Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänker osökt på Hugh Grants kalkonrulle "Mannen som gick upp för en kulle och kom ner för ett berg". Baserad på en verklig historia om hur en by hade ett berg som de var väldigt stolta över, men som Storbritanniens lantmäteriinspektion kom fram till var en kulle. Byn bestämmer sig därför för att bygga på kullen tills det når gränsvärdet för att få benämnas berg.Enkelt är verkligen inte alltid lika med tråkigt. Brukar försöka klippa bort skuggor på mig själv, men nu blev det en rätt så rolig bild På väg att gå upp och ner för en kulle några gånger.
Jag tycker den bärs bra med sina 40mm på 180mm handled men passar säkert smalare. Jag är van UX och 857 sen tidigare så den känns lätt och smidig särskilt på Canvas.Såg 856an på Sinns instagram häromdagen. Sjukt trevlig, ser väldigt fin ut i ”verkligheten” som du visar upp också. Hur upplevs den storleksmässigt?
Edit: menar förstås B-uhr. Tycker att tavlan är kanon.
Veldig flott klokkeJag tycker den bärs bra med sina 40mm på 180mm handled men passar säkert smalare. Jag är van UX och 857 sen tidigare så den känns lätt och smidig särskilt på Canvas.
Kul att se den i tråden! Så himla cool. Hade velat had en i samma storlek som 556.Jag tycker den bärs bra med sina 40mm på 180mm handled men passar säkert smalare. Jag är van UX och 857 sen tidigare så den känns lätt och smidig särskilt på Canvas.
Tackar!Kul att se den i tråden! Så himla cool. Hade velat had en i samma storlek som 556.
Veldig flott klokke
Du har kanskje link til canvasreima? Virkelig flott farge
Efter nån månad med ezm3 så är jag fortfarande riktigt nöjd. Det blir nog inte bättre än så här
Ev så skulle en 1550/155 eller UX kunna utmana och få lite handledstid.
Toolwatch FTW
Den där bilden måste ligga i din EZM3-mapp. Mycket cool.Ezm3 är grym. Postar en favorit i repris nu när det har tillkommit ett nytt härligt gäng i tråden. En fantastisk bild tagen av @botvidsson och droppen på vridringen som ger 20 en plexieffekt är galet bra.
Den där bilden måste ligga i din EZM3-mapp. Mycket cool.
Ezm3 är grym. Postar en favorit i repris nu när det har tillkommit ett nytt härligt gäng i tråden. En fantastisk bild tagen av @botvidsson och droppen på vridringen som ger 20 en plexieffekt är galet bra.
Går säkert att göra vid valfri fotostudio. Eller säkert billigare med hjälp av någon av de begåvade fotografer som finns på forumet, som säkert ger rabatt för möjligheten att hantera fina ur.Stämmer. Det skulle vara kul att lämna klockorna till någon som kan ta kort på riktigt och få en liten portfolio
Köp en ny! Är ju en vanlig modell som även dyker upp här då och då till bättre än nypris.Så kul att se alla grymma bilder Ångrar att jag sålde min 104
Ahhh.....En gammal Cannondale. Liksom jag föredrar vintageklockor föredrar jag vintage mtb. 90-talet var guldålder för mountainbikes och drömmen är en Orange P7 eller Crescent Gram
Ahhh.....
Själv hade jag en F1000SL för ett gäng år sedan. Riktigt trevlig hoj med egna lösningar.
Sorry för OT
Helt rättKöp en ny! Är ju en vanlig modell som även dyker upp här då och då till bättre än nypris.
Aaah, mavics med straight pull-ekrar också... Hade en del kompisar som körde sönder sina deemax för att de envisades att köra dem till street/dirt Det kunde man ju lista ut med röven skulle sluta illa om 9mm-axlarna i stål gick av vid dåliga landningar!Den blågula Cannondale Volvo F2000SL anno -99/00 är en annan drömhoj med CAD5-ram, XTR, fatty och Magura Louise. OT DeLuxe nu men pratar vi Cannondale så tar jag gärna en av 300st Good Boy från 2002. Slut på OT
Kan man bära upp en Arktis klarar man sig genom en polarexpedition eller ett kärnvapenkrig! Eller ja – klockan gör det.Helt rätt
Men nu har jag snöat in på en 306 eller 203 arktis istället... Väldigt olika men gillar att 203 känns oförstörbar typ. Egentligen "behöver" jag ingen men så är det väll alltid
Haha exakt!Kan man bära upp en Arktis klarar man sig genom en polarexpedition eller ett kärnvapenkrig! Eller ja – klockan gör det.
Kolla på klockor fast jag nyss köpt en? Näää, skulle väl aldrig!
Konstaterat att tjockleken på 356 inte är ett problem för mig. Upplevs tjock på bilder, men på handleden är det inget jag tänker på. I Valet mellan plexi och saffir hade jag varit glad med vilken som, men jag tycker inte saffir-versionen är värd det extra pris den kostar. Så ska jag ha en så blir det plexi!
I fallet 104 I B så vill jag ha en. Helst snart...
(Var lite dålig på att ta bilder dock, blev inte så mycket alls faktiskt...)
Lite kul att U50 ser nästan petite ut i sammanhanget. Hur känns den storleksmässigt mot 356an?´
Börjar känna att jag måste masa mig iväg och testa en snart.
Tänkte faktiskt inte på det så mycket. Men 356 känns mindre i verkligheten än jag tänkt mig på sistone. Jag har iof provat den flera gånger, men så går det lite tid och så blir man lurad av bilder på nätet. Men U50 är absolut större och upplevs större. Jag jämförde faktiskt höjderna på klockorna. Själva boetten på både 356 och U50 känns nästan lika höga om man bara tittar från sidan utan att liksom hårdgranska (vet inte om 356an faktiskt ÄR nån millimeter tjockare dock). Men sen kommer 356ans plexi som sticker upp rejält.
Absolut, den hade bara vunnit på att vara tunnare.Tycker också att 356an bär bättre än siffrorna antyder när så mkt höjd sitter i glaset, med det sagt hade jag inte bangat på en handjagad modell utan puckel på undersidan.
Nu förstår jag inte alls hur du menar .Nu är 857an iväg för service, blev tyvärr ingen ny Sinn , Tudor GMT får duga tills den är tillbaka
Någon klok person som vet vad förkortningen VFR står för?
857 UTC VFR