• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Varför reklamerar du inte om hålen inte linjerar?
Jo det borde jag väl men jag köpte på läder och då blir det svårare att påvisa felet. Största skälet dock att den kommer från en AD utanför Sverige så jag ids inte hållas med det. Det är sannolikt också inom de marginaler Sinn stipulerar som normalt.

Jo det borde jag väl men jag köpte på läder och då blir det svårare att påvisa felet. Största skälet dock att den kommer från en AD utanför Sverige så jag ids inte hållas med det. Det är sannolikt också inom de marginaler Sinn stipulerar som normalt.

Sorry, men det där är ju rent hittepå. Menar du verkligen på allvar att Sinn håller så låg kvalitet att de skulle anse det som normalt med olika borrade lugghål så pass att länken inte passar, och att det är något man får stå ut med? Sinn har väl samma världsgaranti som alla andra tillverkare, så antingen lämnar du in hos Erikson eller så anmäler du reklamationen på Sinn´s hemsida så får du en fraktsedel till Frankfurt.

Sorry, men det där är ju rent hittepå. Menar du verkligen på allvar att Sinn håller så låg kvalitet att de skulle anse det som normalt med olika borrade lugghål så pass att länken inte passar, och att det är något man får stå ut med? Sinn har väl samma världsgaranti som alla andra tillverkare, så antingen lämnar du in hos Erikson eller så anmäler du reklamationen på Sinn´s hemsida så får du en fraktsedel till Frankfurt.
Lämnar man in hos Erikson men inte köpt klockan där får man betala 500kr i frakt för ett garantiärende. Man borde få lämna in klockan hos vilken AD man vill under garantitiden tycker jag, men det är en annan diskussion.

Lämnar man in hos Erikson men inte köpt klockan där får man betala 500kr i frakt för ett garantiärende. Man borde få lämna in klockan hos vilken AD man vill under garantitiden tycker jag, men det är en annan diskussion.

Sinn bekostar frakten om det visar sig att det är ett ärende som går på garantin, så det är bara att skicka själv.

Jag tror tyvärr att du har haft otur. Det är bara att scrolla igenom den här tråden och Sinn-trådarna på Uhrforum och WUS så blir det uppenbart att det är undantag och inte enligt återkommande fel. Och nej, det är inte ett fanboy försvarstal :) Men om man hävdar att Sinn, eller vilket märke som helst för den delen, har generell slumpmässig finish måste man ha mer på fötterna än två personliga dåliga erfarenheter :)
Svårt att veta. Jag får iofs en lite annan bild när jag googlar runt på Sinn o kvalité/QC men det är ju subjektivt. Men jag har dock svårt att tro att så många olika saker skulle inträffa slumpvis på tre klockor i rad. Dålig finish på fyra av sex visare kan ju inte vara en slump. Likaså den ganska dåliga finishen på boetten på båda 556 orna ser knappast ut som en slump heller. Jag gillar trots allt Sinn och kan kanske tom tänkas köpa någon till men jag köper dom inte pga hög nivå på utförande. :angel:

Du kan ha rätt i det. Men klockan fungerar ju och det går fint att ha den på länken utan att någon mer normalt sinnad (utanför KS) skulle bry sig så det är nog svårt att hävda att det är ett tydligt "fel". Snarare kanske jag som har för höga krav...:rolleyes:

TW: Skamlös reklam inbyggd i inlägget.

Trots min aktiva säljannons på 103:an har jag fortsatt använda den några dagar till för att känna efter om jag gör rätt, som vi ju haft uppe i tråden tidigare. Idag bumpades annonsen och klockan ligger nu helt nedpackad och redo att skickas till den förste som vill ha den och bestämmer sig. Jag behöver omgruppera mig och tänka igenom vilken modell som blir bäst för mig. :) Kom & Köp!

Jag vet:(

Hade annat att tänka på under den perioden så missade erbjudandet helt :(
Vi får hoppas att Sinn och Erikson samarbetar i ett nytt gruppköp i framtiden och att det inte var en engångsföreteelse pga Corona. Det var ju den förnäme herr @ironcastle som drog igång gruppköpet och kanske därmed sitter på hemlig information. ;) Det är ju väldigt ovanligt med rabatter på Sinn vilket gjorde gruppköpet välkommet. Kom själv inte till skott att handla under den veckan då jag inte var klar över vad jag skulle välja.

