• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tyvärr på väg bort från Stockholm :( Oerhört dålig tajming men kunde inte boka om möte i Göteborg. Får hoppas på att ni som ska dit hinner fota lite också och inte bara dricka öl :)
Trist men vi får väl ses på en GTG istället :)
Ska fota så mycket jag kan och någon öl blir det tyvärr inte.
Kommer väl mest hänga vid Sinn men även parfymklockor såsom Omega och Tag ska väl få sig ett besök.

Hoppas på att få se och klämma på 757:an. Ska även passa på att fråga om Diapal. (Är det verkligen så bra?)
4qsi6u.jpg

Men även de nya 212 KSK och EZM12 ska bli skoj att klämma på.
17662583_277029539389278_2548431553889828864_n.jpg

1954-Baselworld2017-Sinn-1000x667.jpg

Trist men vi får väl ses på en GTG istället :)
Ska fota så mycket jag kan och någon öl blir det tyvärr inte.
Kommer väl mest hänga vid Sinn men även parfymklockor såsom Omega och Tag ska väl få sig ett besök.

Hoppas på att få se och klämma på 757:an. Ska även passa på att fråga om Diapal. (Är det verkligen så bra?)
4qsi6u.jpg

Men även de nya 212 KSK och EZM12 ska bli skoj att klämma på.
17662583_277029539389278_2548431553889828864_n.jpg

1954-Baselworld2017-Sinn-1000x667.jpg

Du får mer än gärna ta kort med storleksjämförelse mellan U1 och 212/Ezm12.

Jag hade mycket gärna kommit, men har tyvärr förhinder just i kväll. Hoppas på bättre tur nästa gång.

Ser fram emot alla Dina foton, @Moorflax! Känn ingen press, men vi är många som räknar med Dig ;)

Jag hade mycket gärna kommit, men har tyvärr förhinder just i kväll. Hoppas på bättre tur nästa gång.
Ser fram emot alla Dina foton, @Moorflax! Känn ingen press, men vi är många som räknar med Dig ;)
Kameran ska gå varm, det lovar jag!
Hoppas verkligen att de har med många Sinn. Såg en bild från förra året och då såg det lite skralt ut.

Måste säga att det var lite dålig uppslutning från alla Sinnister! Men man kanske sparar sig till den stora Sinn-GTG:n?! :)

Alltså... Både 756 och 757 är riktigt, riktigt läckra med en härlig balans i tavlan. Tror dock inte att jag skulle trivas med en pga av avsaknaden av sekund. Inte för att jag är i behov av att veta tiden på sekund utan pga att inget tydligt rör sig. Utan denna rörelse så får jag helt inte samma känsla av liv, hur fånigt det än kan låta.

Någon som vet varför det endast är chronos som har DIAPAL?

IMG_0572.JPG
IMG_0573.JPG
IMG_0574.JPG
IMG_0580.JPG

Oj oj! Det var trevligt.
@Moorflax Fint att träffas!
Detsamma Danny!
Riktigt skoj att träffa en fellow Sinner! Oj vilket bra arr det var! Alla var så sjukt positiva och trevliga!
Hörde att det fanns andra klockor än Sinn men... Flera kom fram och frågade om jag jobbade där ;)
Bilder då? Ja, några blev det, men jag måste åka snart så jag laddar bara upp favoriten.
Mer kommer!
Tack @ERIKSON URHANDEL! Dey var grymt!

WP_20170511_18_33_28_Pro.jpg

och några överaskande fina.

Bilagor

• WP_20170511_18_32_15_Pro.jpg
    WP_20170511_18_32_15_Pro.jpg
    131 KB · Visningar: 57
Börjar bli riktigt biten av Sinn :) Tycker att 556 är superhärlig och nu börjar jag fundera på om jag inte ska ha en Sinn till. Är lite småsugen på en 356 som verkar vara gedigen och dessutom perfekt storlek. Verkar som man kan få tag i en beggad för ca 8-10k?
Ni som äger en, vad är er upplevelse av modellen?

