Då gör vi ett nytt försök:
Alla intryck och beskrivningar är mina egna högst personliga och subjektiva tolkningar.
Efter att ha våndats länge och vänt och vridit på kalendern, så kom jag fram till att jag måste åka till Mini Basel i Sumpan. Det är ca 15 mil från Fagersta där jag jobbar men nöden har som vi alla vet, ingen lag.
16:53 har jag parkerat racer-Priusen och kommit fram till det gamla bryggerit på Sturegatan 41. Träffar genast ett par killar att prata med. De yrade något om Omega... Konstaterade snabbt att de hade kommit fel men spelade med i deras illusion. De var ju trevliga liksom och säkert lyckligt ovetande om att detta var ett Sinn-konvent.
När vi blev insläppta möttes vi av vakter och garderobiärer. Känns faktiskt bra att man har rejäl säkerhet. Misstänker att rånrisken är hög på ett sådant här ställe. Klokt också att man skippat skyltar och annan reklam utanför bryggeriet!
Efter att ha hejat på Richard och Catrine så svepte jag likt en Robocop över det fina, kyrk-lika bryggeriet och DÄR borta var Sinn-skylten!
Jag var ju bland de första på plats och med minimal trängsel så var jag framme vid Awesome Sinn-girl, ASG på nolltid.
Hälsade artigt som mamma har sagt att man ska göra och började genast fånstirra och klämma på alla Sinnklockor som låg i den löjligt häftigta klockväskan.
Blicken fastnade genast på den klocka jag åkte dit för. Uttryckte min oro att klockan inte skulle finnas på plats. Men som av ett mirakel så hade hon packat ner den i väskan! (tror nog att personal på Erikson har lite koll i denna tråd)
Fullsmetad med Sinnteknik som Diapal, tegimenterat, antimagnetsikt, UTC, blankpolerad med grym finelink osv osv osv....
Läs mer på Sinns hemsida
Som ni kanske sett så fick jag en liten utmaning om att hitta och säga hej till
@Anatta när jag kom dit.
Nästan direkt kommer Moneybrothers oäkta tvillingbror(Ja, de är lika och han hade varken dålig andedräkt eller såg ledsen ut som sin Avatar) fram och säger: - Vad rockar du för klocka då?
Och så var kontakten klar och vi började genast diskutera Sinn tillsammans med ASG.
Många händer sökte sig till den vackra
356 Pilot III. Den är verkligen vacker med elektropläterad tavla, och blankpolerat case!
Även den 47 mm stora
212 KSK var trevlig men tappade lite i känsla när den kom på armen. 24 mm länk är coolt!
Sinn har med den nya 240 st GZ gjort en klocka där man kan kontrollera tidvatten.
Frågade lite försiktigt tidigare i tråden om det fanns intresse av att köra en passaround med denna.
Kanske är det dags att tänka om? Den var grym IRL men omöjlig att få till bra på bild.
Efter att ha stalkat ASG tillräckligt så gick jag vidare. Hör och häpna det fanns fler tillverkare där!!
Jag hamnade först hos Rado och blev lite intresserad av deras platta Cartiersliknande kolfiberklocka.
Men för ~25k får jag en ball Cartier eller till och med Überskön Sinn.
Vidare till det "nya" märket Anonimo.
tillverkarna av Panerai sålde företaget för 20 år sedan till Richmond och valde därefter att starta upp ett företag där namnet och varumärket inte skulle ha så stor inverkan på produkten. Man började tillverka 44 mm stora klockor kronan upptill och Selitta-verk.
Likheter finns såklart med Panerai men dessa kändes inte riktigt lika lyxiga. Å andra sidan så var priset ett helt annat också. Vill minnas att det började på 25k?
Säljaren var lite fumlig och tappade en besökares Oris i golvet med en duns.
- Oh sorry! Well it´s still working...
Storleksintrycket var stoort!
44 mm kändes gott och väl som 47.
Säljaren pushade speciellt för de klockor med natoband där man även fick med sig en gummi.
Gummit kändes i mina händer billigt och tunt. Blev inte imponerad alls.
Klockan var frän och jag hörde många som uttryckte sitt gillande, men för mig är och förblir intresset svalt.
Efter att
@Anatta uppmärksammat mig på att det fanns en servering i andra änden så var det ju oundvikligt att passera fler märken med trevliga klockor.
Tissot har ju den trevliga Visodate som jag köpt två st av till sonen.
Nu visades en "Powermatic" med 80 timmars gångreserv. Jättetrevlig dressare med fin tavla!
Vi pratade Tissot ett tag och jag nämnde att jag gillade Visodate på mesh men att den länken gått sönder kort efter vi köpte den.
Säljaren sa att de numera har en riktig meshlänk som tillbehör och att det är den jag ska ha.
Lite senare träffade jag Catrine som genast sa att jag skulle skicka in den Hadley Roma-länk jag köpte och få ett bra pris på en "riktig"
Så sköter man sina affärer! Snyggt jobbat!
Inne i serveringen stod Graham.
Ser väl bra ut med sin patinerade boett.
Men nä den där anordningen går bort i mina ögon....
På väg tillbaka till Sinn stannar jag till och tittar på Sjöö & Sandström.
Trevliga klockor och den nya Worldtimern är ju riktigt nice.
Hemma igen vid Sinn började det riktiga trakasserande av den stackars ASG!
Hon svara dock snällt på alla mina dumma frågor.
På bilden nedan ser vi UX:en med rött gummi och oljefylld boett.
Jag nämnde tidigare att klockan var cool med sitt ibland döda utseende.
En helt fantastisk klocka! Jag kan inte nog berömma denna kvartsare!
Urverket klarar 5000 meter och boetten klarar 12000 meter!
Den här skojar man inte bort hur som helst!
Sekundvisaren studsar tillbaka lite vid varje slag. Helt underbart att åskåda. Det här MÅSTE ni uppleva om ni får chansen att greppa en UX!
Den finns dessutom i den supercoola GSG-varianten med destro (kronan på vänster sida) och svart vridring.
Länk
Runt 20k för dessa är snudd på gratis!
VILL HA!!
Clark Olofss... Sorry
@Clark Kent ville att jag skulle storleksjämföra U1:an med 212 KSK och EZM12.
Det sket sig tyvärr. Men jag jämförde iaf en annan 47 mm med U1.
På bilden ovan ser man att det skiljer 3 mm i diameter. U212 är även klossigare och bitigare men den sitter riktigt bra på handleden trots detta!
Ytterligare en liten jämförelse mellan U1 och U212
Skiljer nästan en cm i diameter!
Detta var en besvikelse
Tog upp den, kände lite på de och sedan ner den direkt.
Kändes plastig och tråkig.
Lådan var ju väldigt trevlig!
Efter att ha stått länge vis Sinn så upptäckte jag att det nästan inte var någon som plockade upp min favorit 757:an!
Ingen verkade vara intresserad av denna. Jag påtalade detta för ASG som log i mjugg och överöste mig sedan med superlativ om dess teknik och fördelar.
Jag teg och samtyckte (även detta har jag lärt mig av min mor att man ska göra när man talar med en bättre vetande) och fnissade lite när nästa kille kommer fram och plockar upp klockan och beundrar den nästan lika mycket som jag själv!
Nu tror jag det får räcka för idag.
Jag vill än en gång tacka
@ERIKSON URHANDEL för ett fantastiskt initiativ!