• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
0A6E6AA7-37A9-4EDF-8BD3-0B0087DF17B1.jpeg
Sa någon B-Uhr revival? :)

Mjukstartar med lite kuddmys i tv-soffan innan bandverktyget åker fram.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Aj sorry, var inte menat så alls. Med tanke på att den vart ute i över 4 år så borde de snittat ca 180-190 per år så du har säkert 6-9 månader på dig (ej begagnat). Ej inräknat att min matematik är helt värdelös i bästa fall. :D
Sen är inte försäljningskurvan kanske riktigt linjär utan lite mer åt det exponentiella hållet. Så det kanske snarare är 6-9 veckor är rimligt.....så det är nog ingen brådska;):sorry:
 

Torpeden

Omega
Aj sorry, var inte menat så alls. Med tanke på att den vart ute i över 4 år så borde de snittat ca 180-190 per år så du har säkert 6-9 månader på dig (ej begagnat). Ej inräknat att min matematik är helt värdelös i bästa fall. :D

Måste faktiskt erkänna att jag gjorde en rudimentär beräkning i huvudet baserat på din input med sista hundringen. ;) Baserat på en linjär tömning av lagret och att marknaden i stort inte känner till hur många som återstår så skulle jag gissa... 3-6 mån. :pompus: Får man fråga vilket nummer i ordningen du resp. @Dr. D fick tag på? ;)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ingen aning om xxx/856 antalet är något att gå på (om de slungas ut i ordning exemplar 1 till 856 d.v.s) men om det är så, så är de inne på sista hundringen på lager nu.

Sett att hos vissa tillverkare kan du välja-vet inte om det gick
Måste faktiskt erkänna att jag gjorde en rudimentär beräkning i huvudet baserat på din input med sista hundringen. ;) Baserat på en linjär tömning av lagret och att marknaden i stort inte känner till hur många som återstår så skulle jag gissa... 3-6 mån. :pompus: Får man fråga vilket nummer i ordningen du resp. @Dr. D fick tag på? ;)

Min ligger på 600-talet så tror det är random?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Måste faktiskt erkänna att jag gjorde en rudimentär beräkning i huvudet baserat på din input med sista hundringen. ;) Baserat på en linjär tömning av lagret och att marknaden i stort inte känner till hur många som återstår så skulle jag gissa... 3-6 mån. :pompus: Får man fråga vilket nummer i ordningen du resp. @Dr. D fick tag på? ;)

Sett att hos vissa tillverkare kan du välja-vet inte om det gick


Min ligger på 600-talet så tror det är random?

Måste va random då med tanke på att vi antagligen beställde nästan samtidigt (jag segade med att hämta ut några dagar).
Jag har ett urgammalt Sinn-minne från när Clarkan K (@Clark Kent) beställde sin numrerade Sinn 103 C, att han bad om vissa nummer i hopp om att de fanns kvar. Så det är möjligt att det går att få välja om man skriver det i sin beställning, eller kommunicerar med dem innan köp.

De flesta Sinn som görs i begränsad upplaga är inte numrerade, utan alla kallas bara för "En av 50", "En av 100" eller hur många det nu är.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har ett urgammalt Sinn-minne från när Clarkan K (@Clark Kent) beställde sin numrerade Sinn 103 C, att han bad om vissa nummer i hopp om att de fanns kvar. Så det är möjligt att det går att få välja om man skriver det i sin beställning, eller kommunicerar med dem innan köp.

De flesta Sinn som görs i begränsad upplaga är inte numrerade, utan alla kallas bara för "En av 50", "En av 100" eller hur många det nu är.

Jag var långt bak i kön då 103 St C först släpptes enbart till Tyskland och Österrike, så det mesta var slut när jag mailade och frågade. Fick det enda dubbelnumret som fanns kvar. Utan att ha riktigt på fötterna så tror jag att det så gott som bara de samarbeten med andra AD eller liknande som har numrerade serier. 103 ST C är framtagen av Chronos Magazine. När Watch Buys släpper sina limiterade serier så kan man välja nummer direkt på deras hemsida.

Det är lite synd att de väljer att skriva ”En av...” istället för att numrera. Det känns lite mer speciellt med ett dedikerat nummer.
 
Topp