Jag har anmält annonsen så kan admin begära bilder för att intyga att allt står rätt till.Helt klart något suspekt. Bilden i annonsen tagen härifrån: http://www.timetotalk.se/kop-salj/sinn-ezm3-t5224.html samt texten också nu när jag jämför.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har anmält annonsen så kan admin begära bilder för att intyga att allt står rätt till.Helt klart något suspekt. Bilden i annonsen tagen härifrån: http://www.timetotalk.se/kop-salj/sinn-ezm3-t5224.html samt texten också nu när jag jämför.
Jag har anmält annonsen så kan admin begära bilder för att intyga att allt står rätt till.
Samma här. Kollar man på hans inlägg så har det iaf inte framgått att han har någon Sinn, särskilt inte med tanke på de inlägg han har gjort i den här tråden heller. Luktar unket...Jag har anmält annonsen så kan admin begära bilder för att intyga att allt står rätt till.
Samma här. Kollar man på hans inlägg så har det iaf inte framgått att han har någon Sinn, särskilt inte med tanke på de inlägg han har gjort i den här tråden heller. Luktar unket...
Håller med. Tyvärr är det väl en prisklass där man kanske vågar vara lite mer riskbenägen som köpare, samtidigt som det ändå är rätt bra med pengar för en ev bedragare.Den står som avslutad nu. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt att allt är i sin ordning.
Lundgrens har länk så inte riktigt samma. Bra pris på den Lundgren säljer dock, hade jag haft pengarna löst nu så hade jag köpt den.https://klocksnack.se/threads/sinn-ezm3-pb-2-6-nu-fler-bilder.133161/
Samma klocka från Lundgren som är redan billig och så dumpas denna för 5k.
Suspekt: ja. Allt är borta från annonsen och den är avslutad.Suspekt billigt eller?
https://klocksnack.se/threads/sinn-ezm3.133452/#post-3375596
Annons texten och bilden borta nu.
Bra förslag och enkelt att förhålla sig till.Får hoppas på en ovan säljare som inte har brytt sig om att läsa regelverket.
Men det här får mig att återigen lyfta förslaget att KS borde ta efter Uhrforum med enbart egentagna bilder, (det är äntligen infört även på KS), men även att man skriver annonsdagens datum och sitt nick på en lapp. Dessutom ska den först knycklas ihop och vecklas ut innan man tar kort, allt för att försvåra photoshop. Borde införas med start 14.00 idag. Kan inte se ett enda skäl till varför man inte skulle gå den vägen annat än att det är ”jobbigt” för säljaren, men det får man snälla hacka i sig när man får annonsera gratis hur många gånger man vill och dessutom bumpa sin annons i all evighet.
@hook @Leben
Mycket bra förslagFår hoppas på en ovan säljare som inte har brytt sig om att läsa regelverket.
Men det här får mig att återigen lyfta förslaget att KS borde ta efter Uhrforum med enbart egentagna bilder, (det är äntligen infört även på KS), men även att man skriver annonsdagens datum och sitt nick på en lapp. Dessutom ska den först knycklas ihop och vecklas ut innan man tar kort, allt för att försvåra photoshop. Borde införas med start 14.00 idag. Kan inte se ett enda skäl till varför man inte skulle gå den vägen annat än att det är ”jobbigt” för säljaren, men det får man snälla hacka i sig när man får annonsera gratis hur många gånger man vill och dessutom bumpa sin annons i all evighet.
@hook @Leben
Vart bodde han i norra norrland?Pratade med honom angående den billiga ezm3. Han var villig till f2f men bor för långt borta. Vågar inte riktigt skicka 5,5k utan referenser. Känns lite för bra för att vara sant helt enkelt.
556an är generellt kanon (eller är det en 656?). Men visst har de äldre 556A glansiga tavlor? Eller spelar mina ögon mig ett spratt? Testade en ny hos Erikson och den verkar bara finnas med matt tavla nu.
