• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Donkii

Boushh
2-Faktor
Köp!
https://www.visionvintagewatches.com/product-page/1960s-sinn-ep4-68-chronograph

Screenshot_20200614_225343.jpg
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Jag har kikat lite på Sinn UX men det framgår inte av informationen på hemsidan huruvida den är tegimenterad eller ej och priset verkar ligga mellan den vanliga varianten och tegimentvarianten om man jämför med Sinns hemsida så det gick inte att avgöra utifrån det heller. Om den inte är det, är det möjligt att välja till och vad blir i så fall prisskillnaden?
@ERIKSON URHANDEL
Hej,
Tegimentering klocka med länk kostar ca 3700.- extra.
 
D7E3A116-9918-427A-8FDE-A79B3892FEAA.jpeg


Är ju egentligen mycket nöjd med min 104:a men börjat snegla mot en 356:a då det vore kul att testa en kronograf. Detta har diskuterats, men hur upplever ni höjden på den jämfört med 104:an som har större diameter men något lägre höjd?

Om nån vore intresserad av att byta skulle det ju vara spännande :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Fantastisk :) Men läskigt att lägga +50´på en klocka med en tavla som inte synts till tidigare.

Väldigt krispigt ljus in från fönstret just nu.
20200616_111417.jpg

Du tar redigt bra bilder! Undrar om intre det röda på visarna skiljer sig mellan U50 och U1. Eller så är det samma även på de senare U1. Det ser nästan lackat ut mot en mer matt röd färg som var på min U1. Yes, nu börjar det åska och det är i närheten :)
 
  • Like
Reactions: HSK

JoelD

Rolex
2-Faktor
Du tar redigt bra bilder! Undrar om intre det röda på visarna skiljer sig mellan U50 och U1. Eller så är det samma även på de senare U1. Det ser nästan lackat ut mot en mer matt röd färg som var på min U1. Yes, nu börjar det åska och det är i närheten :)

Tackar :)!
Inte tittat tillräckligt på U1 för att ha tänkt på det. På U50 är den röda färgen definitivt blank!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fantastisk :) Men läskigt att lägga +50´på en klocka med en tavla som inte synts till tidigare.



Du tar redigt bra bilder! Undrar om intre det röda på visarna skiljer sig mellan U50 och U1. Eller så är det samma även på de senare U1. Det ser nästan lackat ut mot en mer matt röd färg som var på min U1. Yes, nu börjar det åska och det är i närheten :)

Aha, det visste jag inte. Finns det några eventuella tvivel kring dess egentliga existens? Den ser ju rätt ärlig ut?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Aha, det visste jag inte. Finns det några eventuella tvivel kring dess egentliga existens? Den ser ju rätt ärlig ut?

Nej, den är säkert helt legit. Har inte varit inloggad på Instagram på ett tag så jag har inte sett några diskussioner.

Det som skiljde sig från övriga 2-registers EP som jag har sett är att den saknar de tre extra sträcken på högra registret, lite annorlunda typsnitt på siffrorna samt som de själva påpekar är Sinn inte i vitt. Men den tillverkades under en tid då jag gissar att kvalitetskontrollen inte var lika noggrann så det kan ju ha varit en provtavla eller ett feltryck men att den användes i alla fall.

Men jag hittade faktiskt en till med den guldiga Sinn-trycket som såldes på Catawiki och som hade samma tavla. Såldes i mars i år för 2.200€...snälla skjut mig :)

aea5308a-c7ba-4ea3-b76b-e563228bc748.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
24AD1A3D-A54E-44E3-B54D-03BBE60BEE04.jpeg
Jaha, att hitta till klocksnack.se verkar vara förödande för min privata ekonomi :pompus:
Hittade den här artikeln och var tvungen att uppgradera min 756 från silikonbandet till något mer vuxligt; https://wornandwound.com/watch-five-years-sinn-756/
Så nästa vecka blir en tur till Sumpan för att testa 6068an och hämta länken :)
6068 och 756 verkar ju inte vara de mest vanliga Sinn modellerna-roligt.
Tack @ERIKSON URHANDEL för god service och glad midsommar på Sinn tråden så här lite i förskott
 
Topp