Ingen fråga är för dum...TRF?U1 Professional är verkligen inte svårsåld i alla fall. Gick en för 3´$ efter bara 2 timmar på TRF.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen fråga är för dum...TRF?U1 Professional är verkligen inte svårsåld i alla fall. Gick en för 3´$ efter bara 2 timmar på TRF.
Ingen fråga är för dum...TRF?
Säljs Sinn på ett Rolex-forum? Jag hänger bara på KS så har ingen koll .The Rolex Forum
Tack!The Rolex Forum
Om jag inte missminner mig fungerar länkarna till Alpinisteena, Sarb017.
Säljs Sinn på ett Rolex-forum? Jag hänger bara på KS så har ingen koll .
Jösses...hur många marknadsplatser för beggade klockor finns det egentligen? Håller mig nog till KS, Blocket, Tradera och anibis.ch
Jösses...hur många marknadsplatser för beggade klockor finns det egentligen? Håller mig nog till KS, Blocket, Tradera och anibis.ch
Jag är också på om ett sådant erbjudande skulle dyka upp vet nog vilken jag med skulle gå efter men skoj men ny modell o oktoberVi kan alltid hoppas
Jag vet i alla fall vilken jag hade slagit till på
Uppdatera gärna tråden med härliga bilder på era Sinn
Ja, väldigt cool. Även om man inte åker ambulans varje dag så ser jag att jag kan använda de där funktionerna till att tajma saker under mina löppass, och tom mäta pulsen snabbt.Extremt smalt användningsområde, men jäklar vad cool EZM12 är ändå
Ja, väldigt cool. Även om man inte åker ambulans varje dag så ser jag att jag kan använda de där funktionerna till att tajma saker under mina löppass, och tom mäta pulsen snabbt.
Jag har alltid undrat varför man vill ha det. Har senare sett att ett av bladen som tur är har en annan färg, men det kanske finns en praktisk användning för att ha en fyrdelad ekervisare? Jag ska kolla på filmen vid tillfälle, kan inte göra det nu på jobbet tyvärr. Man får förklaringen i filmen?Ja verkligen, sekundvisare med fyra händer är briljant!
Jag har alltid undrat varför man vill ha det. Har senare sett att ett av bladen som tur är har en annan färg, men det kanske finns en praktisk användning för att ha en fyrdelad ekervisare? Jag ska kolla på filmen vid tillfälle, kan inte göra det nu på jobbet tyvärr. Man får förklaringen i filmen?
Hur står en sinn typ EZM eller 104st sig i beg-värde? Funderar på att införskaffa en som beater.
Tack för snabb återkoppling kikat en del i köp och sälj men får inget bra grepp. Om man köper begagnat, har de ett "stående värde" på typ 50% av nypris. eller vad är din uppfattning? Sinn är relativt nytt för mig men gillar verkligen den cleana-looken och prisvärdheten jag ändå forstått att de ger.Det skiftar alldeles för mycket mellan EZM-modeller och även varianter av 104 för att kunna svara på det. Det bästa du kan göra för att få en bild är att gå in på köp&sälj och söka på respektive modell som du är intresserad av så ser du vad du har sålts för på KS.
Men generellt så får man räkna med att förlora åtminstone 30% när man kliver ut genom dörren hos en handlare. Gäller i princip samtliga märken undantaget Rolex och Patek.
Tack för snabb återkoppling kikat en del i köp och sälj men får inget bra grepp. Om man köper begagnat, har de ett "stående värde" på typ 50% av nypris. eller vad är din uppfattning? Sinn är relativt nytt för mig men gillar verkligen den cleana-looken och prisvärdheten jag ändå forstått att de ger.
bra info, tack! ska se om 104an som ligger där, verkar som ett bra ex för migTa den grå 104 som ligger ute på köp&sälj nu för 9´. Nypris på den med h-länken är 15,6´. För mig är det osannolikt att den inom ett tidspann på t.ex. 3 år, (avhängigt att man inte använt den som multiverktyg), ska tappa ner till 7,8´. Med andra ord är den enligt mig riktigt bra prissatt.
Jag sålde min Ezm3 för ca 10´så då hamnar vi på halva priset ganska exakt. Men...det är efter flera års priskorrigeringar på listpris är värt att komma ihåg.
EDIT: Ezm3 som hade rätt många år på nacken.
bra info, tack! ska se om 104an som ligger där, verkar som ett bra ex för mig
Har sett att man begär över 20 för den grönglittriga (inte på KS). Vet inte om de säljs för det. Barockt!Av 104 så är den nya limiterade blå den som har bäst andrahandsvärde.
Härlig bild. Fin komposition!Nummer 44 av 100 har hamnat i spenaten efter bandbyte till sailcloth.
Jag kollar lite då och då på de utländska. Behöver inte vara en kopia av din, men skall vara en äldre variant.903 är ju inte så vanlig dessvärre här på KS, och om det är exakt den modell som jag har med det röda datumet så får du vända blicken mot C24 och utländska forum. Men verkligen en riktigt bra klocka även om den inte har samma beater-egenskaper som 103 om man är ute efter en varje dag-klocka.
Jag kollar lite då och då på de utländska. Behöver inte vara en kopia av din, men skall vara en äldre variant.
Jag kollar lite då och då på de utländska. Behöver inte vara en kopia av din, men skall vara en äldre variant.
@Olipheus har en väldigt fin variant med ett handjagat Lemania-verk.
Mja, det är en mycket trevlig klocka och även om jag borde avyttra en så ligger nog tyvärr 903:an en bit ner i prioritetsordningen