Jaså! Vad skulle du göra? Det måste väl kosta en himla massa ?Jag minns inte exakt hur det fungerar och vad som krävs. Jag får leta i gamla mail senare då jag påbörjade en sådan process för något år sedan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaså! Vad skulle du göra? Det måste väl kosta en himla massa ?Jag minns inte exakt hur det fungerar och vad som krävs. Jag får leta i gamla mail senare då jag påbörjade en sådan process för något år sedan
Idag fick 756:an nya kläder.
Mycket nöjd med länken så tack @ERIKSON URHANDEL för utmärkt service. Återkommer om 6068:an som ni tog hem så jag äntligen fick se den irl. Ett helt annat formspråk än vad de flesta tänker på när man säger Sinn. Ska fundera och återkommer!
Jaså! Vad skulle du göra? Det måste väl kosta en himla massa ?
Den var riktigt snygg!
Jag vet inte hur det är med Sinn men mikrotråden här på KS tog fram en egen version av Squale 1545 för ett tag sedan. Minsta order var 50 ex och jag tror att de till och med fick lite rabatt.Jaså! Vad skulle du göra? Det måste väl kosta en himla massa ?
Kan vi skrapa ihop folk så dom kan nytillverka en EZM1.0 så är jag påJag vet inte hur det är med Sinn men mikrotråden här på KS tog fram en egen version av Squale 1545 för ett tag sedan. Minsta order var 50 ex och jag tror att de till och med fick lite rabatt.
Så pass! The more you know...!Jag vet inte hur det är med Sinn men mikrotråden här på KS tog fram en egen version av Squale 1545 för ett tag sedan. Minsta order var 50 ex och jag tror att de till och med fick lite rabatt.
Det är en superfin klocka. Klart speciell. Bekväm länk. Inplastad så kunde inte titta på detaljerna.Får man fråga vad du tyckte om tavlan på 6068an? Tyckte jag läst att det är svart sunburst men på bilder (som så oftast inte gör något någon rättvisa) så ser den rätt ”blanksvart” ut. Galet cool tavla i vilket fall!
EDIT: kollade nu och det står ”Black-electroplated dial, with sunburst decoration” så mindes fel . Hursomhelst, nyfiken!
Bara sko på ena foten?Gick utmärkt att bada med nya länken.
756 blev pånyttfödd.
jupp - alltidBara sko på ena foten?
Ja jag väntar fortfarande på det släppet, det är då man kan sälja av allt man har och bli owgJag minns inte exakt hur det fungerar och vad som krävs. Jag får leta i gamla mail senare då jag påbörjade en sådan process för något år sedan
Ja jag väntar fortfarande på det släppet, det är då man kan sälja av allt man har och bli owg
Off topic, kanske så tunn?En manuell kronograf för den oslagbara känslan att dra upp klockan och som bonus en lägre profil är drömmen.
Off topic, kanske så tunn?
+4,13mm.
+Urverket 1,94mm; Som ett schweiziskt mynt.
-ej kronograf
-tveksam badkompis även om bandet är krokodil.
Vacheron Constantin Historiques Ultra-Fine 1955
Jag har kört med sailcloth från @Royal Straps och tycker dom är väldigt bra. https://www.royalstraps.se/collecti...lockarmband-sail-strap-sailcloth-racing-strapNågon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Kört på Sinn’s gummi ett tag nu även nato men kollade på antingen sailcloth eller canvas från strapped.se någon som kan rekommendera dem?
Går det inte att att få en hyfsad passform när det finns tre lägen på spännet att justera mellan?Någon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Kört på Sinn’s gummi ett tag nu även nato men kollade på antingen sailcloth eller canvas från strapped.se någon som kan rekommendera dem?
Någon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Sjukt snygg. Me likeNågon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Går det inte att att få en hyfsad passform när det finns tre lägen på spännet att justera mellan?
Ska kolla på dem!Har sailcloth från Strapped och är kalasnöjd. Strapped har även ett nato som passar Ezm perfekt, ”höst”. Finns bilder på det i tråden.
Men du har ju ca 1cm spel i låset så det borde gå att få till en något mer bekväm passform.
Precis så var det på min Explorer1, trots mikrojustering så fick jag inte till en lagom längd. Samma sak där, hade det funnits 4 hål hade det blivit perfekt. Sorry för OT.nä tyvärr sätter jag på en länk bit till och har den o tredje läget så glider klockan upp och ner svin störigt, hade det funnits 4 lägen så hade det varit perfekt...
funkar på vintern då armen in svullnar så mycket men sommaren är omöjligt får ingen blod i handen haha
Ja svin tråkigt, speciellt när dem båda är som snyggast på länk aja får kanske bli sailcloth på sommarenPrecis så var det på min Explorer1, trots mikrojustering så fick jag inte till en lagom längd. Samma sak där, hade det funnits 4 hål hade det blivit perfekt. Sorry för OT.
En ”liten” workaround kan ju vara att använda klockan på höger arm(min höger är iaf 1cm tjockare). Fast då tappar man ju idén med destro. Dessutom tar det tid att vänja sigJa svin tråkigt, speciellt när dem båda är som snyggast på länk aja får kanske bli sailcloth på sommaren