• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Så länge inget regelverk ändras behöver du absolut inte lägga ut lapp med ditt nick. Det är en generell önskan och förslag från mig, och inte riktat mot dig.

Hoppas att du tar våra farhågor med gott humör, det var ett så pass billigt pris, underpris, i kombination med att du inte postat bilder på klockan tidigare att sammantaget drog det igång varningsklockorna. Men bra att allt är utrett, och om det var Grand Seikon du postade bild på nyss som du bytte till dig så grattis till en riktigt fin ny klocka :)

Absolut, jag förstår dig och övriga fullt ut, har och verkar vara enormt mycket blåsningar och jävulskap.
Yes, det var godzillan jag bytte till mig, kände att jag inte kunna missa den chansen.
Inga personligt alls från min sida.
Nu blir det mat och bira.
Trevlig lördagskväll :D
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
F42093F1-E8F5-4DAD-AB49-53C8DDD1C13A.jpeg
Satan vilken bild:)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Så du har en A-modell nu tillslut alltså? :)
Jo just nu har jag båda men säljer i modellen. Den ligger på köp o sälj för den som är intresserad. Kan köpas head only lite billigare för den som ev vill komplettera med länk. Behåller faktiskt gärna det svarta lädret som kom med den nya. Det var riktigt bra kvalité!
 

mario1971

Rolex
Jag skulle bli mycket förvånad om den inte skulle leva upp till dina krav på en jobbklocka. Visst, det finns såna här
20200605_202145.jpg

men känslan är inte samma. Egentligen bättre; billigare, lättare, man bryr sig inte ens litegrann om det händer nåt, pajar den köper man bara en ny, men som sagt, UX:en är ju häftigare.

Jag skulle köpt den utan tvekan. Själv har jag 17,5 cm och den är inte för stor.
20200601_161902.jpg
329/5000


När du tittar på dina foton undrar jag om Sinn U50 för mitt 18,5 cm handled ibland kommer att vara för liten. Jag har inte behandlat detta märke tidigare. Min hand är ganska rund, ser uppifrån på kanterna, cirka 6 cm.

Kan någon av er lägga några U50-handledsbilder på en hand som är nära i storlek för mig?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
@Clark Kent , kan svara dig uppriktigt nu.
Ville få till en affär snabbt för att få in dem sista pengarna som fattades för mig (till ett nytillskott)
Då en bekant vägrade ta några byten först, så var det bara pengar som gällde för honom så därav var mitt försök till snabb affär på det viset det skedde.
Men sedan när jag väl hade stressat och lagt ut som jag gjorde, hörde han av sig och sa att han skulle ha två av mina klockor samt pengar imellan så då avsluta jag den fortast möjligt i panik för att inte göra någon besviken eller förbannad här på forumet. Men med det sagt så är det ingen här på forumet som köpt den så det är ings problem på så sätt utan den åkte i ett byte som tidigare nämnts. Men absolut jag tar till mig det du skriver, samt så skrev jag med @Leben över mina annonser, och jag hädanefter vid annonsering kommer att vara noggrann och tydlig, bland annat med att ha en lapp med mitt KS nick vid varje produkt el pryl. Utrett och klart. Ha en fin dag ni alla.
Fan att jag inte vågade slutföra :banghead:
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Noterade idag att baklocket på 836an inte längre sitter tätt mot klockan på en sida (man ser grön insida emellan), antar att det bara är att kila in till AD att få fixat om det har någon betydelse?
 

Bilagor

  • 24CD8956-797A-487B-B7C0-19A4007E1E14.jpeg
    24CD8956-797A-487B-B7C0-19A4007E1E14.jpeg
    169.4 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Noterade idag att baklocket på 836an inte längre sitter tätt mot klockan på en sida (man ser grön insida emellan), antar att det bara är att kila in till AD att få fixat om det har någon betydelse?

Ser ju märkligt ut minst sagt. Som att baklocket har börjat skruva upp sig själv. Går det att röra på det med handkraft?
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Hursomhaver, fick hem orginalgummit i veckan och helsike vad bekvämt det är när man till slut fick till det rätt. Plockade bort dykarförlängningen, hyffsat maffigt lås som det är. Noterat att det är även rätt effektivt till att samla ihop damm och katthår men läst att det går över efter det använts ett tag. Håller ju troligtvis till att skölja av i vilket fall. ;)
27D69FDB-E126-4842-954C-CA917D2E7CA4.jpeg
6A02688F-0DA5-47BF-8156-722FA7F2AF27.jpeg
 
Senast ändrad:

Abben

Cartier
2-Faktor
Hursomhaver, fick hem orginalgummit i veckan och helsike vad bekvämt det är när man till slut fick till det rätt. Plockade bort dykarförlängningen, hyffsat maffigt lås som det är.
Noterat att det är även rätt effektivt till att samla ihop damm och katthår men läst att det går över efter det använts ett tag. Håller ju troligtvis till att skölja av i vilket fall. ;)
27D69FDB-E126-4842-954C-CA917D2E7CA4.jpeg
6A02688F-0DA5-47BF-8156-722FA7F2AF27.jpeg
Håller med om att gummit är mycket bekvämt. Jag har valt att köra det lilla låset. Kan ju vara ett alternativ om man tycker det vanliga är för bulkigt.
IMG_20200421_222135.jpg
 
Topp