• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Äntligen gummi :) jättebra service från @ERIKSON URHANDEL som vanligt!
861DF941-824E-47E2-B741-4A181BB3CA09.jpeg
BF70358A-A740-42A3-855D-7A1998932A2B.jpeg
7AA60942-E891-4299-AF14-EB8FBC2A1FA1.jpeg
A564BDB7-767F-4A1C-9794-20B50D7FCC1F.jpeg
Det där är ett riktigt bra gummiband - mitt har hållit i 10 år nu.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Hur är känslan nu när den har fått agera badklocka? Märkligt förresten att man inte släppte en U50B, det hade blivit en riktig sommardräpare. Gissar iofs att när man ser att U50 säljer bra så kommer den i fler varianter vid nästa släpp, och däribland B.

SINN_U1B.jpg

Den har växt en aning efter lite bad, faktiskt!
Och om de släpper en blå så kanske jag måste sälja denna och köpa den blå istället :D.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Behåller du den du har och köper en blå, kan du ju skifta mellan ringarna.
Hehe, jo jo, men för den pengen vill jag nog ha lite mer variation i samlingen. Så då har jag hellre en helt annorlunda klocka. Men vi pratar ändå om teoretiska scenarier. Om de kommer med en blå så lär det inte vara förrän om absolut tidigast ett år. Och vem vet var jag står som klocksamlare vid det laget och vad jag då är intresserad av osv :).
 

D..S..

Panerai
Kanske gammal och uttjatad fråga men kör ett nytt varv: blå eller svart 556:a som 'everyday watch'? Vad säger ni?

Jag lutar åt blå, ser mer klassisk ut, mer gångbar på nått sätt..
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Kanske gammal och uttjatad fråga men kör ett nytt varv: blå eller svart 556:a som 'everyday watch'? Vad säger ni?

Jag lutar åt blå, ser mer klassisk ut, mer gångbar på nått sätt..
Jag säger svart men det är bara för att jag inte gillar visarna på den blå. Att de är i stål istället för de svarta där visarna är svartvita/täckt i lyspasta.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Kanske gammal och uttjatad fråga men kör ett nytt varv: blå eller svart 556:a som 'everyday watch'? Vad säger ni?

Jag lutar åt blå, ser mer klassisk ut, mer gångbar på nått sätt..
Svart alla dagar i veckan! Inget fel på den blå, men den svarta är mycket bättre IMHO.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skulle valt den svarta, den "blåa" tavlan upplevs mycket mera lila än blå i verkligheten.

Under den korta tid jag hade 556 I B, (när vi hade passaround), vill jag dra mig till minnes att det lila endast blev framträdande under visst artificiellt ljus och att den utomhus samt i normal rumsbelysning var företrädesvis blå.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Under den korta tid jag hade 556 I B, (när vi hade passaround), vill jag dra mig till minnes att det lila endast blev framträdande under visst artificiellt ljus och att den utomhus samt i normal rumsbelysning var företrädesvis blå.
Jo, tavlan skiftar en del vid olika ljusförhållanden precis som du nämner. Minns faktiskt att jag höll 556 I B och Sinn 104 (blå) bredvid varandra och jämförde klockorna fram och tillbaka hos Erikson i Sumpan, där till och med damen i butiken uttryckte -”Den där tavlan är lila”. Därav att valet föll på den blåa 104an för egen del. :)
 
Topp