• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Ok,

Känner att det är dax för en liten hyllning! :)

Jag hänger på en hel del forum baserat på mina intressen, bilar, Motorcyklar, sprit och nu mer klockor av märket Sinn. Detta forum, då främst denna tråd, är by far den mest vänliga. Så kul att logga in och se alla glada människor som stolt visar upp sina fynd, eller ställer frågor!

Oavsett vad man har för ärende i tråden så kan man ge sig den på att det dyker upp en tjomme som hjälper till!

Stort tack till er alla som hjälpt mig fatta vad detta går ut på, sen skulle ni rent krasst ha varnat mig för att det är klart beroende framkallande att köpa klockor... ;-)

Ha en underbar afton alla och envar!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ok,

Känner att det är dax för en liten hyllning! :)

Jag hänger på en hel del forum baserat på mina intressen, bilar, Motorcyklar, sprit och nu mer klockor av märket Sinn. Detta forum, då främst denna tråd, är by far den mest vänliga. Så kul att logga in och se alla glada människor som stolt visar upp sina fynd, eller ställer frågor!

Oavsett vad man har för ärende i tråden så kan man ge sig den på att det dyker upp en tjomme som hjälper till!

Stort tack till er alla som hjälpt mig fatta vad detta går ut på, sen skulle ni rent krasst ha varnat mig för att det är klart beroende framkallande att köpa klockor... ;-)

Ha en underbar afton alla och envar!

Tillbakakaka på den :) Det är härligt när det dyker in nya i tråden och som på en gång är i fas med stämningen och bidrar både med bilder, kunskap och glatt humör.

En undrar ju lite vad @Clark Kent har på armen idag?
Varit lite tyst ett tag-saknar bilder på dina fantastiska Sinn's:)

Gammalt rassel som vanligt :) 101B.

IMG_20200913_193232.jpg


EDIT: Så jäkla kass bild så jag kompletterar med en gammal :)

IMG_20181013_101405.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Grattis till klockan. Sinn 556 gör sig mycket vacker i grått nato enligt mig.
Håller med @Jonteh. Fin den där!
Ett annat band jag verkligen kan rekommendera är det här och glöm inte KS koden, KS2020, så blir det ännu roligare :) ( studsar samma bild från gårdagen när jag bytte runt band halva dagen-så rekommenderar ett köp av ett bra verktyg samtidigt om du inte har).
93D9C87D-AC63-4B85-A33D-8868402BC124.jpeg

https://watchwear.se/produkt/mocka-gra/
 
Senast ändrad:

Jamterik

Audemars
2-Faktor
En sak till som slår mig, det här med att handla klockor...jag kan efter två interaktioner med Eriksons urhandel säga att när jag ska köpa ny klocka kommer jag att köpa den hos dom! Snacka om service! Jag betalar gärna för service, det har jag fått där! :) Kudos för proffsigt bemötande!

Nej, jag har inga egna intressen i den butiken! Jag bara älskar god service! :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En sak till som slår mig, det här med att handla klockor...jag kan efter två interaktioner med Eriksons urhandel säga att när jag ska köpa ny klocka kommer jag att köpa den hos dom! Snacka om service! Jag betalar gärna för service, det har jag fått där! :) Kudos för proffsigt bemötande!

Nej, jag har inga egna intressen i den butiken! Jag bara älskar god service! :)
Jag håller med. Och kollar du i tråden om AD-bemötande så ser du att de flesta, även jag, delar din erfarenhet. De är extremt kundvänliga och service minded. Det märks, uppskattas och jag tror de tjänar mycket på det.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Snodd bild från Vintage Sinn Collectors Instagram idag. Så brutalt bra, exit-trippel.

Screenshot_20200914_115837.jpg

Sanslöst!
Det är såna där du ska hitta nästa sommar på nån tysk loppis!
Bra synk på dem också :)
Det ska bli spännande att höra om loppisturnén sen! Att se fångsten. Glöm inte att skambuda!

”Ich biete Ihnen zehn Mark für diese alte Mistuhr! Ich zahle sofort mit Bargeld!“
 

Prefab

Cartier
Tack, tack! Ja den var i varje fall ett givet förstaköp för mig.

Kan säkert bli nån mer Sinn framöver (U1 och EZM3 lockar), men har några väl dyra klockor överst på önskelistan, så det får nog vänta lite.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
En sak till som slår mig, det här med att handla klockor...jag kan efter två interaktioner med Eriksons urhandel säga att när jag ska köpa ny klocka kommer jag att köpa den hos dom! Snacka om service! Jag betalar gärna för service, det har jag fått där! :) Kudos för proffsigt bemötande!

Nej, jag har inga egna intressen i den butiken! Jag bara älskar god service! :)
Bara att hålla med, såå märkligt att inte fler som jobbar med försäljning fattat detta.
 
Topp