• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Om det stämmer att du är från Stockholm är min rekommendation att du tar en tur till Sumpan och hälsar på hos Erikson Urhandel och provar klockan.
Det är ju alltid så att oavsett vad andra tycker så är det känslan man får när klockan sitter på armen som är, eller åtminstone ska vara, det avgörande.

Har tänkt det, men hoppades på ett svar från en ägare av en.
Att klämma känna i 20 minuter i en butik kontra få information av någon som burit den i månader... väger tyngre och kanske ger mig en tankeställare.
Så innan jag stör en butik med 30 frågor och inget köp gör jag så här istället och hoppas på svar.
Är det fler som tycker den är plastig behöverj ag inte störa någon ;-)

Studerat denna video några gånger
och 104 Får extremt mycke beröm. han köttar på rätt bra, vad säger ni?

Ja, han är ju väldigt entusiastisk. Men ser man en annan av hans videor, så inser man att Sinn 104 bara är jättejättebra, medan Squale 1521 är jättejättejättebra. Säkert två bra klockor, men bäst att ta alla superlativ med en nypa salt :)

Ja, han är ju väldigt entusiastisk. Men ser man en annan av hans videor, så inser man att Sinn 104 bara är jättejättebra, medan Squale 1521 är jättejättejättebra. Säkert två bra klockor, men bäst att ta alla superlativ med en nypa salt :)

Det var den där som fick in mig på Sinn. Har inte kunnat släppa klockan sen dess. Den är sjuukt snygg. Squalen ser ut som alla andra... har redan en SKX007 :)

Ända sedan jag fick upp intresset för klockor har Sinn 104 legat högst upp på "vill ha"-listan...
Vad tycker ni om den? Har bara en referens som tyckte bezeln kändes plastig... men jag kan fan inte släppa den.
Allt jag hört om den i övrigt är stabilt.
Inget fel på bezeln enligt min mening. Känns gedigen och fin känsla, yta i stålet. Trots att den går att dra åt bägge hållen så är det väldigt lite "play" mellan klicken. Att jämnföra med dyrare klockor som t.ex Omega smpC som nästan glappar mellan klicken i bezeln. In och testa bara så får du avgöra. :)

Inget fel på bezeln enligt min mening. Känns gedigen och fin känsla, yta i stålet. Trots att den går att dra åt bägge hållen så är det väldigt lite "play" mellan klicken. Att jämnföra med dyrare klockor som t.ex Omega smpC som nästan glappar mellan klicken i bezeln. In och testa bara så får du avgöra. :)

Har fingrat på en polares. Han sålde sin 4h senare... av den anledningen blev jag fundersam.
När pengarna brinner i fickan drar jag till butiken, tills dess drömmer jag vidare.
Skönt att höra att du gillade bezeln i alla fall.
Tack för input!

Har fingrat på en polares. Han sålde sin 4h senare... av den anledningen blev jag fundersam.
När pengarna brinner i fickan drar jag till butiken, tills dess drömmer jag vidare.
Skönt att höra att du gillade bezeln i alla fall.
Tack för input!
Så lite så! :) Man tycker väl olika beroende på vad man jämnför med. Din polare gillar kanske bezeln mer på en annan klocka och då blir det så. Jag äger ingen 104 själv men en polare har en och jag har synat den ordentligt.
Va inte blyg för att "störa" Erikson Ur. De är alltid pigga på att hjälpa till. Jag upplever att de alltid jobbar för att man ska hitta rätt klocka istället för att bara sälja.

Bara en liten varning. Om det är någon som har öppnat sin lock-tite som man får med i boxen, så trippelkolla att den inte har börjat läcka.
Som tur är har jag haft min i en separat påse, men om man har den i boxen kan det ju bli riktigt tråkiga märken.

fullsizeoutput_bab.jpeg

Och någon av forumets profiler skrev väl att 104:an varit den enda klockan han flippat inom ett dygn.

(Själv sitter jag ju på läktaren, men tror mig fortfarande gilla klockan, och hoppas en dag äga en egen.)

Tack, då mindes jag rätt :)
Ett hårt och ärligt betyg, så det är säkert en god idé att klämma på klockan irl före köp.
Nej alltså klockan är jättefin.
Jag tröttnar snabbt på de flesta klockor så det säger inte så mycket :D

Eller okej den var faktiskt lite tråkig...

Tack, då mindes jag rätt :)
Ett hårt och ärligt betyg, så det är säkert en god idé att klämma på klockan irl före köp.
Inget fel på klockan förutom att den är helt ointressant, finns inget kul att studera IRL. Är nu uppe i 2 klockor jag sålt inom 24-hrs, den andra var en exp ii.

Kan tillägga att jag snittar 20-30 klockor/år så 24hrs är väldigt kort tid. :) Med det sagt hade jag kunnat tänka mig testa en 104 igen.

Inget fel på klockan förutom att den är helt ointressant, finns inget kul att studera IRL. Är nu uppe i 2 klockor jag sålt inom 24-hrs, den andra var en exp ii.

Kan tillägga att jag snittar 20-30 klockor/år så 24hrs är väldigt kort tid. :) Med det sagt hade jag kunnat tänka mig testa en 104 igen.

Haha... men va fan. 20-30 klockor per år?!? Jag byter inte fillingar så ofta...

