• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Idag fick 756:an nya kläder.
Mycket nöjd med länken så tack @ERIKSON URHANDEL för utmärkt service. Återkommer om 6068:an som ni tog hem så jag äntligen fick se den irl. Ett helt annat formspråk än vad de flesta tänker på när man säger Sinn. Ska fundera och återkommer!
5A2749CC-5175-445B-B42C-3EB8B16AC769.jpeg
C92DD940-765D-43F6-A3E9-F03B9F904D05.jpeg

Får man fråga vad du tyckte om tavlan på 6068an? Tyckte jag läst att det är svart sunburst men på bilder (som så oftast inte gör något någon rättvisa) så ser den rätt ”blanksvart” ut. Galet cool tavla i vilket fall!

EDIT: kollade nu och det står ”Black-electroplated dial, with sunburst decoration” så mindes fel :banghead:. Hursomhelst, nyfiken!

Senast ändrad:
Får man fråga vad du tyckte om tavlan på 6068an? Tyckte jag läst att det är svart sunburst men på bilder (som så oftast inte gör något någon rättvisa) så ser den rätt ”blanksvart” ut. Galet cool tavla i vilket fall!

EDIT: kollade nu och det står ”Black-electroplated dial, with sunburst decoration” så mindes fel :banghead:. Hursomhelst, nyfiken!
Det är en superfin klocka. Klart speciell. Bekväm länk. Inplastad så kunde inte titta på detaljerna.

Någon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Kört på Sinn’s gummi ett tag nu även nato men kollade på antingen sailcloth eller canvas från strapped.se någon som kan rekommendera dem?

5AF5F08E-6E19-44A9-B324-8995732564A3.jpeg

Någon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Kört på Sinn’s gummi ett tag nu även nato men kollade på antingen sailcloth eller canvas från strapped.se någon som kan rekommendera dem?

Jag har kört med sailcloth från @Royal Straps och tycker dom är väldigt bra. https://www.royalstraps.se/collecti...lockarmband-sail-strap-sailcloth-racing-strap
Fast jag undrar om det är sailcloth eller bara gummi, skönt var det i alla fall.

Går det inte att att få en hyfsad passform när det finns tre lägen på spännet att justera mellan? :)

Har sailcloth från Strapped och är kalasnöjd. Strapped har även ett nato som passar Ezm perfekt, ”höst”. Finns bilder på det i tråden.

Men du har ju ca 1cm spel i låset så det borde gå att få till en något mer bekväm passform.

Går det inte att att få en hyfsad passform när det finns tre lägen på spännet att justera mellan? :)

nä tyvärr sätter jag på en länk bit till och har den o tredje läget så glider klockan upp och ner svin störigt, hade det funnits 4 lägen så hade det varit perfekt...
funkar på vintern då armen in svullnar så mycket men sommaren är omöjligt får ingen blod i handen haha

Har sailcloth från Strapped och är kalasnöjd. Strapped har även ett nato som passar Ezm perfekt, ”höst”. Finns bilder på det i tråden.

Men du har ju ca 1cm spel i låset så det borde gå att få till en något mer bekväm passform.
Ska kolla på dem!

nje som sagt är precis mitt i mellan antingen för tight eller precis för löst, har testat ha en länk bit till på med spännet i tredje läget men då glider klockan och tar jag bort en länk bit och har spännet i första läget så är den riktigt jäkla tight (funkar dock på vintern)

nä tyvärr sätter jag på en länk bit till och har den o tredje läget så glider klockan upp och ner svin störigt, hade det funnits 4 lägen så hade det varit perfekt...
funkar på vintern då armen in svullnar så mycket men sommaren är omöjligt får ingen blod i handen haha
Precis så var det på min Explorer1, trots mikrojustering så fick jag inte till en lagom längd. :( Samma sak där, hade det funnits 4 hål hade det blivit perfekt. Sorry för OT.

Tillbaka
Topp