• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
upload_2020-8-16_19-13-49.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon själv!
Mäktig samling du har, fortfarande lite besviken på mig själv att jag inte knep din Sinn 103 Ti IFR...
Om du skulle rangordna, vilka är topp 3?

Nästan som att be mig rangordna barnen :) Men top-3 utan inbördes rangordning blir ändå 103B, 1550 och 903 med 143 som bubblare.

Snyggt, hur många toppturer blev det idag?

Lite sliten idag, så det blev bara ett par toppturer och jag cirkulerade mest i motionsspåren runt omkring. Men en timmes lugn och ro ute i naturen och 7.5km promenad. Hade gärna sprungit men kroppen säger ifrån.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är 356:an på väg till Frankfurt am Main. Felet med nollställning av timvisaren försvann tyvärr inte. Jag har aldrig haft en V7750-klon tidigare: sitter Selitta SW500 i. Jag har dock haft två olika Sinn 103 med V7750 i, och där har alla visare nollställt perfekt varje gång. Förhoppningsvis kommer de kunna åtgärda detta. Och förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid.
A78BCCC7-46D0-4293-9FDD-A9E99B89779D.jpeg

Jag är därmed tillfälligt och halvt ofrivilligt Sinnlös framöver. Klockkontot tillåter inte en andra Sinn nu. Hoppas vara tillbaka snart!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ni kyler väl er i värmen vänner?:)
F6021DD9-B237-41CE-B8BE-39795F4BC371.jpeg

Det är kul att se hur hela klockan ändrar framtoning beroende på om den är på canvas eller länk. Med canvasbanden blir det en mer påtaglig vintagekänsla där index och visare hamnar i blickpunkten medan det med en länk med pcl blir ett mycket mer modernt och rätt så blingigt ur där den blå sunburst-tavlan tar större plats :) Jag gillar båda men tycker att det är konstigt att inte fler kompletterar A B E med något av länkalternativen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan detta endast gälla i US?
De skriver väl mestadels för en amerikansk läsarskara och euron har stärkts mot $.

Bästa Sinnister,
Då kronan stärkts gentemot euron sänker vi priserna på Sinn med 5%.
På vår webbshop/Kassan uppger du rabattkoden ” sinn5 ”, denna rabatt gäller självklart även i butiken.
Denna sänkning gäller till den 31 augusti. Fr.o.m 1 september kommer en prisförändring ske, worldwide.
Trevlig helg!
Richard
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Är detta dumheter eller kanske den bästa idén på länge? Funderar på att delfinansiera en 756 Diapal med UX och/eller 857UTC...
upload_2020-8-18_12-50-18.png
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Nja, det hade jag inte gjort, men...jag är en ekorre...har jag köpt nått har jag väldigt svårt att sälja det! :) Vitsen med att köpa är att ha! För mig iaf! ;-)
Jag är lika dan själv vilket gör detta lite klurigt när det inte är gratis. Har endast sålt en klocka jag kan minnas och det var en Omega Broad Arrow för att finansiera en UX 2007:).
 
Topp