Första gången jag träffar på Sinns läder.
Ser helt ok ut, men jag kommer nog köra på länk.

WP_20170509_16_41_35_Pro.jpg

Bra lume. Inte min bild eller klocka.
16zkd.jpg
Grattis! Köpte du till ett läder eller ingick det?
Angående lume så har jag läst att vissa tycker att den är svag och håller laddningen dåligt. Jag tycker att den är precis lagom diskret, minimalistisk eller vad man ska kalla det för. Om den hade lyst som tex en Seiko tuna, dvs som en fackla, så hade det bara sett konstigt ut. Nu blir det en bra helhet. Skulle jag få önska en sak så är det att det skulle vara lume även på sekundvisaren.
Men den är funktionell som den är också :)

Jag fick lädret på köpet så det var riktigt bra! :)
Det kommer passa perfekt på 103:an!
Det är många som säger att Sinn är dåliga på lume. Jag håller inte med alls måste jag säga. Om jag vaknar mitt i natten så ser jag gott och väl vad klockan.
Sedan lyser den kanske inte som en Seiko, men man kan ju inte vara bäst på allt ;)

Ber om ursäkt för den utom-tyskliga klockan på bilden nedan.
WP_20170509_16_50_05_Pro.jpg

Jag fick lädret på köpet så det var riktigt bra! :)
Det kommer passa perfekt på 103:an!
Det är många som säger att Sinn är dåliga på lume. Jag håller inte med alls måste jag säga. Om jag vaknar mitt i natten så ser jag gott och väl vad klockan.
Sedan lyser den kanske inte som en Seiko, men man kan ju inte vara bäst på allt ;)

Ber om ursäkt för den utom-tyskliga klockan på bilden nedan.
WP_20170509_16_50_05_Pro.jpg
Ja, hur tänkte du där egentligen?
Är den ens vattentät? :pompus:

Fick du någon uppskattning på hur lång tid det kommer att ta? Hur känns 556:n nu så här efter en dag :)
Jag frågade om det var tokigt att lämna in klockan nu när de håller på att bygga nytt. (Sinn alltså)
- De har byggt i två år, det finns ingen bra tid att lämna in klockorna.
Så jag har egentligen ingen aning men säljaren, kommer ju aldrig ihåg vad han heter, sa att jag skulle få den innan sommaren. (tror han menade denna sommar)

Har haft klockan på mig igår kväll, inatt och på jobbet idag. Den känns otroligt lättburen måste jag säga.
Jag är ju van att köra U1:a och det är ju en riktig gris på handleden jämfört med den nätta 556:an.
Men jag gillar den som sjutton! Känns verkligen otroligt bra och jag gillar utseendet massor! 38,5 mm i diameter tillsammans med 22 mm mellan luggarna är perfekt. Det blir dressigt men inte för litet, om ni förstår vad jag menar?
Glasbaksidan gillar jag som bekant inte. Men den syns ju inte när jag bär klockan.
Ska testa med lite olika band men jag kommer nog gå tillbaka till länk iaf. Jag gillar känslan i en ganska nätt klocka på länk. Ungefär som den nya Black bay på 36mm eller en datejust som faktiskt också kan vara ganska sportig.
GIllar! :)

Jag frågade om det var tokigt att lämna in klockan nu när de håller på att bygga nytt. (Sinn alltså)
- De har byggt i två år, det finns ingen bra tid att lämna in klockorna.
Så jag har egentligen ingen aning men säljaren, kommer ju aldrig ihåg vad han heter, sa att jag skulle få den innan sommaren. (tror han menade denna sommar)

Har haft klockan på mig igår kväll, inatt och på jobbet idag. Den känns otroligt lättburen måste jag säga.
Jag är ju van att köra U1:a och det är ju en riktig gris på handleden jämfört med den nätta 556:an.
Men jag gillar den som sjutton! Känns verkligen otroligt bra och jag gillar utseendet massor! 38,5 mm i diameter tillsammans med 22 mm mellan luggarna är perfekt. Det blir dressigt men inte för litet, om ni förstår vad jag menar?
Glasbaksidan gillar jag som bekant inte. Men den syns ju inte när jag bär klockan.
Ska testa med lite olika band men jag kommer nog gå tillbaka till länk iaf. Jag gillar känslan i en ganska nätt klocka på länk. Ungefär som den nya Black bay på 36mm eller en datejust som faktiskt också kan vara ganska sportig.
GIllar! :)

Fast nu har du nog sluntit med skjutmåttet :) Den är väl 20mm?
Jag tycker baserat på alla bilder man har sett på 556I att länk och nato passar absolut bäst!

Har nog frågat förut... Är det någon som ska till Mini Basel ikväll?
Jag bokade kvällstiden och skulle uppskatta lite tyskt samkväm. :)

Tyvärr på väg bort från Stockholm :( Oerhört dålig tajming men kunde inte boka om möte i Göteborg. Får hoppas på att ni som ska dit hinner fota lite också och inte bara dricka öl :)

Jag hade planerat att vara i Stockholm idag för att prova och köpa min första Sinn, men magsjuka hos somen satte stopp för den planen...

Skulle däremot uppskatta lite jämförande bilder mellan 103 st acrylic, 104 st sa a, 356 och 556i i olika vinklar om det är möjligt!

Tillbaka
Topp