Vi får hoppas att Sinn och Erikson samarbetar i ett nytt gruppköp i framtiden och att det inte var en engångsföreteelse pga Corona. Det var ju den förnäme herr @ironcastle som drog igång gruppköpet och kanske därmed sitter på hemlig information. ;) Det är ju väldigt ovanligt med rabatter på Sinn vilket gjorde gruppköpet välkommet. Kom själv inte till skott att handla under den veckan då jag inte var klar över vad jag skulle välja.

Vi kan alltid hoppas:)

Jag vet i alla fall vilken jag hade slagit till på:)

Uppdatera gärna tråden med härliga bilder på era Sinn

6DAD7A95-4A01-4E22-A891-116AC9296CBF.jpeg
Jaa synd på tjockleken. Tjockare än U50.

Andra önskningar: en tunnare 356!
Hallå!
Inget fel på tjocka klockor.
Min ser ut som en tonfiskburk-gillar den skarpt :)

Hehe
Det hela bottnade i att jag har ett genuint intresse för märket, så pass mycket att jag hade varit i Frankfurt i slutet av mars enkom för ett fabriksbesök som jag fixade. Om inte om fanns. Det hela gick dock om intet i o m Covid-19. Skit....

Sen visade det sig att U50 skulle lanseras, det fanns ett intresse runt den och jag hörde av mig till Sinn, där jag har en bra kontakt, för att ro ihop ett gruppköp, men blev hänvisad till ÅF i Sverige istället.
Därpå har jag och Richard haft en bra dialog tillsammans som mynnade ut i gruppköpet. Hur många som verkligen gick iväg kan jag inte svara på, men att Sverige är den enda marknad som ökat sin försäljning i år jmf m andra år säger ju en del. :)

Så om det blir fler framtida gruppköp återstår att se, dock tog det inte mer än ett par veckor innan @Clark Kent var med och redigerade ett för Sjöö Sandström genom Erikson. Det säger väl nåt.

Och jag gillar fortfarande Sinn :p

Vet inte om den i annonsen nedan finns kvar på forumet. Gick från @Sebastard till @-RI- men sen minns jag inte var den tog vägen. 19´med länk är ju bättre än 20´med läder, men det kanske finns utrymme att förhandla om priset? Plus för den stora pilen på sekundvisaren i min bok i alla fall :) Sen så nollställde inte kronografen på KS-exet så för att få den tiptop hade det krävts ytterligare en slant. Håller med om att varianterna med bara datum är extra trevliga. Det dyker upp gamla sortens länkar till 103 lite då och då på eBay om du vill komplettera i efterhand och brukar kosta mellan 2-3´.

Men hur som helst skulle jag säga att den är realistiskt prissatt. Gamla 103 har dragit iväg lite i pris., automatarna inte riktigt lika mycket som de manuella dock.

Du har dessutom 12 månaders garanti. Sen vad det täcker eller inte på en vintageklocka lär ju vara smalare än för en ny.

EDIT: Sen skulle jag nog oftast bära en äldre 103 på läder eller liknande, så länk känns inte livsviktigt annat än att det är kul att ha den då den är lite ovanlig med gamla spännet.

https://klocksnack.se/threads/sinn-103-”helmut”-kronograf.126123/
Den finns allt kvar här, är dock dålig på att dela bilder. Men för att bidra lite till det ursprungliga inlägget, så tycker jag att det är en mycket trevlig klocka, som hos mig får ganska mycket armtid. Angående date only, så tyker jag snarare att det är trevligt med dagar i tillägg. Och speciellt då på tyska.

Den finns allt kvar här, är dock dålig på att dela bilder. Men för att bidra lite till det ursprungliga inlägget, så tycker jag att det är en mycket trevlig klocka, som hos mig får ganska mycket armtid. Angående date only, så tyker jag snarare att det är trevligt med dagar i tillägg. Och speciellt då på tyska.

Gott att höra att den är kvar på forumet och används :)

Jag måste ju dock tillägga, att din bilder på 903:an väcker ett stort ha begär. Om det skulle dyka upp någon sådana till försäljning, kanske 103:an ligger lite pyrt till.

903 är ju inte så vanlig dessvärre här på KS, och om det är exakt den modell som jag har med det röda datumet så får du vända blicken mot C24 och utländska forum. Men verkligen en riktigt bra klocka även om den inte har samma beater-egenskaper som 103 om man är ute efter en varje dag-klocka.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp