• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Snygg, cool, dyr :)

Fullproppad med Sinn-teknik och Diapal är ju verkligen intressant. Finns i stål, (bild nedan), och har då skruvade pushers, eller i titan som på de båda bilderna ovan. Den perfekta kombon för mig hade varit titan med skruvade rushers. Diapal är de enda klockorna där Sinn lämnar 5 års garanti.

103_St_DIAPAL.jpg
Hjärtat säger- "Diapal, jamen då sparar jag ju in en massa servicekostnader- då är det inte så farligt"
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Tänkte att både instrumentpaneler och klädslar i gamla bilar brukar ha en tendens att blekna. Men det kanske var en annan standard på rutorna i äldre bilar.
Blir gärna korrigerad när jag är ute och cyklar, så fortsätt mansplaina :) Jag gillar vridringen på 103 Diapal. Den ser nästan blekt ut med sin grå ton.

Sinn_103_Ti_UTC_Diapal_wrist.jpg
08-Watch-I-Love-Sinn.jpg

Nämen va fan - den där är skitsnygg. Var du tvungen att visa den? :greedy: Fullständigt flugit under min radar.
Håller med, den där var läcker!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Samma verk som i min, Valjoux 7750, verkar ju vara mer eller mindre oförstörbart.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yes, äntligen! :) Du har ju pratat om den förut. Ska bli riktigt kul att få en, förhoppningsvis?, recension och fina bilder.
Det är planen. Skulle legat en U50 i paketet också men vete 17 vad som hände med den. De är tydligen slutsålda tills i december så om jag skulle låna den hade de helst inte velat att jag skulle posta någon recension förrän i vinter. :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är planen. Skulle legat en U50 i paketet också men vete 17 vad som hände med den. De är tydligen slutsålda tills i december så om jag skulle låna den hade de helst inte velat att jag skulle posta någon recension förrän i vinter. :D

Det hade väl varit perfekt med en recension nu när det är slutsålt. Hög vill ha-faktor + slutsålt = Rolexhype, så varför inte samma på U50 :D
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Min tredje Sinn och nu börjar det kännas riktigt bra. Tidigare jag haft har varit 857 UTC och 556 I B. Gillade 857 utc skarpt och kan definitivt tänka mig en sådan igen men då helst utan utc funktionen. 556 i b var helt fantastisk men lite för stilig för mig. Vill ha en till Sinn att komplettera med och funderar lite på en 104 men den kanske är för lik min 103? Kanske en EZM 3, känns lite lagom "toolig" jämfört med pansarvagnarna U1 och UX :D
0oCFyTb.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min tredje Sinn och nu börjar det kännas riktigt bra. Tidigare jag haft har varit 857 UTC och 556 I B. Gillade 857 utc skarpt och kan definitivt tänka mig en sådan igen men då helst utan utc funktionen. 556 i b var helt fantastisk men lite för stilig för mig. Vill ha en till Sinn att komplettera med och funderar lite på en 104 men den kanske är för lik min 103? Kanske en EZM 3, känns lite lagom "toolig" jämfört med pansarvagnarna U1 och UX :D
0oCFyTb.jpg

Ezm 3F och Ezm 3 skulle vara riktigt bra komplement båda två :)

20776405_1541366372576048_823966415368374103_o.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det hade väl varit perfekt med en recension nu när det är slutsålt. Hög vill ha-faktor + slutsålt = Rolexhype, så varför inte samma på U50 :D
Usch:) vill inte ha nån överdriven hype på U50. Min plan var ju att nypa en på K&S i maj/juni nästa år från nån "early adopter" som tröttnat.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tror inte att det kommer bli något problem :) Tror modellen kommer hålla hyfsat i pris, men definitivt under list. Ska bli spännande att se om U2/UX följer efter U50 i storlek.
U2 vet jag inte, men UX har jag frågat om. Svaret blev nein. Gissar att verket inte tillåter det, men det är som sagt en gissning. Fokus är att hela tiden göra klockan bättre och robustare svarade de. Storleksminskning ryms således inte inom de greppen.
 
Topp