• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Alalouise

Cartier
2-Faktor
Nu har äntligen min 6000 fått sig en lillebror.
IMG_20200625_170246.jpg
 

Alalouise

Cartier
2-Faktor
Härligt :) Stort grattis och skönt att affären fungerade hela vägen. Håll med om att alcantarabandet nästan är onödigt bekvämt :D

Tusen tack! Hade tur och snubblade över det här faktiskt. Det är nästan löjligt skönt. Säkert ännu bättre när det är lite svalare ute. :wideyed:

Riktigt fin kombination! Är sugen på att komplettera min 104 med en 6060 någon gång i framtiden.

Tack! Ooh 6060 är ju kanonclean! Hoppas tiden går fort!
 

engst

Cartier
Någon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Kört på Sinn’s gummi ett tag nu även nato men kollade på antingen sailcloth eller canvas från strapped.se någon som kan rekommendera dem?
5AF5F08E-6E19-44A9-B324-8995732564A3.jpeg


Jag tar mig friheten att komplettera inlägget från @Clark Kent med några bilder som inspiration. Kopierar helt fräckt mig själv från tråden :p EZM 13 är ju rätt lik EZM 3, med skillnaden att den senare är något tunnare och mer förlåtande mot Nato- och Zuluband.

Sommaren 2018 - Röd Höst från Strapped:
2018 strapped FE691D82-4422-4B01-B863-42E7821735E8 (1).jpeg


Också sommaren 2018 - grått Nato från CWC:
cwc 2018 446537EA-0FC0-47F7-8E36-C008AE1A6165.jpeg


Ganska nyligen - Sail Cloth Dress Strap med grå kontrastsömmar från Royal Straps:
sail cloth ny IMG_3572 (1).jpg


Jag är väldigt nöjd med kvaliteten hos samtliga dessa!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tar mig friheten att komplettera inlägget från @Clark Kent med några bilder som inspiration. Kopierar helt fräckt mig själv från tråden :p EZM 13 är ju rätt lik EZM 3, med skillnaden att den senare är något tunnare och mer förlåtande mot Nato- och Zuluband.

Sommaren 2018 - Röd Höst från Strapped:
2018 strapped FE691D82-4422-4B01-B863-42E7821735E8 (1).jpeg


Också sommaren 2018 - grått Nato från CWC:
cwc 2018 446537EA-0FC0-47F7-8E36-C008AE1A6165.jpeg


Ganska nyligen - Sail Cloth Dress Strap med grå kontrastsömmar från Royal Straps:
sail cloth ny IMG_3572 (1).jpg


Jag är väldigt nöjd med kvaliteten hos samtliga dessa!

Jäklar vad EZM13 är bra! Likt många andra Sinn så ska man verkligen inte stirra sig blind på antalet millimeter när det gäller höjden. De har en förmåga att inte upplevas så pass höga på armen som de kanske ”borde” göra. Min 103 IFR är ju 17mm, men jag har aldrig upplevt den som speciellt hög och Ezm13 är ju dessutom 2mm lägre med sina 15mm.
 

engst

Cartier
Jäklar vad EZM13 är bra! Likt många andra Sinn så ska man verkligen inte stirra sig blind på antalet millimeter när det gäller höjden. De har en förmåga att inte upplevas så pass höga på armen som de kanske ”borde” göra. Min 103 IFR är ju 17mm, men jag har aldrig upplevt den som speciellt hög och Ezm13 är ju dessutom 2mm lägre med sina 15mm.

Sant - höjden är framför allt en vanesak, och jag valde mig väldigt snabbt. Samtidigt märks det ju beträffande EZM 13 att den är anpassad främst till länk: ett Nato eller Zulu krumbuktar litet vid bandhornen innan de dyker ner mot handleden, och de förhindrar klockans lätt konvexa botten att sjunka in i handleden. Länken är dessutom - tycker jag - snygg och bekväm. Men inget av det där spelar någon roll när slutresultatet ändå blir så bra :)

Hoppas @kimbjork landar väl och i slutänden får det bästa av båda världar!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Någon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Kört på Sinn’s gummi ett tag nu även nato men kollade på antingen sailcloth eller canvas från strapped.se någon som kan rekommendera dem?

