Krispigt foto!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Krispigt foto!
Badpremiär, om så endast i plaskpoolen!
Ingen av oss skulle opponerat oss om du skrivit stranden i norra Sicilien
Såja nu har jag hittat DEN.
Ska bara skaka fram 45’![]()
Snyggt! Jag har beställt ett grönt MN vintage till min 857 UTC, är det där en MN original eller vintage? Svårt att se skillnaden på bild.Dagens första byte. 8820 nu på MN-strap.
![]()
Snyggt! Jag har beställt ett grönt MN vintage till min 857 UTC, är det där en MN original eller vintage? Svårt att se skillnaden på bild.
Har läst att de har fixat spännen så de är rundade nu. Vi får se, borde komma efter helgen.Vintage med ett alldeles för vasst spänneMinns inte ens var eller när jag har köpt det. Kan ha kommit med någon klocka eventuellt.
Precis, märklig klocka.Den där är i allra högsta grad intressant då det varken är en uttalad 101 eller 102 utan en 101/102. Man kan ju tro att den är tidigare än 101 och 102 och att det gick från att vara en till två modeller, men det stämmer inte överens med tiden när den marknadsfördes vilket är betydligt senare.
Det är väldigt svårt med vintage Sinn att veta om det är ett rimligt pris eller inte då det finns så få referensobjekt. Men jag skulle nog säga att den är för högt prissatt, främst då den hade varit köpt annars av någon av storsamlarna.
Men pruta, köp den och sälj vidare till mig om ett år eller två
![]()
Precis, märklig klocka.
Tydligen legat i något bankfack x antal år om nu min tyska lyckades översätta korrekt.
Ja vad är rätt pris egentligen?
En grön leftie, snygg!Myst med denna några dagar från och till. Förtjänar en post här då den är ovanlig. Ha en go lördag Sinners!
![]()
![]()
En grön leftie, snygg!
Bär klockan på höger hand och har alltid undrat hur obekvämt det måste vara att få kronan rakt in i handen. Skulle klockan behöva ställas om så är det ju inte skitjobbigt att ta av sig klockan?
Vet inte. Tror kronan på 556 sticker ut lika långt som på min 756. Helt övertygad om att vi får svar från ngn som har koll på milimetrarnanä, det tar lite tillvänjning att ställa klockan, har ett par leftie:ar. Det är coolt!Det ger samma känsla som du är van vid kan jag tänka mig. ”Normal” placerad krona tycker jag heller inte är ett problem om inte kronan är xl-size.
Edit: Just 556 har en lång krona. Är den obekväma kanske?
nä, det tar lite tillvänjning att ställa klockan, har ett par leftie:ar. Det är coolt!Det ger samma känsla som du är van vid kan jag tänka mig. ”Normal” placerad krona tycker jag heller inte är ett problem om inte kronan är xl-size.
Jag tycker kronan från 103 är aningen för stor om man vill skjuta fram klockan till handleden, förbi knölen. Då trycker den som ett medeltida tortyrredskap!nä, det tar lite tillvänjning att ställa klockan, har ett par leftie:ar. Det är coolt!Det ger samma känsla som du är van vid kan jag tänka mig. ”Normal” placerad krona tycker jag heller inte är ett problem om inte kronan är xl-size.
Enkel lösning är att bära den som jag, på höger armJag tycker kronan från 103 är aningen för stor om man vill skjuta fram klockan till handleden, förbi knölen. Då trycker den som ett medeltida tortyrredskap!
Jag tycker kronan från 103 är aningen för stor om man vill skjuta fram klockan till handleden, förbi knölen. Då trycker den som ett medeltida tortyrredskap!
![]()
![]()
Föredrar nog att bära före knölen, alltså den översta bilden. Om jag går omkring så hjälper ju även jordens dragningskraft till![]()
Många verkar tycka om att skjuta ner klockan dit.Frågan är väl bara varför man vill ha klockan framför knölen![]()
50 inlägg.Vad hände nu?
- Jag gick från plast till titan.
Den glider dit ibland då jag har lite gjort lite lösare. Tar jag och microjusterar länken så kan den bli för tajt om jag t.ex tränar vilket inte är så skönt, så det är den bästa kompromissen jag har hittat. Hade varit smidigt med quick adjust.Många verkar tycka om att skjuta ner klockan dit.Ofta högst obekvämt.
Samma här. Det är skönt att ha full rörlighet.Samma här. Föredrar före knölen.![]()