Detsamma Danny!
Riktigt skoj att träffa en fellow Sinner! Oj vilket bra arr det var! Alla var så sjukt positiva och trevliga!
Hörde att det fanns andra klockor än Sinn men... Flera kom fram och frågade om jag jobbade där ;)
Bilder då? Ja, några blev det, men jag måste åka snart så jag laddar bara upp favoriten.
Mer kommer!
Tack @ERIKSON URHANDEL! Dey var grymt!

WP_20170511_18_33_28_Pro.jpg

och några överaskande fina.
Grymt snygg flygare!

Börjar bli riktigt biten av Sinn :) Tycker att 556 är superhärlig och nu börjar jag fundera på om jag inte ska ha en Sinn till. Är lite småsugen på en 356 som verkar vara gedigen och dessutom perfekt storlek. Verkar som man kan få tag i en beggad för ca 8-10k?
Ni som äger en, vad är er upplevelse av modellen?
Jag har 356:an med hesalitglas. Den är hur cool som helst. Ordentlig krona som känns gedigen och ett härligt motstånd i båda pushers. Den bygger inte på mycket på höjden trots tjockleken eftersom den är smart konstruerad i designen på boetten. Länken är bra, bättre än till 556. Den ytterst matta finishen av beadblasting gör den mer toolig. Tavlan ger en ny-retro känsla och ju mer jag tittar på den så hittar jag detaljer som gör att jag håller den lika högt (om inte högre) än t.ex IWC:s piloter.

Var det ingen av er som fotade Meisterbunden? Jag tyckte att den var riktigt snygg men hade inte telefonen med, så ingen bild tyvärr. Snyggt urverk också men prislappenpå 120 000 var hiskelig. Vitguld och bara 55 ex gör den ju rätt exklusiv....

Jag har 356:an med hesalitglas. Den är hur cool som helst. Ordentlig krona som känns gedigen och ett härligt motstånd i båda pushers. Den bygger inte på mycket på höjden trots tjockleken eftersom den är smart konstruerad i designen på boetten. Länken är bra, bättre än till 556. Den ytterst matta finishen av beadblasting gör den mer toolig. Tavlan ger en ny-retro känsla och ju mer jag tittar på den så hittar jag detaljer som gör att jag håller den lika högt (om inte högre) än t.ex IWC:s piloter.
Tack, det låter lovande :) Tycker faktiskt att den ser väldigt bra ut på läder också!
Behöver gå skiljda vägar med ett par andra klockor för att köpa en, så får fundera lite.
Hur svårt är det att hitta en begagnad i bra skick? Verkar inte gå så många på K&S...

Tack, det låter lovande :) Tycker faktiskt att den ser väldigt bra ut på läder också!
Behöver gå skiljda vägar med ett par andra klockor för att köpa en, så får fundera lite.
Hur svårt är det att hitta en begagnad i bra skick? Verkar inte gå så många på K&S...
Håller med! Köpte den på ett fint beigebrunt läder. Blir bra att alternera med.

Det är inte jättevanligt att det dyker upp en 356 på K&S tyvärr. Överlag upplever jag att det är få klockor från sinn som dyker upp. En å annan 556 och 104. Nån enstaka U1.
Om det beror på att sinn-ägare är i det stora hela är få eller mer nöjda med sin klocka, låter jag vara osagt ;)

Var det ingen av er som fotade Meisterbunden? Jag tyckte att den var riktigt snygg men hade inte telefonen med, så ingen bild tyvärr. Snyggt urverk också men prislappenpå 120 000 var hiskelig. Vitguld och bara 55 ex gör den ju rätt exklusiv....
Den är väl där borta i hörnet nånstans.
Om man ska vara en grinpelle så tycker jag inte att Sinns dresskollektion är något att ha. Den nya vita med guldindex kändes plastig och billig.
Om jag läste av Maria "Awesome Sinngirl" rätt så tror jag inte hon är så impad av dessa heller. Hon pratade gärna om 757, ezm12 och Ux men inte så mycket om de tekniklösa klockorna. Frågade iofs inte heller om dessa ;)

WP_20170511_18_42_42_Pro.jpg

Tillbaka
Topp