• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Spanade runt lite av nyfikenhet, finns ju en del som ligger osålda på 60tkr under en del tid, måste innebära att någonstans under där ligger det riktiga värdet.... men dom är fina, titan är alltid titan.

Det är lite beroende på vilken version det är också. AR går för lägst priser, 3H lite dyrare medan ZUZ snart är uppe och nosar på 100´-strecket.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
@Clark Kent här är lite bilder på ena bandet.
Tyvärr är det alldeles för få hål så jag får göra några nya,bandet verkar va anpassat för 19cm och uppåt :banghead:
3D9742E9-9815-4617-B3C2-6BA935256805.jpeg
80CA8DF1-2B0E-4FC5-9869-A90A02ACB271.jpeg
343D7E64-94DB-4731-A71A-8293B7DC7183.jpeg
074E9307-5F95-4441-BFF4-C6F67C7A9BF7.jpeg
 

ajs

Omega
2-Faktor
Blir tyvärr att lämna in U50n i veckan. Har hittat en liten vit prick som ser ut att bo under glaset. Har ingen aning om hur den har kommit dit. Den syns tyvärr bra mot den svarta tavlan.. :hungover:
Hoppas på att Sinn är snabba på att fixa den så att man får tillbaka den snabbt...:nailbiting:
 

David71

Rolex
2-Faktor
Blir tyvärr att lämna in U50n i veckan. Har hittat en liten vit prick som ser ut att bo under glaset. Har ingen aning om hur den har kommit dit. Den syns tyvärr bra mot den svarta tavlan.. :hungover:
Hoppas på att Sinn är snabba på att fixa den så att man får tillbaka den snabbt...:nailbiting:
Vad tråkigt, hoppas det går snabbare än för mitt garantiärende, lämnade in i maj och har fortfarande inte fått den :(
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Blir tyvärr att lämna in U50n i veckan. Har hittat en liten vit prick som ser ut att bo under glaset. Har ingen aning om hur den har kommit dit. Den syns tyvärr bra mot den svarta tavlan.. :hungover:
Hoppas på att Sinn är snabba på att fixa den så att man får tillbaka den snabbt...:nailbiting:

Trist som f-n, men måste den verkligen till Tyskland för ett dammkorn? Det är ju varken olja eller gas i boetten, så det borde gå att lösa på hemmaplan. Har du kollat med Erikson?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Trist som f-n, men måste den verkligen till Tyskland för ett dammkorn? Det är ju varken olja eller gas i boetten, så det borde gå att lösa på hemmaplan. Har du kollat med Erikson?
Kan det inte vara så att det är bäst att låta Sinn göra alla garantiärenden hur litet det än är? Tänker att Sinn liksom är ansvariga så länge klockan är under garanti. Iof ...om en AD sköter jobbet borde det väl gå an kanske...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan det inte vara så att det är bäst att låta Sinn göra alla garantiärenden hur litet det än är? Tänker att Sinn liksom är ansvariga så länge klockan är under garanti. Iof ...om en AD sköter jobbet borde det väl gå an kanske...

Om Erikson som AD tar sig an uppdraget är det garanterat med Sinn´s välsignelse och då är det ingen skillnad garantimässigt. Sen som sagt, utan AR och utan Hydro så borde i princip vilken urmakare som helst kunna göra jobbet om man bortser från garantin. Jag vet i alla fall vad jag hade valt om det stod mellan att få det åtgärdat på ett par dagar eller att vara utan klockan i flera veckor :)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Om Erikson som AD tar sig an uppdraget är det garanterat med Sinn´s välsignelse och då är det ingen skillnad garantimässigt. Sen som sagt, utan AR och utan Hydro så borde i princip vilken urmakare som helst kunna göra jobbet om man bortser från garantin. Jag vet i alla fall vad jag hade valt om det stod mellan att få det åtgärdat på ett par dagar eller att vara utan klockan i flera veckor :)
Ja då är det givet!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Efter att ha läst vartenda inlägg i denna tråd och förundrats av den goda stämningen, den stora samlade kunskapen och alla fina bilder tänkte jag göra mitt första inlägg här och presentera mina favoritklockor som självklart är Sinn ;).

Min första Sinn blev en UX som inhandlades ny 2007 och ser oförskämt bra ut fortfarande med tanke på att den verkligen har används. Någon liten repa i tegimenteringen dock :). Urverket har COSC-certifikat. Tror inte de har det längre men rätta mig gärna om jag har fel .
Edit: Jag fick ju en helt ny UX 2015 från Sinn på goodwill. Kan ju förklara skicket :banghead:. Fortfarande med Cosc-certifikat då Sinn specialbyggde den med ett sådant urverk.
P1040222 (2).JPG


Min andra Sinn blev en 857 UTC som inhandlades ny 2013 då UX skulle in på sin första service :).
P1040219 (2).JPG


Det senaste förvärvet är en 856 B-Uhr 2019. Kanske en av de mer underskattade Sinnklockorna på detta forum kan jag tycka. Men jag är nog lite partisk :).
P1040209 (2).JPG


:sinn:
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att ha läst vartenda inlägg i denna tråd och förundrats av den goda stämningen, den stora samlade kunskapen och alla fina bilder tänkte jag göra mitt första inlägg här och presentera mina favoritklockor som självklart är Sinn ;).

Min första Sinn blev en UX som inhandlades ny 2007 och ser oförskämt bra ut fortfarande med tanke på att den verkligen har används. Någon liten repa i tegimenteringen dock :). Urverket har COSC-certifikat. Tror inte de har det längre men rätta mig gärna om jag har fel .
P1040222 (2).JPG


Min andra Sinn blev en 857 UTC som inhandlades ny 2013 då UX skulle in på sin första service :).
P1040219 (2).JPG


Det senaste förvärvet är en 856 B-Uhr 2019. Kanske en av de mer underskattade Sinnklockorna på detta forum kan jag tycka. Men jag är nog lite partisk :).
P1040209 (2).JPG


:sinn:
Hej!

Tack för fina bilder och lite bakgrund. Så du har kvar alla klockorna? Jag blir lite avundsjuk på det, får jag erkänna. Blir ofta rastlös och flippar och byter. De Sinn jag sålt har saknats.

Har du annat eller är det Sinn som gäller? Står någon mer på önskelistan? :)
 
Topp