• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Canee

Cartier
2-Faktor
@gab nu med vitt reflektor-papper :D
_7030042.jpg
Krispigt foto!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såja nu har jag hittat DEN.
Ska bara skaka fram 45’
0D06AC64-9B20-4896-A58F-A0E2FA68B6BD.jpeg

Den där är i allra högsta grad intressant då det varken är en uttalad 101 eller 102 utan en 101/102. Man kan ju tro att den är tidigare än 101 och 102 och att det gick från att vara en till två modeller, men det stämmer inte överens med tiden när den marknadsfördes vilket är betydligt senare.

Det är väldigt svårt med vintage Sinn att veta om det är ett rimligt pris eller inte då det finns så få referensobjekt. Men jag skulle nog säga att den är för högt prissatt, främst då den hade varit köpt annars av någon av storsamlarna.

Men pruta, köp den och sälj vidare till mig om ett år eller två :)

Skärmavbild 2020-07-03 kl. 20.35.00.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Den där är i allra högsta grad intressant då det varken är en uttalad 101 eller 102 utan en 101/102. Man kan ju tro att den är tidigare än 101 och 102 och att det gick från att vara en till två modeller, men det stämmer inte överens med tiden när den marknadsfördes vilket är betydligt senare.

Det är väldigt svårt med vintage Sinn att veta om det är ett rimligt pris eller inte då det finns så få referensobjekt. Men jag skulle nog säga att den är för högt prissatt, främst då den hade varit köpt annars av någon av storsamlarna.

Men pruta, köp den och sälj vidare till mig om ett år eller två :)

Skärmavbild 2020-07-03 kl. 20.35.00.png
Precis, märklig klocka.
Tydligen legat i något bankfack x antal år om nu min tyska lyckades översätta korrekt.
Ja vad är rätt pris egentligen?
Kommer ut mycket klockor till feg i södra Europa just nu vilket säkert påverkar prisbilder.
Säkert ett antal som åker ner till Genève för att sälja av lite av klockorna de aldrig ens hämtat ut, ligger kvar i butikernas kassaskåp....
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Precis, märklig klocka.
Tydligen legat i något bankfack x antal år om nu min tyska lyckades översätta korrekt.
Ja vad är rätt pris egentligen?

Är det inte att den ligger i bankfack nu och att man måste avisera besök för att handlaren ska hinna plocka fram den?
Det är mycket möjligt att den kommer att sälja för det priset, men om man jämför med 102 som enligt mig är mest jämförbart så ligger den åtminstone 10´ över om man går på handlarpriser.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
En grön leftie, snygg!
Bär klockan på höger hand och har alltid undrat hur obekvämt det måste vara att få kronan rakt in i handen. Skulle klockan behöva ställas om så är det ju inte skitjobbigt att ta av sig klockan?

nä, det tar lite tillvänjning att ställa klockan, har ett par leftie:ar. Det är coolt! :) Det ger samma känsla som du är van vid kan jag tänka mig. ”Normal” placerad krona tycker jag heller inte är ett problem om inte kronan är xl-size.
Edit: Just 556 har en lång krona. Är den obekväma kanske?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
nä, det tar lite tillvänjning att ställa klockan, har ett par leftie:ar. Det är coolt! :) Det ger samma känsla som du är van vid kan jag tänka mig. ”Normal” placerad krona tycker jag heller inte är ett problem om inte kronan är xl-size.
Edit: Just 556 har en lång krona. Är den obekväma kanske?
Vet inte. Tror kronan på 556 sticker ut lika långt som på min 756. Helt övertygad om att vi får svar från ngn som har koll på milimetrarna :)
 

Jonteh

Cartier
nä, det tar lite tillvänjning att ställa klockan, har ett par leftie:ar. Det är coolt! :) Det ger samma känsla som du är van vid kan jag tänka mig. ”Normal” placerad krona tycker jag heller inte är ett problem om inte kronan är xl-size.
Edit: Just 556 har en lång krona. Är den obekväma kanske?

Jag har en 556 I och jag känner inte obehag från kronan. Men det kanske är en vanesak.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
nä, det tar lite tillvänjning att ställa klockan, har ett par leftie:ar. Det är coolt! :) Det ger samma känsla som du är van vid kan jag tänka mig. ”Normal” placerad krona tycker jag heller inte är ett problem om inte kronan är xl-size.
Edit: Just 556 har en lång krona. Är den obekväma kanske?
Jag tycker kronan från 103 är aningen för stor om man vill skjuta fram klockan till handleden, förbi knölen. Då trycker den som ett medeltida tortyrredskap!
 
Topp