Svensk sommar när den är som bäst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svensk sommar när den är som bäst!
Korr. det var nog bara på 104 man kunde välja detSatt o kollade på 104 och ezm3 igår, såg att man kan välja någon form av engineer länk till dom. Är det någon som har en sådan? Tyckte spännet såg lite konstigt ut men hittar ingen vidare info om det, tänker att engineer kan vara rätt snyggt på en 104
Strapcode?Satt o kollade på 104 och ezm3 igår, såg att man kan välja någon form av engineer länk till dom. Är det någon som har en sådan? Tyckte spännet såg lite konstigt ut men hittar ingen vidare info om det, tänker att engineer kan vara rätt snyggt på en 104
Finns en fine link och en H-link. Vad är det du har sett?Satt o kollade på 104 och ezm3 igår, såg att man kan välja någon form av engineer länk till dom. Är det någon som har en sådan? Tyckte spännet såg lite konstigt ut men hittar ingen vidare info om det, tänker att engineer kan vara rätt snyggt på en 104
Jag antar att @Ohemlig sett Fine-länken. Tror den kallas engineer-länk på vissa ställen efter lite google-fu, hade aldrig hört det. Man lär sig nått varje dag....Finns en fine link och en H-link. Vad är det du har sett?
Det är ett så kallat fjärilsspänne (butterfly clasp eller Schmetterlingsschließe) där man trycker in två knappar så öppnar sig länken åt två håll. Mycket smidigt och bekvämt faktiskt. Dessutom är såna där länkar med många delar väldigt följsamma och sköna. Enda makrillen i soppan är att det inte går att mikrojustera dem mer än att experimentera med halvlänkar, som det brukar följa med 1-2. Går även att köpa till extra om man behöver.Satt o kollade på 104 och ezm3 igår, såg att man kan välja någon form av engineer länk till dom. Är det någon som har en sådan? Tyckte spännet såg lite konstigt ut men hittar ingen vidare info om det, tänker att engineer kan vara rätt snyggt på en 104
Oj, dåligt av Sinn!Är det verkligen ingen som är sugen på en H-länk till 556? Tänker halva priset mot ny. ( För den som undrar så har det tidigare påvisade glappet i mot boett på min 556 Inte med länken att göra. Felet ligger i lugghålen på klockan som verkar lite fylleborrade .)
Det är ju svinbra med två ju...då kan man ju byta lite när man villOj, dåligt av Sinn!
Men nej tack, jag har redan H-länk till min så
Byta från en H-länk till... en likadan H-länk?Det är ju svinbra med två ju...då kan man ju byta lite när man vill
Ja såklart man kan ju byta hur ofta som helst utan att det märks...Byta från en H-länk till... en likadan H-länk?
Hur kommer det sig att du har en överbliven länk ens?Ja såklart man kan ju byta hur ofta som helst utan att det märks...
Njae den är inte det egentligen. Den satt från start på min 556i och skulle fortsätta på den 556a som jag köpte på läder. Dock visade det sig enligt tidigare bilder att Sinns osvikliga känsla för missade toleranser slog till och den klockan går helt enkelt inte att ha på länk om man är det minsta anal vad gäller passning. Det är också tydligt att problemet sitter i klockan då inpassningen är mycket sämre på ena sidan oavsett om man skiftar ändlönkarna. Detta är min tredje Sinn klocka och alla har varit "sådär" i yttre kvalité avseende boett, visare, tavla, ändlänkar etc. Trist tycker jag för jag gillar designen och märkeshistoriken och flygarvet. Men jag blir besviken på nivån på utförande jämfört en del prismässigt likvärdiga märken. Kommer nog ändå behålla 556an o köra den på gummi och läder. Det är en jäkligt trevlig modell.Hur kommer det sig att du har en överbliven länk ens?
Hmm, jag fattar. Fan vad tråkigt!Njae den är inte det egentligen. Den satt från start på min 556i och skulle fortsätta på den 556a som jag köpte på läder. Dock visade det sig enligt tidigare bilder att Sinns osvikliga känsla för missade toleranser slog till och den klockan går helt enkelt inte att ha på länk om man är det minsta anal vad gäller passning. Det är också tydligt att problemet sitter i klockan då inpassningen är mycket sämre på ena sidan oavsett om man skiftar ändlönkarna. Detta är min tredje Sinn klocka och alla har varit "sådär" i yttre kvalité avseende boett, visare, tavla, ändlänkar etc. Trist tycker jag för jag gillar designen och märkeshistoriken och flygarvet. Men jag blir besviken på nivån på utförande jämfört en del prismässigt likvärdiga märken. Kommer nog ändå behålla 556an o köra den på gummi och läder. Det är en jäkligt trevlig modell.
