• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God natt!
D433B251-E615-473C-AB68-C9C519E727D9.jpeg

En kvällsfundering: Klockan är ju ökänt lite hög pga urverket, och bandhornen sitter högre än boettlocket. På armen syns det till viss del, eftersom jag både har smala och platta handleder utan grop. Men: funkar det eller ser det konstigt ut?
6C605E18-54B7-4CE2-9D40-E54273A3D2C1.jpeg DEAB4520-4168-4EDC-8585-026C07AA628D.jpeg 9F44FCC3-F3FB-4483-92E1-984667FA8386.jpeg AD79D630-47A4-441A-AC86-F66A80222183.jpeg

-Den sitter helt rätt tycker jag!!

Då får vi snart se en paketöppning!

Den gick snabbt! Välförtjänt. Blir det en ny deltagare att välkomna till tråden?

Ja, vi får hoppas det. Lämnar till köparen att presentera sig :)

Oj det gick fort ändå!

Ja, det var ett meddelande i inkorgen i morse och efter ett svar på en fråga så var det klart :) Men jag tror att IFR är en modell både för insatta och de ännu icke frälsta. De som har koll uppskattar både utseende och spec, medan de som inte är intresserade tycker om utseendet. IFR är en av få klockor som de jag känner som inte delar intresset har gett beröm för att den är riktigt snygg.

Sinn´s är betydligt mer stoppat vad det ser ut som på bilderna, så på 556 tror jag att B&R´s band passar snäppet bättre.
Var det smidigt att beställa därifrån? Har suttit med ett par band i varukorgen mer än en gång, men aldrig kommit mig för att klicka iväg beställningen :)
Ja detta är tunt så kan nog tänka mig att detta passar bättre som du säger men hade varit kul att prova :) Ja det var absolut inga konstigheter men kan ju ta ett tag nu tyvärr..

Tack :)

När jag satt och läste i tråden så såg jag att @R.Capac 857 UTC från -13 har texten ”Made in Germany” min från -07 (tror jag) kan vara -10 har det inte.

Sökte lite på nätet och det finns teorier om att olika modeller har olika tavlor, men här är det samma modell bara olika ålder, har någon info eller en bra teori?

293F729B-CE19-40AF-8604-3A3207AFCAC8.jpeg

När jag satt och läste i tråden så såg jag att @R.Capac 857 UTC från -13 har texten ”Made in Germany” min från -07 (tror jag) kan vara -10 har det inte.

Sökte lite på nätet och det finns teorier om att olika modeller har olika tavlor, men här är det samma modell bara olika ålder, har någon info eller en bra teori?

293F729B-CE19-40AF-8604-3A3207AFCAC8.jpeg

Det är inte som på min gamla U1 att det står i svart så att det inte syns förutom i vissa vinklar?

IMG_6046.jpg
IMG_6045.jpg

Da har jeg endelig fått min nye 903 hjem. Tok lang tid, men den som venter på noe godt.......;)
Ble desverre levert med feil rem, så jeg har midlertidig skiftet til en suede-rem, som er meget behagelig. Jeg er svært fornøyd med klokka, og gleder meg til å få brukt den.

IMG_20200806_165211.jpg

Da har jeg endelig fått min nye 903 hjem. Tok lang tid, men den som venter på noe godt.......;)
Ble desverre levert med feil rem, så jeg har midlertidig skiftet til en suede-rem, som er meget behagelig. Jeg er svært fornøyd med klokka, og gleder meg til å få brukt den.

IMG_20200806_165211.jpg
Grattis, härligt! Hade du beställt den från Sverige eller hur var det nu igen?

Tillbaka
Topp