Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funderar starkt på att ta hem en 104 I B innan veckan är slut, med rabatten och före höjningen... är det dumt att inte vänta till efter nyheterna släpps ?
SantDet finns alltid en potentiellt perfekt klocka runt hörnet
Den är ju riktigt grym på länk också, ser kanon ut!Sa någon B-Uhr revival?
Mjukstartar med lite kuddmys i tv-soffan innan bandverktyget åker fram.
Länken fungerar men tycker det bruna bandet du hade tidigare var kanon. Sällan jag tycker att länken kan vila.Sa någon B-Uhr revival?
Sa någon B-Uhr revival?
Hmm, tror du menar Dr.D’s kanvas? Premiärfnulade precis på brunt vintageläder så har inte lagt upp nått.Länken fungerar men tycker det bruna bandet du hade tidigare var kanon. Sällan jag tycker att länken kan vila.
En till! Också ett nyförvärv eller har du haft den länge?
Hmm, tror du menar Dr.D’s kanvas? Premiärfnulade precis på brunt vintageläder så har inte lagt upp nått.
Nyförvärv, kunde jag inte hålla mig när det droppade in så mycket fina bilder här.
Kul! Vilken renässans för B-Uhren alltså här på KS. Det kanske blir vi som tömmer ladorna på de sista exen nu nu är det väl bara jag kvar...
Sa någon B-Uhr revival?
Hah, helt klart förtjänat i sådant fall!Haha, undrar om inte @R.Capac har ngn kick back från Frankfurt efter han drog igång den här tsunamin av 856 B-Uhr ?
OopsHaha, undrar om inte @R.Capac har ngn kick back från Frankfurt efter han drog igång den här tsunamin av 856 B-Uhr ?
Ingen aning om xxx/856 antalet är något att gå på (om de slungas ut i ordning exemplar 1 till 856 d.v.s) men om det är så, så är de inne på sista hundringen på lager nu.
Aj sorry, var inte menat så alls. Med tanke på att den vart ute i över 4 år så borde de snittat ca 180-190 per år så du har säkert 6-9 månader på dig (ej begagnat). Ej inräknat att min matematik är helt värdelös i bästa fall.Stressa mig inte nu
Sen är inte försäljningskurvan kanske riktigt linjär utan lite mer åt det exponentiella hållet. Så det kanske snarare är 6-9 veckor är rimligt.....så det är nog ingen brådskaAj sorry, var inte menat så alls. Med tanke på att den vart ute i över 4 år så borde de snittat ca 180-190 per år så du har säkert 6-9 månader på dig (ej begagnat). Ej inräknat att min matematik är helt värdelös i bästa fall.
Aj sorry, var inte menat så alls. Med tanke på att den vart ute i över 4 år så borde de snittat ca 180-190 per år så du har säkert 6-9 månader på dig (ej begagnat). Ej inräknat att min matematik är helt värdelös i bästa fall.
Ingen aning om xxx/856 antalet är något att gå på (om de slungas ut i ordning exemplar 1 till 856 d.v.s) men om det är så, så är de inne på sista hundringen på lager nu.
Måste faktiskt erkänna att jag gjorde en rudimentär beräkning i huvudet baserat på din input med sista hundringen. Baserat på en linjär tömning av lagret och att marknaden i stort inte känner till hur många som återstår så skulle jag gissa... 3-6 mån. Får man fråga vilket nummer i ordningen du resp. @Dr. D fick tag på?
Sett att hos vissa tillverkare kan du välja-vet inte om det gick
Min ligger på 600-talet så tror det är random?
God morgon!
Måste faktiskt erkänna att jag gjorde en rudimentär beräkning i huvudet baserat på din input med sista hundringen. Baserat på en linjär tömning av lagret och att marknaden i stort inte känner till hur många som återstår så skulle jag gissa... 3-6 mån. Får man fråga vilket nummer i ordningen du resp. @Dr. D fick tag på?
Sett att hos vissa tillverkare kan du välja-vet inte om det gick
Min ligger på 600-talet så tror det är random?
Jag har ett urgammalt Sinn-minne från när Clarkan K (@Clark Kent) beställde sin numrerade Sinn 103 C, att han bad om vissa nummer i hopp om att de fanns kvar. Så det är möjligt att det går att få välja om man skriver det i sin beställning, eller kommunicerar med dem innan köp.Måste va random då med tanke på att vi antagligen beställde nästan samtidigt (jag segade med att hämta ut några dagar).
Jag har ett urgammalt Sinn-minne från när Clarkan K (@Clark Kent) beställde sin numrerade Sinn 103 C, att han bad om vissa nummer i hopp om att de fanns kvar. Så det är möjligt att det går att få välja om man skriver det i sin beställning, eller kommunicerar med dem innan köp.
De flesta Sinn som görs i begränsad upplaga är inte numrerade, utan alla kallas bara för "En av 50", "En av 100" eller hur många det nu är.
Grattis! Den är så snygg! & den känns mindre än vad den är!Fick öppna ett paket igår.
Min första sprillans nya Sinn, mycket nöjd.
Var lite orolig över storleken innan men det vande jag mig vid efter 15min på armen.
Fick öppna ett paket igår.
Min första sprillans nya Sinn, mycket nöjd.
Var lite orolig över storleken innan men det vande jag mig vid efter 15min på armen.