För mig hoppade den blå till redan i butik i jämförelse med övriga tavlor. Håller dock upplevelsen utanför butik som något annat. Den är bäst i annat ljus, kanske är lite för ”dunkelt” kombinerat med starkt punktljus som inte riktigt gör att den blommar ut där.Den är ju fin och en vacker dag blir det absolut en 104:a (och kanske den blå). Men den sålde sig inte lika intensivt som t ex bilderna här i tråden gör. Det är väl lite trist ljus i butiken kanske. Så ingen omedelbar kärlek. Men så har det å andra sidan varit med mina andra köp också. Men sen när man kommer hem och man inser att det är ens egen...då kommer det .
Nope, Bollnäs tror jag han sa.Vart bodde han i norra norrland?
Såvitt jag vet så har 556i (den med index) alltid haft blank tavla och a (3,6,9,12) alltid haft matt tavla. Båda är suveränt trevliga och användbara. i modellen är den som är mest GADA o kan tom funka på krokodilband som finklocka samtidigt som den är toolig. a modellen blir ännu mer toolig och drar också mer åt flieger hållet. Jag bytte juste mellan modellerna o har min i till salu så jag är något av en Expert just nu då jag råkarha båda modellerna samtidigt!556an är generellt kanon (eller är det en 656?). Men visst har de äldre 556A glansiga tavlor? Eller spelar mina ögon mig ett spratt? Testade en ny hos Erikson och den verkar bara finnas med matt tavla nu.
För mig hoppade den blå till redan i butik i jämförelse med övriga tavlor. Håller dock upplevelsen utanför butik som något annat. Den är bäst i annat ljus, kanske är lite för ”dunkelt” kombinerat med starkt punktljus som inte riktigt gör att den blommar ut där.
Även om jag förstås inte har valt ut mina sämsta bilder och lagt upp i tråden så är det inte heller någon proffsbearbetning som ligger bakom. What you see is what you get...
Håller med om att i verkar än mer GADA-mässig. Otroligt elegant med pianosvart tavla. Hade den varit polerad hade den nästan funkat till smoking (gränsfall...).Såvitt jag vet så har 556i (den med index) alltid haft blank tavla och a (3,6,9,12) alltid haft matt tavla. Båda är suveränt trevliga och användbara. i modellen är den som är mest GADA o kan tom funka på krokodil band som finklocka samtidigt som den är toolig. a modellen blir mer toolig och drar också mer åt flieger hållet. Jag bytte juste mellan modellerna o har min i till salu så jag är något av ej Expert just nu då jag orkar ha båda modellerna samtidigt!
556an är generellt kanon (eller är det en 656?). Men visst har de äldre 556A glansiga tavlor? Eller spelar mina ögon mig ett spratt? Testade en ny hos Erikson och den verkar bara finnas med matt tavla nu.
För mig hoppade den blå till redan i butik i jämförelse med övriga tavlor. Håller dock upplevelsen utanför butik som något annat. Den är bäst i annat ljus, kanske är lite för ”dunkelt” kombinerat med starkt punktljus som inte riktigt gör att den blommar ut där.
Även om jag förstås inte har valt ut mina sämsta bilder och lagt upp i tråden så är det inte heller någon proffsbearbetning som ligger bakom. What you see is what you get...
Så du har en A-modell nu tillslut alltså?Såvitt jag vet så har 556i (den med index) alltid haft blank tavla och a (3,6,9,12) alltid haft matt tavla. Båda är suveränt trevliga och användbara. i modellen är den som är mest GADA o kan tom funka på krokodilband som finklocka samtidigt som den är toolig. a modellen blir ännu mer toolig och drar också mer åt flieger hållet. Jag bytte juste mellan modellerna o har min i till salu så jag är något av en Expert just nu då jag råkarha båda modellerna samtidigt!
Missförstod absolut inte! Tänkte mer förstärka din känsla av att den är otroligt mycket bättre när den skakat sig loss ur butiksbojorna...Det där är den gamla vanliga 556A med matt tavla. Det kanske är min bildmanipulering som gör att den ser glansigare ut .
