Det ser helt klart mer vettigt ut.Kör alltid ”down under”-metoden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ser helt klart mer vettigt ut.Kör alltid ”down under”-metoden.
Jo det är klart att ju fler man har osv....Ja, så är det. Inser bara att det kan komma att dröja månader innan samma klocka hamnar på handleden igen
Haha vi som inte har så många slipper stressmomentet...Jo det är klart att ju fler man har osv....
Om ganska exakt en timme släpps Watchbuys limiterade Sinn, 3pm Estern Time, dvs 21.00 i Svedala.
Haha du minns väl@Chuck Det kanske kommer en ny camo, men vit/grå/svart och U50 så 41mm. Räknar fortfarande med att du kommer vara den med den första U1-camon på forumet
Det där har diskuterats i detalj i någon annan tråd (Jaeger-tråden kanske). Kontentan var att man måste röra sig brutalt snabbt under vattnet för att det skall påverka trycket som klockan utsätts för.Den kan mycket väl säkert tåla 800meter eller kanske bara 300 meter i ett verkligt scenarie med en människa som rör sig runt i vattnet
Den var fin! U2:an utan GMT är inte dum. Deras GMT-lösning är inte vacker. Dessutom är den opraktisk.PVD U2 med vit tavla limiterad till 150 ex Borttagen GMT.
Alright, så är det säkert. Jag kommer inte vara nere och simma på varken 3 eller 800 meters djup så jag är nog safe.Det där har diskuterats i detalj i någon annan tråd (Jaeger-tråden kanske). Kontentan var att man måste röra sig brutalt snabbt under vattnet för att det skall påverka trycket som klockan utsätts för.
Vilken Sinn blir det idag? Blir nog U1, längesedan det var badväder på västkusten nu.
Tack! Vilket minne du har! Vill ha någon ny klocka då jag är Sinn-lös just nu, köpte ju en EZM7 som sommarklocka i maj men den tappade över 30spd så en vecka efter köp blev det garantiärende till hemlandet, Eriksson mejlade idag att den beräknas bli klar vecka 32, minst 11 veckor utan den@David71
Nu har det dykt upp en månfas-903 till salu. Tyvärr dyr och tyvärr har ägaren gjort sitt bästa för att förstöra bandhornen.
https://www.ebay.de/itm/Sinn-903-Klassik-Moonphase-Ref-903-081-Manual-Lemania-1883-Navitimer/114293163304?_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=225116&meid=f5511d195aa24042b691f10adac7520e&pid=100675&rk=1&rkt=15&mehot=none&sd=114293163304&itm=114293163304&pmt=0&noa=1&pg=2380057&brand=Sinn&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci:d4b20827-c1b5-11ea-a694-b65361b8e213|parentrq:327a173b1730a4d6b1437e67ffe9db00|iid:1
Tack! Vilket minne du har! Vill ha någon ny klocka då jag är Sinn-lös just nu, köpte ju en EZM7 som sommarklocka i maj men den tappade över 30spd så en vecka efter köp blev det garantiärende till hemlandet, Eriksson mejlade idag att den beräknas bli klar vecka 32, minst 11 veckor utan den
Jo men skulle vara en EZM3 eller 13 också så hade jag blivit lugn i själen.Ruskigt stabil trio som verkligen täcker in det mesta. Det hade varit übercoolt med en faded bezel till din blästrade 103
Jo men skulle vara en EZM3 eller 13 också så hade jag blivit lugn i själen.
Var tvungen att googla faded bezel, inget som säljs utan naturligt slitage antar jag?
Har försökt att exponera min EZM3 i solen så mycket det går men jag antar att det kommer att ta många år innan bezel bleknar.
Bör dock fundera på var bilen parkeras så du inte blir utan både framruta och klockaLägg på instrumentbrädan i bilen alla varma sommardagar Man behöver ju som tur är inte oroa sig för att klockan ska ta styrk om den blir för varm.
https://www.sinn.de/en/Temperature_Resistance_Technology.htm
Folk är galnaNaturligt slitage, baka i ugnen eller klorin
https://klocksnack.se/threads/ghost-bezel-insert.66865/#post-1714843
En A-modell, det ser vi inte så ofta i tråden ändå. Fint!Det funkar lite men länk i alla fall.
Det väl UV-strålning som bleker? De flesta vindrutor blockerar all UV B-strålning och nästan all UV A-strålning. Övriga rutor släpper in UV-A men inte UV-B, så bättre att placera den på annan plats i bilen än instrumentbrädan. Sorry för OT och mansplainingLägg på instrumentbrädan i bilen alla varma sommardagar Man behöver ju som tur är inte oroa sig för att klockan ska ta styrk om den blir för varm.
https://www.sinn.de/en/Temperature_Resistance_Technology.htm
Urinpatina på brons finns ju med!Folk är galna
Men okej, det blir rätt coolt ibland
Det väl UV-strålning som bleker? De flesta vindrutor blockerar all UV B-strålning och nästan all UV A-strålning. Övriga rutor släpper in UV-A men inte UV-B, så bättre att placera den på annan plats i bilen än instrumentbrädan. Sorry för OT och mansplaining
Nämen va fan - den där är skitsnygg. Var du tvungen att visa den? Fullständigt flugit under min radar.Tänkte att både instrumentpaneler och klädslar i gamla bilar brukar ha en tendens att blekna. Men det kanske var en annan standard på rutorna i äldre bilar.
Blir gärna korrigerad när jag är ute och cyklar, så fortsätt mansplaina Jag gillar vridringen på 103 Diapal. Den ser nästan blekt ut med sin grå ton.
Nämen va fan - den där är skitsnygg. Var du tvungen att visa den? Fullständigt flugit under min radar.