• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vi får se om den stannar eller om någon känner sig lämpad som nästa ägare. Tänker njuta av den in i kaklet hur som helst :)

IMG_20200805_131749.jpg
Är det samma storlek på den som 104an?

Fördelen med ett bra placerat kassaskåp är att eventuella tjuvar dels får svårt att hitta det, och dels Om de skulle hitta det så får de ett jäkla jobb att öppna eller bära ut. Nackdelen med ett bra placerat kassaskåp är att det är lika jobbigt för mig att ta mig dit :D Så när alla grannar i längan är bortresta och jag ska iväg några timmar är det enklare att gömma de klockor som är framme vilket kan leda till lite annorlunda ställen som inne i ett flingpaket, bröstfickan på en skjorta längst in i garderoben eller som i det här fallet ett paket med filtkuddar :)

Haha - alla busar som är inne på KS och läser kommer från och med nu djupdyka i flingpaketen vid påhälsningar - lite som när vi var små och det fanns leksaker i Kellogg´s paketet.

God natt!
D433B251-E615-473C-AB68-C9C519E727D9.jpeg

En kvällsfundering: Klockan är ju ökänt lite hög pga urverket, och bandhornen sitter högre än boettlocket. På armen syns det till viss del, eftersom jag både har smala och platta handleder utan grop. Men: funkar det eller ser det konstigt ut?
6C605E18-54B7-4CE2-9D40-E54273A3D2C1.jpeg DEAB4520-4168-4EDC-8585-026C07AA628D.jpeg 9F44FCC3-F3FB-4483-92E1-984667FA8386.jpeg AD79D630-47A4-441A-AC86-F66A80222183.jpeg

Sent i diskussionen, men jag tycker att den ser snygg ut på handleden. Känns den bra på handleden?

Jag har helt missuppfattat grejen med gummi... hade provat ett par tre stycken o trodde jag kommit fram till att jag inte gillar gummi. (Nu snackar vi alltså klockor:)). Men efter att först haft och gillat starkt ett Everest band var jag nu på kort tid fullständigt kapitulerat för BRA gummiband. Skillnaden är ju enorm på olika kvalité här. Hursomhelst.... jag kan inte starkt nog rekommendera Hirsch när det gäller"gummi för pengarna":cool:. Har ett Accent som sitter på en dykare som är kanon och har nu också ett Hirsch pure för min 556a. Svinbra helt enkelt. Enormt bekvämt, relativt billigt, (600kr) och superbra kvalité i rent naturgummi. Lätt skålad insida som ventilerar lite också. Ger 556a ett väldigt passande "taktiskt" utseende. Rekommenderas starkt, mycket snyggare IRL än på bild föv but here goes...
IMG_20200805_195906.jpg

Förlåt. Det är inte menat så. Det måste ta slut nån gång. Jag sålde mina Omega-keepers, sen blev allt bara fel.

Jag har inte förberett någon annons på 356:an. Den måste faktiskt få en ärlig chans. :)
Hahaha ja...jag menar inte att vara elak! Däremot är det nog bra att ha en klocka ett lite längre tag tills man faktiskt vet vad man tycker. Jag har visserligen också sålt rätt många dinkor (30?) Men ångrar endast en, min Seamaster 2264... visserligen såldes den 50% upp mot vad den kostade en gångs i tiden men där såldes affektionsvärde i onödan. Annars har jag nog haft mina klockor såpass länge att jag inte behövt köps dom igen som många faktiskt gör. Jag hare också behållt klockor jag först inte riktig klickat med men som med tid vunnit över mig. Så en tanke kanske vore att behålla den några månader. Är den då för tjock så vet du ju sedan att du inte gillar för tjocka klockor...:)

Läskig - väcker habegär!
Hur var det @Clark Kent, kunde man byta ut glasbaksidan och få ner höjden lite?

Jag vet inte på rak arm, men jag gissar att det går. Fick ok från Sinn att byta glasbaksida till solid på min 144 St, men det var främst då jag tycker att solid baksida passar bättre på en instrumentklocka. Minns inte exakta turerna nu, men man skulle få ett nytt serienummer och cert på klockan om jag inte missminner mig helt.

Men jag tror i ärlighetens namn att det kostar mer än det smakar om det bara är höjden man vill åt och att skillnaden blir snudd på försumbar.
Min handled är ca 17-17,5cm med en ganska platt profil, men jag tycker inte att den känns exceptionellt hög. Var också lite tveksam när jag bara läste specen, men jag kan ärligt säga att jag inte en enda gång har funderat över, eller fått känslan att jag har ett torn på handleden :) Det är samma höjd på 103 Diapal, men det skulle inte få mig att avstå om jag hittade en till bra pris.

Men om man letar dressklocka eller har tänkt ha den som en daglig kontorsklocka och uniformen är skjorta så skulle jag inte välja 103 IFR eller Diapal :)

Läskig - väcker habegär!
Hur var det @Clark Kent, kunde man byta ut glasbaksidan och få ner höjden lite?

Jag vet inte på rak arm, men jag gissar att det går. Fick ok från Sinn att byta glasbaksida till solid på min 144 St, men det var främst då jag tycker att solid baksida passar bättre på en instrumentklocka. Minns inte exakta turerna nu, men man skulle få ett nytt serienummer och cert på klockan om jag inte missminner mig helt.

Men jag tror i ärlighetens namn att det kostar mer än det smakar om det bara är höjden man vill åt och att skillnaden blir snudd på försumbar.
Min handled är ca 17-17,5cm med en ganska platt profil, men jag tycker inte att den känns exceptionellt hög. Var också lite tveksam när jag bara läste specen, men jag kan ärligt säga att jag inte en enda gång har funderat över, eller fått känslan att jag har ett torn på handleden :) Det är samma höjd på 103 Diapal, men det skulle inte få mig att avstå om jag hittade en till bra pris.

Men om man letar dressklocka eller har tänkt ha den som en daglig kontorsklocka och uniformen är skjorta så skulle jag inte välja 103 IFR eller Diapal :)
Jag frågade Sinn när jag hade solid baksida på 103 St om det skulle gå att byta till öppen. Det går bra, sa dem. Vill minnas att det skulle kosta €135. Man måste först skicka in befintligt baklock eftersom det har med serienummer att göra, så man får inte ha två.

Tillbaka
Topp