5AF5F08E-6E19-44A9-B324-8995732564A3.jpeg
Sailcloth från Royal straps eller watch gecko (samma) är bra. Strapped är suvveräna att handla av så kör på ett canvas där. Jag har ett Eulit i beige som är kanon. Tror deras Hadley Roma är ännu bättre om man vill ha vattentåligt.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Bara att göra en lista och sen köpa en av varje :)
Ja, det är blir ju lätt så 240 st gz står högt på listan, även om ingen i passarounden verkade gilla den, sedan blev jag sjukt sugen på en U212 S E om det går att uppbringa, tillverkades det en länk till den eller kom den vara med gummi/läder... ?
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja, det är blir ju lätt så 250 st gz står högt på listan, även om ingen i passarounden verkade gilla den, sedan blev jag sjukt sugen på en U212 S E om det går att uppbringa, tillverkades det en länk till den eller kom den vara med gummi/läder... ?

Jag tror inte att den såldes med länk. Lite synd i och med att det ju finns en länk till de andra 47mm-dykarna, men ingen svart så vitt jag vet. Senaste försäljningen jag hittade vid en snabb googling var på Uhrforum för ca 8 månader sedan för 2.800€.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sant - höjden är framför allt en vanesak, och jag valde mig väldigt snabbt. Samtidigt märks det ju beträffande EZM 13 att den är anpassad främst till länk: ett Nato eller Zulu krumbuktar litet vid bandhornen innan de dyker ner mot handleden, och de förhindrar klockans lätt konvexa botten att sjunka in i handleden. Länken är dessutom - tycker jag - snygg och bekväm. Men inget av det där spelar någon roll när slutresultatet ändå blir så bra :)

Hoppas @kimbjork landar väl och i slutänden får det bästa av båda världar!

Du har aldrig haft den på gummi? Jag är inte superförtjust i det raka gummit som hör till Ezm-modellerna, men gummit till 356 som sluter upp mot boetter passar också.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte att den såldes med länk. Lite synd i och med att det ju finns en länk till de andra 47mm-dykarna, men ingen svart så vitt jag vet. Senaste försäljningen jag hittade vid en snabb googling var på Uhrforum för ca 8 månader sedan för 2.800€.
Ja, lite synd. Ändå inte ohemult dyrt för den måste jag säga, tilltalas starkt av retrofärgen :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hirsch-Accent-Tudor-Pelagos-P1a_1024x1024.jpg
Någon som har tips på band till ezm3, älskar länken men är tyvärr mellan i storlek så antingen är det döds grepp eller billhandlar rassel.
Kört på Sinn’s gummi ett tag nu även nato men kollade på antingen sailcloth eller canvas från strapped.se någon som kan rekommendera dem?

5AF5F08E-6E19-44A9-B324-8995732564A3.jpeg
Jag skall för övrigt strax prova ett Hirsch Accent till min 556a. Det gummit skall vara för jäkla bra säger dom på the webs... återkommer med rapport.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan inte hitta något gummi för 356 på @ERIKSON URHANDEL kanske passar det som kommer till U50? Nån som har koll?

Sorry, det ska vara 856 :)

@ERIKSON URHANDEL

Ok, låter som att du haft otur. Har aldrig fått vänta längre än en dag.

Angående gummi till Ezm3 så har jag nu fått info att Sinn själva rekommenderar gummit till 856 om man vill ha den lilla viklåset men med brasklappen att det inte passar 100% perfekt.

Om någon Ezm3-ägare är sugen på gummi men som jag inte gillar det med raka ändar och det vanliga spännet, så fungerar det kurvade gummit till 856.
Provmonterade det idag hos Erikson och det satt toppenfint.
 
Topp