• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

@Dr. D @Remofflan

Letade i mailen och hittade deras svar. Med i samma mail var även det fantastiska svaret på huruvida det går att beställa en tavla till U1 utan datumfönster :D

Skärmavbild 2020-08-05 kl. 21.52.07.png
Ett kap! :D

@Dr. D @Remofflan

Letade i mailen och hittade deras svar. Med i samma mail var även det fantastiska svaret på huruvida det går att beställa en tavla till U1 utan datumfönster :D

Skärmavbild 2020-08-05 kl. 21.52.07.png
Jag hittade mitt mail nu! Det är från i vintras.

De ville ha €139 + €3,50 och nämner också att det gamla boettlocket, att jag måste skicka in det först och att de kommer att behålla det.
DC7471B1-3616-447E-BA25-EE8D0CB2F8E3.jpeg

Hahaha ja...jag menar inte att vara elak! Däremot är det nog bra att ha en klocka ett lite längre tag tills man faktiskt vet vad man tycker. Jag har visserligen också sålt rätt många dinkor (30?) Men ångrar endast en, min Seamaster 2264... visserligen såldes den 50% upp mot vad den kostade en gångs i tiden men där såldes affektionsvärde i onödan. Annars har jag nog haft mina klockor såpass länge att jag inte behövt köps dom igen som många faktiskt gör. Jag hare också behållt klockor jag först inte riktig klickat med men som med tid vunnit över mig. Så en tanke kanske vore att behålla den några månader. Är den då för tjock så vet du ju sedan att du inte gillar för tjocka klockor...:)
Tack, Bezelmänniskan. :)

Jag ångrar en del försäljningar, det gör jag. Och jag sålde en dyrgrip med nästan 50 % förlust, vilket grämer mig. Men då trodde jag verkligen inte att jag skulle ångra försäljningen.

Du har rätt. Dags att ge klockorna jag köpt nu en ärlig chans. Jag har trots allt förberett köpen och kommit fram till att jag vill ha dem. :) Och har därför även:
D9307EFC-D344-403F-91C7-DFB5703C87F7.jpeg

God natt! :)

8275A0FF-3ED8-4231-9EFA-0FE40C42355D.jpeg

Jag ångrar en del försäljningar, det gör jag. Och jag sålde en dyrgrip med nästan 50 % förlust, vilket grämer mig. Men då trodde jag verkligen inte att jag skulle ångra försäljningen.

Du har rätt. Dags att ge klockorna jag köpt nu en ärlig chans. Jag har trots allt förberett köpen och kommit fram till att jag vill ha dem. :) Och har därför även:

Låter bra, det där blir nog kanon det!:)
Och förresten.... ångra sig är onödigt. Du har ju ändå fått prova ett antal fina och dom bästa klockorna är säkert yet to come!

Vad har du beställt? :eek:

Vad har du att säga om U50:n, så här några månader in?

Hmm några random tankar: den är väldigt lättläst pga piggen på minutvisaren som matchar index perfekt. Ibland upplever jag den som tråkig ibland väldigt kontrastigt tillfredsställande. Proportionerna ser så mycket bättre ut än U1 i min mening. Perfekt balanserad. Den passar hyfsat storleksmässigt men ibland får jag för mig att den är för stor för mig. Kronan är väldigt lätt att skruva in. Man hittar liksom gängorna direkt. Känns mycket gediget. Manuella uppvridningen är mjuk som en dröm utan motstånd.
Gillar känslan av att klockan tål allt. Är aldrig orolig och har badat en del med den i sommar.
Den känns "hård" i sitt formspråk trots sina nästan lite barnsliga visare och färg.
Än är den helt repfri sånär som på låset som faktiskt fått ett par repor av tex stenhällar i samband med bad.
Inte lika bandvänlig som 556 men jag har ännu inte testat på läder. Gillar den mest på länk men MN funkar toppen också.
Stör mig lite på att vridringen upplevs som lite sne fortfarande. Men urmakaren på Erikson Ur tog en titt på den och konstaterade att inget var fel. Man kan "rucka" liiite lite på ringen. Som att den inte sitter helt fast. Vilket jag tror är del av designen? Smuts kan inte fastna lika lätt eller nåt. Men man kan typ rucka vridringen så att den sitter mer i linje med 12an tex. Det är kanske en halv millimeter vi pratar. Använder ringen mycket för övrigt. Min första dykare och den är mycket lättavläst. Saknar ringen när jag använder en annan klocka.

Det var några tankar :D

Tillbaka
Topp