• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

-RI-

Patek
2-Faktor
1987 vs 2020. Dykare vs pilot. Titan vs Titan :)

Båda har hittat till mig via @-RI- plus även en 144St som inte längre finns kvar i samlingen. Stort tack för det :)

Nu måste jag bara klura ut hur sjutton man kortar länken. Tror dessvärre att det kan ha med att slå ut stift att göra

IMG_20200626_213848.jpg
Nu har den hittat hem på riktigt! Känns så himla rätt att du fick ta över den. Hoppas att du är nöjd och gillar den :)

Ang länken så har jag för mig att det sitter som små gummiringar på stiften som ska avlägsnas innan själva stiftet kan tas ut :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Trodde det var en keeper det där. Du har bra omsättning nu ;)
Ibland känns det så. Sen kommer man till insikt. Det finns människor här som både uppskattar och är mer värda att äga den där typen av klocka. Blev helt enkelt för försiktig och rädd att använda den. Skulle heller inte sålt den till vem som helst och när @Clark Kent kunde ta över den var det en no brainer :)
 

engst

Cartier
Du har aldrig haft den på gummi? Jag är inte superförtjust i det raka gummit som hör till Ezm-modellerna, men gummit till 356 som sluter upp mot boetter passar också.

Bra fråga! Är egentligen nyfiken, och har kollat på just Hirsch Accent som nämns i tråden - gillar mönstret och den förmodade kvalitén - men samtidigt ligger det redan fyra originalgummin till Sinn och Marathon här som aldrig används, så... ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vaaa, köpte du den nu?!
Ja jag ser ju det på de andra svaren, men ändå! :)
Du suger upp alla vintage Sinn verkligen!

Det var ju ett tag sedan den förra vintagen och det här är vintagedykaren nr.1 för mig från Sinn med djupmätaren. Men nu blir fokus på 70-tal igen.

Bra fråga! Är egentligen nyfiken, och har kollat på just Hirsch Accent som nämns i tråden - gillar mönstret och den förmodade kvalitén - men samtidigt ligger det redan fyra originalgummin till Sinn och Marathon här som aldrig används, så... ;)

Aha, då har du ju redan möjlighet att varva med gummi. Men om man föredrar länk så varför byta egentligen :)
 

engst

Cartier
Det var ju ett tag sedan den förra vintagen och det här är vintagedykaren nr.1 för mig från Sinn med djupmätaren. Men nu blir fokus på 70-tal igen.

Aha, då har du ju redan möjlighet att varva med gummi. Men om man föredrar länk så varför byta egentligen :)

Haha - det är som om vi inte befinner oss på samma forum. Varför byta klocka om man redan föredrar en modell, typ ;)

Allvarligt talat brukar jag under sommarhalvåret byta mer konsekvent från länkar till nato/zulu pga omväxling och enkel tvätt. Litet som medvetna män byter från mörka till vita strumpor i sandalerna mellan 30 april och 30 september :)
 

Norp

Rolex
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Respekt. Du kan öppna ett museum snart!
Vad saknas?

Massor :) Det uppenbara är min 104 som jag i en stunds total förvirring sålde.

pixlr_20191202153355859.jpg


Sen är 103A och C två ikoner men kanske inte så realistiska att hitta/köpa.

101A och 103 manuell med månfas är två mer realistiska som saknas. Plus någon 102 skulle vara trevligt även om det inte är riktigt min favoritboett.

Edit: Och en Ezm1 så klart :)
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Sorry, det hade smugit sig in ett skrivfel. Ska vara 140S. 144 är en helt annan modell.

Edit: Inser att du kanske inte refererade till min bild :) 144S är en riktigt bra klocka. @Hoffa har haft den limiterade jubileumsklockan och @Kanadicken har/har haft? en vintage 144S.
Jo märkte att det var en 140 du menade när jag försökte hitta en :)
Båda är ju koola. En svart med lite patina hade man kunnat tänka sig.
 
Topp