• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Da har jeg endelig fått min nye 903 hjem. Tok lang tid, men den som venter på noe godt.......;)
Ble desverre levert med feil rem, så jeg har midlertidig skiftet til en suede-rem, som er meget behagelig. Jeg er svært fornøyd med klokka, og gleder meg til å få brukt den.

IMG_20200806_165211.jpg

Visst är det B? Kalasfin :)

Blir nog att beställa länk i helgen,även om jag inte kör med länk så mycket så vill jag ha en.
F55F866D-23F5-4060-91D5-240841ADBAB1.jpeg

Länk är alltid rätt.
Min fick nytt liv efter 9 år med silikonbandet.
Cred åt Sinn att de inte skinnar oss(nåja) om vi vill köpa länk senare.
Köpte ju en Tudor daydate utan länk häromveckan, inte hittat rätt med band, än, så lyssnade vad en länk kostar?
9000:-..... :nailbiting:

Är det inte lite märkligt att 144 ST är så pass ovanlig på forumet som den är? Grym retrokänsla och en fantastisk handledsnärvaro.

IMG_20180824_181842.jpg
IMG_20171110_185925.jpg
Jag gillar den, men har tvekat pga boettformen vid bandhornen. Går det att byta band? Eller vill man ens det? Ibland tänker jag alltid att det ska vara ett krav, men det går ju faktiskt att ha någon klocka där man inte kan byta, om det skulle vara så. ;)

. .......Det låter väldigt bekant att UX inte längre är cosc-certifierad, man har till exempel inte kvar Chronometer på tavlan längre. Men någon av de i tråden som har köpt en de senaste åren får gärna bekräfta.

Det stämmer att på de gamla med chronometercertifikat står det " EZM CHRONOMETER " och de nya " EINSATZZEITMESSER " som bildmontaget nedan med bilder snodda från nätet visar.

Och det påminner mig om en händelse som får mig att vilja passa på att berömma Sinns kundtjänst. Köpte min UX 2007 alltså den chronometercertifierade. Den servas i.o.m. batteribyte 2013 och allt är i sin ordning. 2014 börjar urverket spöka och måste in på service hos Sinn. Efter ett antal flygresor mellan sitt nya hem och födelsestaden Frankfurt, man kan nästan säga att den månadspendlade där ett tag, så beslutade Sinn att tillslut skicka en helt ny klocka utan kostnad. Jag blev uppmanad att skicka in alla papper, rubbet. Då min var just chronometercertifierad så var dom tvungna att bygga ihop en ny med deras sista chrometercertifierade verk som dom sparat.

Så nu förstår jag varför den är så oförskämt fin med tanke på vad den fått stå ut med. Den är ju ny förbövälen :banghead:. Har ju knappt använt den sen 857:an kom med i bilden.

Kontentan av denna roman är att 2015 är i alla fall den nya urtavlan och att Sinn som företag växte stort i mina ögon tack vare hur dom hanterade ärendet:).

upload_2020-8-6_19-4-10.png

Jag gillar den, men har tvekat pga boettformen vid bandhornen. Går det att byta band? Eller vill man ens det? Ibland tänker jag alltid att det ska vara ett krav, men det går ju faktiskt att ha någon klocka där man inte kan byta, om det skulle vara så. ;)

Jag tycker att den passade riktigt bra på Sinn´s egna läder. Hittade ingen sparad bild, men det är det här jag tänker på. Osar 70-tal :)

Rätt cool på nato också som bilden på den utgångna supercoola GMT-varianten i titan.

fancybox_sinn_144stsa_f_lb.jpeg

0ace98e1cd895706f560daae427a8d9a.jpg

ag tycker att den passade riktigt bra på Sinn´s egna läder. Hittade ingen sparad bild, men det är det här jag tänker på. Osar 70-tal :)

Rätt cool på nato också som bilden på den utgångna supercoola GMT-varianten i titan.

fancybox_sinn_144stsa_f_lb-jpeg.1514785
Det svarta bandet tillverkas av Di-Modell (tyskt) åt Sinn som jag förstått.

Har en annan variant från Di-Modell som jag också tror skulle passa.
upload_2020-8-6_19-39-33.png

Tillbaka
Topp