• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

seikosha

Rolex
2-Faktor
Håller med @Heimo jag är dock svagast för att fånga sunbursten! :)

C5F45C91-AC8C-4BC9-BAB0-ECDDCE639502.jpeg
9D78E5F2-3901-4DD0-B59D-283341BC6646.jpeg
Grymt fin klocka där! :D
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Rolig iaktagelse. Jag hade U50 på mig hela dagen igår ute i sol osv. La klockan i klocklådan på kvällen och på morgonen tog jag fram den och gick in i garderoben för att ta bort allt ljus och klockan lös fortfarande. Jag kunde fortfarande läsa tiden i kolmörker efter en hel natt i lådan :).
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Ruggigt störigt att Sinn släpper så mycket limiterat. Tycker det är lite väl ofta man får tanken att ena och andra klockan skulle passa bättre med någon viss ändring, bara för att senare hitta just en version med den ändringen fast Asien/USA/limited version som kostar skjortan.
Å andra sidan så skapar det ju lite mervärde för dom som gillar att hålla på att jaga så är väll inte helt negativt ur det perspektivet kanske.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ruggigt störigt att Sinn släpper så mycket limiterat. Tycker det är lite väl ofta man får tanken att ena och andra klockan skulle passa bättre med någon viss ändring, bara för att senare hitta just en version med den ändringen fast Asien/USA/limited version som kostar skjortan.
Å andra sidan så skapar det ju lite mervärde för dom som gillar att hålla på att jaga så är väll inte helt negativt ur det perspektivet kanske.

Det är lika ofta samarbetspartners eller fristående företag som släpper limiterade modeller som Sinn själva. Vet att det råder delade meningar om företeelsen, men det är få förunnat att vara Rolex och släppa samma klocka i en evighet och fortfarande sälja bra, eller att skapa en ohälsosam hype enbart på grund av en keramisk vridring. De är en balansgång med limiterat även om jag tycker att det ofta är rejält överdriven kritik från klockcommunityn över exempelvis Omegas olika limiterade modeller.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Det är lika ofta samarbetspartners eller fristående företag som släpper limiterade modeller som Sinn själva. Vet att det råder delade meningar om företeelsen, men det är få förunnat att vara Rolex och släppa samma klocka i en evighet och fortfarande sälja bra, eller att skapa en ohälsosam hype enbart på grund av en keramisk vridring. De är en balansgång med limiterat även om jag tycker att det ofta är rejält överdriven kritik från klockcommunityn över exempelvis Omegas olika limiterade modeller.

Fristående företag som släpper limiterade klockor för Sinn? Hur funkar det?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Idag fick 756:an nya kläder.
Mycket nöjd med länken så tack @ERIKSON URHANDEL för utmärkt service. Återkommer om 6068:an som ni tog hem så jag äntligen fick se den irl. Ett helt annat formspråk än vad de flesta tänker på när man säger Sinn. Ska fundera och återkommer!
5A2749CC-5175-445B-B42C-3EB8B16AC769.jpeg
C92DD940-765D-43F6-A3E9-F03B9F904D05.jpeg

Varje gång jag ser 756 blir jag mer och mer övertygad om att skippa sekundvisaren på 656 och känna lugnet :)
756 ser riktigt bra ut på länk och alltid kul att kunna varva mellan gummi och länk.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fristående företag som släpper limiterade klockor för Sinn? Hur funkar det?

Du och jag kan släppa en limiterad Sinn om vi skulle vilja :) Har inte koll på exakta detaljer, men två av Sinn´s bästa någonsin är 356 och 556 från Isetan som är ett japanskt varuhus. Hårdaste U2 är via Solebox som är ett tyskt sneakers-märke. Min 103 St är från Chronos Magazine.

Sen tillkommer de modeller som är släppta av återförsäljare som till exempel U1 Professional via amerikanska AD Watchbuys eller BLU1 via engelska AD Page&Cooper.

356-Isetan.jpg
d4560870299ef8a2f1a810cd92a1a183.jpg
8b47609ef65c877e24e2edfa5ea080b99a0f365c-646x430.jpg
IMG_20190315_103129.jpg

Sinn_U1Pro_beauty.jpg
Sinn-BLU1-1.jpg
 
Senast ändrad:

JoelD

Rolex
2-Faktor
Du och jag kan släppa en limiterad Sinn om vi skulle vilja :) Har inte koll på exakta detaljer, men två av Sinn´s bästa någonsin är 356 och 656 från Isetan som är ett japanskt varuhus. Hårdaste U2 är via Solebox som är ett tyskt sneakers-märke. Min 103 St är från Chronos Magazine.

Sen tillkommer de modeller som är släppta av återförsäljare som till exempel U1 Professional via amerikanska AD Watchbuys eller BLU1 via engelska AD Page&Cooper.

356-Isetan.jpg
d4560870299ef8a2f1a810cd92a1a183.jpg
8b47609ef65c877e24e2edfa5ea080b99a0f365c-646x430.jpg
IMG_20190315_103129.jpg

Sinn_U1Pro_beauty.jpg
Sinn-BLU1-1.jpg
Jahaa! Hade ingen aning. Som en licensprodukt då eller?
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Det är lika ofta samarbetspartners eller fristående företag som släpper limiterade modeller som Sinn själva. Vet att det råder delade meningar om företeelsen, men det är få förunnat att vara Rolex och släppa samma klocka i en evighet och fortfarande sälja bra, eller att skapa en ohälsosam hype enbart på grund av en keramisk vridring. De är en balansgång med limiterat även om jag tycker att det ofta är rejält överdriven kritik från klockcommunityn över exempelvis Omegas olika limiterade modeller.

Förstår resonemanget helt klart. Verkar ju inte helt omöjligt att få tag på just limiterade Sinn heller i de flesta fall (om man verkligen vill och vågar) så egentligen ingen issue, mest bara tanke som föll in. :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Varje gång jag ser 756 blir jag mer och mer övertygad om att skippa sekundvisaren på 656 och känna lugnet :)
756 ser riktigt bra ut på länk och alltid kul att kunna varva mellan gummi och länk.
När jag köpte den för tio år sen, visste jag inte att de enda visarna som rörde sig var minut och timme. Håller med dig, skapar ett visst lugn. Blev en helt ny klocka med länken!
 
Topp