Njae den är inte det egentligen. Den satt från start på min 556i och skulle fortsätta på den 556a som jag köpte på läder. Dock visade det sig enligt tidigare bilder att Sinns osvikliga känsla för missade toleranser slog till och den klockan går helt enkelt inte att ha på länk om man är det minsta anal vad gäller passning. Det är också tydligt att problemet sitter i klockan då inpassningen är mycket sämre på ena sidan oavsett om man skiftar ändlönkarna. Detta är min tredje Sinn klocka och alla har varit "sådär" i yttre kvalité avseende boett, visare, tavla, ändlänkar etc. Trist tycker jag för jag gillar designen och märkeshistoriken och flygarvet. Men jag blir besviken på nivån på utförande jämfört en del prismässigt likvärdiga märken. Kommer nog ändå behålla 556an o köra den på gummi och läder. Det är en jäkligt trevlig modell.
Jag minns inte att jag hade så på min 556 I. Var passformen bättre där?Njae den är inte det egentligen. Den satt från start på min 556i och skulle fortsätta på den 556a som jag köpte på läder. Dock visade det sig enligt tidigare bilder att Sinns osvikliga känsla för missade toleranser slog till och den klockan går helt enkelt inte att ha på länk om man är det minsta anal vad gäller passning. Det är också tydligt att problemet sitter i klockan då inpassningen är mycket sämre på ena sidan oavsett om man skiftar ändlönkarna. Detta är min tredje Sinn klocka och alla har varit "sådär" i yttre kvalité avseende boett, visare, tavla, ändlänkar etc. Trist tycker jag för jag gillar designen och märkeshistoriken och flygarvet. Men jag blir besviken på nivån på utförande jämfört en del prismässigt likvärdiga märken. Kommer nog ändå behålla 556an o köra den på gummi och läder. Det är en jäkligt trevlig modell.
Nån som har tips på eftermarknadslänk helst Oyster som passar 104?
Okej tack! Ja det är fine länken som jag syftade på verkar lite skumt med spännet, det är ju ganska smidigt med mikrojustering.Det är ett så kallat fjärilsspänne (butterfly clasp eller Schmetterlingsschließe) där man trycker in två knappar så öppnar sig länken åt två håll. Mycket smidigt och bekvämt faktiskt. Dessutom är såna där länkar med många delar väldigt följsamma och sköna. Enda makrillen i soppan är att det inte går att mikrojustera dem mer än att experimentera med halvlänkar, som det brukar följa med 1-2. Går även att köpa till extra om man behöver.
Min I var mycket bättre men kanske inget att skriva hem om. 104an var ganska tight o bra i passning mellan boett o klocka. Där var å andra sidan så att dag o datum inte linjerade, visarna hade risig finish o trycket på tavlan var lite sådär. Grejen är väl kanske att det varierar så mellan olika exemplar. Min nuvarande 556a har fina visare, bra taveltryck o går inom en sekund spd. Men det verkar ganska slumpmässigt...Jag minns inte att jag hade så på min 556 I. Var passformen bättre där?
Min I var mycket bättre men kanske inget att skriva hem om. 104an var ganska tight o bra i passning mellan boett o klocka. Där var å andra sidan så att dag o datum inte linjerade, visarna hade risig finish o trycket på tavlan var lite sådär. Grejen är väl kanske att det varierar så mellan olika exemplar. Min nuvarande 556a har fina visare, bra taveltryck o går inom en sekund spd. Men det verkar ganska slumpmässigt...
Den är ju väldigt trevlig med, dom skulle gjort fler sådana!U1 Professional är verkligen inte svårsåld i alla fall. Gick en för 3´$ efter bara 2 timmar på TRF.
Har också hört om att datum skulle vara olinjerade, rättare sagt har jag fått frågor om det när jag sålt Sinn. Ingen av de jag haft har haft problem med det eller dåligt tryck. Jag tror också på undantagsfall, men det är självklart inte acceptabelt och jag tror Sinn hade åtgärdat det på garanti.Min I var mycket bättre men kanske inget att skriva hem om. 104an var ganska tight o bra i passning mellan boett o klocka. Där var å andra sidan så att dag o datum inte linjerade, visarna hade risig finish o trycket på tavlan var lite sådär. Grejen är väl kanske att det varierar så mellan olika exemplar. Min nuvarande 556a har fina visare, bra taveltryck o går inom en sekund spd. Men det verkar ganska slumpmässigt...