• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Om ganska exakt en timme släpps Watchbuys limiterade Sinn, 3pm Estern Time, dvs 21.00 i Svedala.

Skärmavbild 2020-07-08 kl. 19.59.05.png

@Chuck Det kanske kommer en ny camo, men vit/grå/svart och U50 så 41mm. Räknar fortfarande med att du kommer vara den med den första U1-camon på forumet :)

Den kan mycket väl säkert tåla 800meter eller kanske bara 300 meter i ett verkligt scenarie med en människa som rör sig runt i vattnet
Det där har diskuterats i detalj i någon annan tråd (Jaeger-tråden kanske). Kontentan var att man måste röra sig brutalt snabbt under vattnet för att det skall påverka trycket som klockan utsätts för.

150 ex, men 100 är för den amerikanska marknaden och 50 för den japanska. Så om man inte har postadress i någon av de två regionerna kanske det blir lite bökigt att beställa om man nu skulle vilja det.

Det där har diskuterats i detalj i någon annan tråd (Jaeger-tråden kanske). Kontentan var att man måste röra sig brutalt snabbt under vattnet för att det skall påverka trycket som klockan utsätts för.
Alright, så är det säkert. Jag kommer inte vara nere och simma på varken 3 eller 800 meters djup så jag är nog safe.

Tack! Vilket minne du har! :) Vill ha någon ny klocka då jag är Sinn-lös just nu, köpte ju en EZM7 som sommarklocka i maj men den tappade över 30spd så en vecka efter köp blev det garantiärende till hemlandet, Eriksson mejlade idag att den beräknas bli klar vecka 32, minst 11 veckor utan den :(

Tack! Vilket minne du har! :) Vill ha någon ny klocka då jag är Sinn-lös just nu, köpte ju en EZM7 som sommarklocka i maj men den tappade över 30spd så en vecka efter köp blev det garantiärende till hemlandet, Eriksson mejlade idag att den beräknas bli klar vecka 32, minst 11 veckor utan den :(

Det var ju riktigt surt :( Hoppas verkligen att den blir klar snabbare. Det har ju hänt tidigare att de kapar den först uppskattade tiden.

Lägg på instrumentbrädan i bilen alla varma sommardagar :) Man behöver ju som tur är inte oroa sig för att klockan ska ta styrk om den blir för varm.

https://www.sinn.de/en/Temperature_Resistance_Technology.htm
Det väl UV-strålning som bleker? De flesta vindrutor blockerar all UV B-strålning och nästan all UV A-strålning. Övriga rutor släpper in UV-A men inte UV-B, så bättre att placera den på annan plats i bilen än instrumentbrädan. Sorry för OT och mansplaining ;)

Det väl UV-strålning som bleker? De flesta vindrutor blockerar all UV B-strålning och nästan all UV A-strålning. Övriga rutor släpper in UV-A men inte UV-B, så bättre att placera den på annan plats i bilen än instrumentbrädan. Sorry för OT och mansplaining ;)

Tänkte att både instrumentpaneler och klädslar i gamla bilar brukar ha en tendens att blekna. Men det kanske var en annan standard på rutorna i äldre bilar.
Blir gärna korrigerad när jag är ute och cyklar, så fortsätt mansplaina :) Jag gillar vridringen på 103 Diapal. Den ser nästan blekt ut med sin grå ton.

Sinn_103_Ti_UTC_Diapal_wrist.jpg
08-Watch-I-Love-Sinn.jpg

Tänkte att både instrumentpaneler och klädslar i gamla bilar brukar ha en tendens att blekna. Men det kanske var en annan standard på rutorna i äldre bilar.
Blir gärna korrigerad när jag är ute och cyklar, så fortsätt mansplaina :) Jag gillar vridringen på 103 Diapal. Den ser nästan blekt ut med sin grå ton.

Sinn_103_Ti_UTC_Diapal_wrist.jpg
08-Watch-I-Love-Sinn.jpg
Nämen va fan - den där är skitsnygg. Var du tvungen att visa den? :greedy: Fullständigt flugit under min radar.

Nämen va fan - den där är skitsnygg. Var du tvungen att visa den? :greedy: Fullständigt flugit under min radar.

Snygg, cool, dyr :)

Fullproppad med Sinn-teknik och Diapal är ju verkligen intressant. Finns i stål, (bild nedan), och har då skruvade pushers, eller i titan som på de båda bilderna ovan. Den perfekta kombon för mig hade varit titan med skruvade pushers. Diapal är också de enda klockorna där Sinn lämnar 5 års garanti.

103_St_DIAPAL.jpg

Tillbaka
Topp