Det där är ett riktigt bra gummiband - mitt har hållit i 10 år nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ja det är verkligen bekvämt och låset känns gediget.
Konstig sill det därSnart dags för sillunchen
U50s andra bad
Hur är känslan nu när den har fått agera badklocka? Märkligt förresten att man inte släppte en U50B, det hade blivit en riktig sommardräpare. Gissar iofs att när man ser att U50 säljer bra så kommer den i fler varianter vid nästa släpp, och däribland B.
Den har växt en aning efter lite bad, faktiskt!
Och om de släpper en blå så kanske jag måste sälja denna och köpa den blå istället .
Men den blå finns inte som SDR, så du får ha kvar din nuvarande och komplettera med en blå
Hmm, sant. Det är ju illa! Men som @Clark Kent säger...om man kan köpa den svarta ringen separat så!Men den blå finns inte som SDR, så du får ha kvar din nuvarande och komplettera med en blå
Hmm, sant. Det är ju illa! Men som @Clark Kent säger...om man kan köpa den svarta ringen separat så!
Hehe, jo jo, men för den pengen vill jag nog ha lite mer variation i samlingen. Så då har jag hellre en helt annorlunda klocka. Men vi pratar ändå om teoretiska scenarier. Om de kommer med en blå så lär det inte vara förrän om absolut tidigast ett år. Och vem vet var jag står som klocksamlare vid det laget och vad jag då är intresserad av osv .Behåller du den du har och köper en blå, kan du ju skifta mellan ringarna.
Coolhetsfaktorn på 8820t dräper Submarinern utan tvivel, semi-vintage, titan (dessutom Sinns första i just titan), djupmätare och ett helt fantastiskt åldrat tritium. Svårslaget! Haha, postmordJa, den skäms verkligen inte för sig bredvid Submarinern. Man kanske borde lita på PostNord
Jag säger svart men det är bara för att jag inte gillar visarna på den blå. Att de är i stål istället för de svarta där visarna är svartvita/täckt i lyspasta.Kanske gammal och uttjatad fråga men kör ett nytt varv: blå eller svart 556:a som 'everyday watch'? Vad säger ni?
Jag lutar åt blå, ser mer klassisk ut, mer gångbar på nått sätt..
Skulle valt den svarta, den "blåa" tavlan upplevs mycket mera lila än blå i verkligheten.Kanske gammal och uttjatad fråga men kör ett nytt varv: blå eller svart 556:a som 'everyday watch'? Vad säger ni?
Svart alla dagar i veckan! Inget fel på den blå, men den svarta är mycket bättre IMHO.Kanske gammal och uttjatad fråga men kör ett nytt varv: blå eller svart 556:a som 'everyday watch'? Vad säger ni?
Skulle valt den svarta, den "blåa" tavlan upplevs mycket mera lila än blå i verkligheten.
Hur funkar djupmätaren på din sinn?Coolhetsfaktorn på 8820t dräper Submarinern utan tvivel, semi-vintage, titan (dessutom Sinns första i just titan), djupmätare och ett helt fantastiskt åldrat tritium. Svårslaget! Haha, postmord
Vid kl 15 om du zoomar in på bilden ser du ett hål som tar in vatten, sen regleras det hela via tryck som sedan läses av via den inre skalan, vad jag förstått det somHur funkar djupmätaren på din sinn?
Jaha... Coolt!Vid kl 15 om du zoomar in på bilden ser du ett hål som tar in vatten, sen regleras det hela via tryck som sedan läses av via den inre skalan, vad jag förstått det som
Jo, tavlan skiftar en del vid olika ljusförhållanden precis som du nämner. Minns faktiskt att jag höll 556 I B och Sinn 104 (blå) bredvid varandra och jämförde klockorna fram och tillbaka hos Erikson i Sumpan, där till och med damen i butiken uttryckte -”Den där tavlan är lila”. Därav att valet föll på den blåa 104an för egen del.Under den korta tid jag hade 556 I B, (när vi hade passaround), vill jag dra mig till minnes att det lila endast blev framträdande under visst artificiellt ljus och att den utomhus samt i normal rumsbelysning var företrädesvis blå.