.

Verkligen inte roligt. Men förhoppningsvis kanske det kan lösa sig med ett utbytesex så att väntetiden blir så kort som möjligt. Och grattis till de första 40 åren :)

Tack! Det är ju måndag idag så fick väl ett måndagsexemplar :)

Ingen annan på forumet som har en 356 som kan jämföra? Det känns som en detalj som borde vara svår att missa när man monterar klockan, så jag har fortfarande en minimal känsla att det kan vara glaset som spelar ett spratt även om det känns osannolikt.

Tänkte också om någon har en som kan ta lite foton och jämföra...
Om (när) jag köper en 356a så kommer jag ju hårdgranska visarna först i alla fall!

Det får tyvärr blir en retur på klockan. Tråkigt att börja bekantskapen med Sinn så här, men det är sånt som händer. Hoppas det inte tar alltför lång tid att få tillbaka klockan bara. Det var en 40-årspresent till mig själv.
Vad segt.
Min 356 åkte tillbaka med men det var pga fel på kronan och att uppdraget ej tog som det skulle. Undrar lite över deras QC ändå.
Kanske är inom det normala med dessa avvikelser och får hoppas att flertalet som säljs faktiskt checkar ut ok.

Ingen annan på forumet som har en 356 som kan jämföra? Det känns som en detalj som borde vara svår att missa när man monterar klockan, så jag har fortfarande en minimal känsla att det kan vara glaset som spelar ett spratt även om det känns osannolikt.

Tänkte också om någon har en som kan ta lite foton och jämföra...
Om (när) jag köper en 356a så kommer jag ju hårdgranska visarna först i alla fall!

Ja jag kan ju inte med 100% säkerhet veta om den är rak eller ej utan att jämföra med en annan klocka eller plocka isär den, men jag har andra klockor med ännu tjockare plexi och de upplevs inte alls på samma sätt. Vi får se vad Erikson säger.

Just nu känns det lite så här haha

Vad segt.
Min 356 åkte tillbaka med men det var pga fel på kronan och att uppdraget ej tog som det skulle. Undrar lite över deras QC ändå. Jag har börjat gilla Sinn mer och mer men lite fundersam blir jag.
Kanske är inom det normala med dessa avvikelser och får hoppas att flertalet som säljs faktiskt checkar ut ok.

Jag hoppas det är bara otur för oss men det var också någon tidigare i tråden som hade en quartz som stannade efter två veckor. Men jag vill ändå tro att det är bara tillfälligheter.

Ja jag kan ju inte med 100% säkerhet veta om den är rak eller ej utan att jämföra med en annan klocka eller plocka isär den, men jag har andra klockor med ännu tjockare plexi och de upplevs inte alls på samma sätt. Vi får se vad Erikson säger.

Just nu känns det lite så här haha

Jo, det ser definitivt ut som att den är böjd... tycker inte det ser ut som glasets förvrängning i filmklippet.

"I am pretty sure that the tips of the hands are bent purposely, to reduce parallax-caused illusions. It's so you can be sure the hands are pointed exactly at the right index mark, no matter the angle of viewing."
Det var min nästa tanke... det kanske ska vara böjt? Det hade jag nog tänkt själv...pga tror alltid felet ligger hos mig snarare än hos tillverkaren :rolleyes:

Jag blir lite ledsen när jag ser att det är strul med klockorna emellanåt.
Det är helt enkelt inte okej. De måste lägga (ännu) större vikt vid kvalitetskontrollen. För oss som är nyfikna på märket, ofta entusiaster, tror jag risken förhållandevis stor att man har liten acceptansnivå för strul och att man tappar sugen. Tyvärr.
Det samma kan nog även gälla för oss fanboys.

Riktigt tråkigt. Också klantigt av Sinn, kan jag tycka. Vi har sett det hända förut.
De måste ta till sig av problemet och framför allt göra något åt det.

Tillbaka
Topp