• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Norp

Rolex
2-Faktor
Någon som har bättre koll än vad jag har?! Väntar på leverans av min "nya" 556 I, noterar så här i efterhand att den inte har Sinn graverat på urverket, det står ISL, enligt vad jag får fram så är det en variant som gjordes i en begränsad upplaga. Någon som kan bekräfta eller dementera det?
Grattis till nya klockan, den är grym! Vet inget om detta men hittade denna annons (?) om du inte läst det redan: https://uhrforum.de/threads/sinn-556i.215671/
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Blev något konstigt med citeringen, men här är bilder från sidan @Dr. D

IMG_20200816_142014.jpg
IMG_20200816_141936.jpg
 

PeterK

Omega
Hej mina Sinn vänner. Tänkte höra med er först innan jag lägger ut annons om det är någon som är intresserad av ett olivgrönt 20 mm Hirsch Arne band med ett 18 mm Sinn blästrat spänne samt ett Sinn bandverktyg. Då jag köpte en länk till min EZM3 så har jag igen nytta av bandet. Allt i nyskick.
Vid intresse skicka PM.
Hälsningar
 

Torpeden

Omega
Funderar på vilken färg på band som skulle funka bäst på en B-uhr (om man får välja helt fritt). Grönt? Brunt läder? Något nato? Är inte 100% nöjd med något av alternativen Sinn erbjuder. @R.Capac, har du något färggladare band som du vill visa upp till din? :rolleyes:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Funderar på vilken färg på band som skulle funka bäst på en B-uhr (om man får välja helt fritt). Grönt? Brunt läder? Något nato? Är inte 100% nöjd med något av alternativen Sinn erbjuder. @R.Capac, har du något färggladare band som du vill visa upp till din? :rolleyes:

Se ett inlägg ovanför ditt :)

Tror att ett liknande grönt band skulle se bra ut. Militärgrönt med lite struktur på bandet.

Screenshot_20200816_154207.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej mina Sinn vänner. Tänkte höra med er först innan jag lägger ut annons om det är någon som är intresserad av ett olivgrönt 20 mm Hirsch Arne band med ett 18 mm Sinn blästrat spänne samt ett Sinn bandverktyg. Då jag köpte en länk till min EZM3 så har jag igen nytta av bandet. Allt i nyskick.
Vid intresse skicka PM.
Hälsningar
H-länken är en riktig "bandätare".
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Funderar på vilken färg på band som skulle funka bäst på en B-uhr (om man får välja helt fritt). Grönt? Brunt läder? Något nato? Är inte 100% nöjd med något av alternativen Sinn erbjuder. @R.Capac, har du något färggladare band som du vill visa upp till din? :rolleyes:
Ett riktigt läderarmband som fått patina tänker jag. Tror jag såg att @R.Capac började få lite skön lyster på sitt?
Någon gång i livet tänker jag köpa något från Finwatchstraps. Gäller bara hitta rätt klocka till deras grova band gjorda på gamla arméväskor, mm.
Tror nog de skulle passa på 856 B-uhr?
upload_2020-8-16_16-11-9.png
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Funderar på vilken färg på band som skulle funka bäst på en B-uhr (om man får välja helt fritt). Grönt? Brunt läder? Något nato? Är inte 100% nöjd med något av alternativen Sinn erbjuder. @R.Capac, har du något färggladare band som du vill visa upp till din? :rolleyes:
@Feskarn, du som är i branschen?:)
HAr du några förslag till Sinn 856 B-uhr?
upload_2020-8-16_16-14-57.png
 
Topp