Och jag tror dig om 104an! Menade inte att dina och Heimos bilder är missvisande! Tror absolut det är mycket ljuset som gör det (en annan gång när jag var i butiken, minns inte när, så erbjöds jag till och med att gå ut ur butiken för att se en klocka i dagsljus). Sen är jag som jag är också. Sällan jag ser en klocka i butik och får ha-begär direkt faktiskt. Det brukar snarare just komma av att ha tittat på massvis med snygga bilder på nätet .
Jag har tänkt på det förut. För några månader sen var jag och provade en Cartier hos en AD och ljuset där inne fick klockan att se väldigt tråkig ut i mina snabba mobilbilder. Undrar om det finns utvecklingspotential där? Om det går att skapa ett butiksljus som är mer smickrande för klockorna. Särskilt för mobilbilder. Det går säkert att få fint med lite proffsig kamerahantering, men som glad idiot med mobilkamera på auto så borde man göra så ljuset smickrar klockorna bättre och därmed skapar mer habegär. Men det kanske är knepigt. Säkert många saker som ska klaffa i en butik sådär.Missförstod absolut inte! Tänkte mer förstärka din känsla av att den är otroligt mycket bättre när den skakat sig loss ur butiksbojorna...
Det känns som att fokus är på att skapa en känsla av lyxig och proffsig atmosfär. Svårt att återskapa ljuset som finns ute under bar himmel tex. Spännande spaning kring mobilbilder, det är ju ett relativt nytt fenomen. Antar att inga urbutiker riktigt tittat på hur det eventuellt påverkar.Jag har tänkt på det förut. För några månader sen var jag och provade en Cartier hos en AD och ljuset där inne fick klockan att se väldigt tråkig ut i mina snabba mobilbilder. Undrar om det finns utvecklingspotential där? Om det går att skapa ett butiksljus som är mer smickrande för klockorna. Särskilt för mobilbilder. Det går säkert att få fint med lite proffsig kamerahantering, men som glad idiot med mobilkamera på auto så borde man göra så ljuset smickrar klockorna bättre och därmed skapar mer habegär. Men det kanske är knepigt. Säkert många saker som ska klaffa i en butik sådär.
Hmm, jaa. Nu kan jag inget om ljus iof, men nåt mjukare ljus kanske skulle vara finare? Softboxes, hehe.Det känns som att fokus är på att skapa en känsla av lyxig och proffsig atmosfär. Svårt att återskapa ljuset som finns ute under bar himmel tex. Spännande spaning kring mobilbilder, det är ju ett relativt nytt fenomen. Antar att inga urbutiker riktigt tittat på hur det eventuellt påverkar.
@Clark Kent , kan svara dig uppriktigt nu.
Ville få till en affär snabbt för att få in dem sista pengarna som fattades för mig (till ett nytillskott)
Då en bekant vägrade ta några byten först, så var det bara pengar som gällde för honom så därav var mitt försök till snabb affär på det viset det skedde.
Men sedan när jag väl hade stressat och lagt ut som jag gjorde, hörde han av sig och sa att han skulle ha två av mina klockor samt pengar imellan så då avsluta jag den fortast möjligt i panik för att inte göra någon besviken eller förbannad här på forumet. Men med det sagt så är det ingen här på forumet som köpt den så det är ings problem på så sätt utan den åkte i ett byte som tidigare nämnts. Men absolut jag tar till mig det du skriver, samt så skrev jag med @Leben över mina annonser, och jag hädanefter vid annonsering kommer att vara noggrann och tydlig, bland annat med att ha en lapp med mitt KS nick vid varje produkt el pryl. Utrett och klart. Ha en fin dag ni alla.
Absolut du ville ju inte sälja så vad skulle jag göra annat än köpa nytt? Nåja det har det värt jag har haft i modellen i snart två år o vet att jag gillar modellen. Men a passar betydligt bättre ihop med övriga dinkor i lådan plus att jag gillar flieger stuket. I är den bästa om man vill ha den så allround som möjligt. Har faktiskt svårt att komma på något som är lika brett i användning. Rolex Explorer är ju nära men 200m wr....Så du har en A-modell nu tillslut alltså?