• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fler borde börja snegla mot 903. Både nya och vintage är riktigt bra klockor med en intressant historia dessutom.

Kullen ska bestigas även idag :)

IMG_20200811_083047.jpg
Veldig flott med det røde datoet, og den flotte sailcloth-reima er prikken over i-en:)

Jeg er så klart enig med deg angående 903;)

Satt och suktade efter att komma ut och resa igen, känns ju fortfarande så det är långt tills det mesta blir som förr, men framåt nästa vår så kanske det blir bättre, och vad skulle då passa bättre än ett besök i Frankfurt? Lusläste i tråden och visst hade @ironcastle planerat ett besök hos Sinn som frös inne? Tror ni det går att få till ett studiebesök hos Sinn för en grupp? Är det några som skulle vilja ha en gtg i Frankfurt till våren?

Intressant prissättning på sinn.de?
Den limiterade 857 TESTAF LH CARGO - 1890€. Verkar ej kunna välja band/länk endast läderbandet.- ändå så blir bilden så här, se nedan.
857 UTC VFR med samma band -2080€- alltså dyrare än den som görs i 777 ex?
upload_2020-8-10_19-35-22.png
Ännu märkligare är att den "vanliga" 857 UTC kostar 1930€. Cargo är alltså billigast av de tre.

Subventionerad av Lufthansa? :)
Där har vi det!
Om jag killgissar så säljer den dåligt. 777 exemplar är många för en så nischad klocka. Som exempel så släpptes EZM7S i 300 exemplar 2015 och den är ännu inte slutsåld :)

Kanske kan bli min nisch? Klockor med flygbolag eller tillverkare?
Läste pdf:en där VD´n för Lufhansa Cargo uttalade sig. Boing 777 är ju ett otroligt flygplan.

Flipparsjukan drabbar inte mig. Allt är under kontroll. Jo tjena. Den kommer krypandes, man märker det inte själv. Nu är jag i stadiet att jag skyller ifrån mig... På Er!! ;) Jag har blivit sugen på en 756 Diapal på länk. E.v åker 857UTC och/eller UX för att finansiera detta o_O. Lägger in en lånad bild från Sinns hemsida för att fånga ert intresse :).

upload_2020-8-12_10-30-24.png

Flipparsjukan drabbar inte mig. Allt är under kontroll. Jo tjena. Den kommer krypandes, man märker det inte själv. Nu är jag i stadiet att jag skyller ifrån mig... På Er!! ;) Jag har blivit sugen på en 756 Diapal på länk. E.v åker 857UTC och/eller UX för att finansiera detta o_O. Lägger in en lånad bild från Sinns hemsida för att fånga ert intresse :).

upload_2020-8-12_10-30-24.png

Skulle aldrig registrerat mig här - känner samma sjuka. Jag tittar på 857 och sitter med min 756 på H-länk..
Vi håller på att bli;

upload_2020-8-12_11-27-25.png

Tillbaka
Topp