InstämmerPå tal om att (av)montera H-länken ... Sinn 356 i Sinns gråa alcantaraband. Så mjukt, så skönt. Så följsamt och snyggt!
Fan, den är bra fin ändå, den lilla gynnaren!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
InstämmerPå tal om att (av)montera H-länken ... Sinn 356 i Sinns gråa alcantaraband. Så mjukt, så skönt. Så följsamt och snyggt!
På tal om att (av)montera H-länken ... Sinn 356 i Sinns gråa alcantaraband. Så mjukt, så skönt. Så följsamt och snyggt!
Men den är fortfarande till salu - eller har du ångrat dig? Den är väldigt snygg!På tal om att (av)montera H-länken ... Sinn 356 i Sinns gråa alcantaraband. Så mjukt, så skönt. Så följsamt och snyggt!
Kan nog bero på att jag är gammal och halv blind!Ärligt talat ... jag har aldrig haft problem med det på någon av mina Sinn. Hm, verkar dock vara många som tycker att det är knepigt. Har du ett bra bandbytarverktyg? Angriper du monteringen med en sida av bandstiftet i taget?
Jag brukar lägga ändlänken så båda ändar av bandstiftet vilar på varsitt bandhorn. På undersidan av klockan! Sedan trycker jag in undre delen av bandstiftet så den åker ner på insidan av bandhornet, gärna i hålet. Sedan den andra sidan, med verktyget lite snett nedåt, för att det ska gå lättare. När man fått ner bandstiftet gäller det att försiktigt försäkra sig om att bandstiftens båda ändar sitter i respektive hål.
Bandstiftet såklart ha ”double flange” (fjärdring i båda ändar för att klara den metoden.
Brasklapp: ber om ursäkt ifall jag bara skriver självklarheter och plattityder och att det är något annat moment som orsakar problem för er.
Klokt. Känner igen migKan nog bero på att jag är gammal och halv blind!
Ska prova med bättre ljus i morgon!
Ska du verkligen låta den gå vidare?
Ja. Jag har aldrig haft lätt för att bestämma mig för något, eller veta vad jag vill. Jag ska ha (minst) en Sinn, men eftersom jag bor 5 timmar från Erikson Urhandel får jag prova på det lite omständligare viset. Köpa och sälja.Men den är fortfarande till salu - eller har du ångrat dig? Den är väldigt snygg!
En nybörjarfråga men visst finns det olika finish på H-länken? Kronograferna verkar ha en med PCL, UX har en grovt blästrad och 556 m.fl. har en "satinized"? Tråkigt bara att de alla har olika mått.
Har de inte olika bredd, eller är det i så fall kanske bara den blästrade som är bredare än de två andra varianterna? Jag tror att den blästrade hade gett 556 en ännu mer toolig look och jag blev nästan lite besviken när jag såg att det inte var samma som till UX m.fl. men å andra sidan är det ju möjligt att det skulle skära sig då det blir två olika nyanser.Varje H-länk är ju anpassad utefter boetten den ska sitta på. Men visst kan man köra en H-länk med polerade mittlänkar till en 556 om man vill så länge man byter ändlänkar. Vilken kombo är det som du saknar?
Har de inte olika bredd, eller är det i så fall kanske bara den blästrade som är bredare än de två andra varianterna? Jag tror att den blästrade hade gett 556 en ännu mer toolig look och jag blev nästan lite besviken när jag såg att det inte var samma som till UX m.fl. men å andra sidan är det ju möjligt att det skulle skära sig då det blir två olika nyanser.
Det där känner jag igen. Tidsförskjutningar, men även bara sena timmar, är jobbiga att ha att göra med.Nu kommer jag ha svårt att sova Har varit i den här sitsen tidigare och då fick jag dåliga besked på morgonen när butiken på andra sidan jordklotet hade öppnat och sålt klockan till någon annan. Men j-vlar om det går igenom...då kommer det en ny referens till tråden
God morgon, lite yrvaken kanske; testade länken från 756 på min 856 b-uhr och det enda jag skulle behöva göra är att köpa nya ändbitar då 856 är tunnare. Fick bekräftat av @ERIKSON URHANDEL att det fungerar och de kunde ta hem för 800:-. Färg och struktur passar utmärkt mellan dessa två kalibrar vilket kanske inte är någon överraskningJag är inte säker på att det blästrade och satinerade gör sig speciellt bra tillsammans. 856 till exempel är ju också blästrad och har 20mm länk, så det skulle gå i teorin.
Nu kommer jag ha svårt att sova Har varit i den här sitsen tidigare och då fick jag dåliga besked på morgonen när butiken på andra sidan jordklotet hade öppnat och sålt klockan till någon annan. Men j-vlar om det går igenom...då kommer det en ny referens till tråden
Det där känner jag igen. Tidsförskjutningar, men även bara sena timmar, är jobbiga att ha att göra med.
Har flera ggr tvekat innan jag tryckt iväg en fråga, en köpönskan osv. Tittat på annonsen, läst texten igen, observerat nåt jag inte sett tidigare för att jag läst för slarvigt, funderat, och sen tryckt iväg "köp", eller skrivit de där avgörande orden.
Sen. En lite halvorolig natt. Har nåt fastnat i nätet som lades ut, eller inte?
Med det sagt; lycka till!
Andra sidan jorden?
Japan?
Australien/Nya Zeeland?
Nu kommer hela tråden sova dåligt tills du berättar/visar hur det gick
Nästan lika spännande för oss .
Grattis! Sovit gott?
Nästan lika spännande för oss .
Grattis! Sovit gott?
Ahh då har du avslöjat att det är en Sinn i alla fall vilket inte var så oväntat men känns bra.Sov hyfsat ändå Det är fortfarande lite av en chansning. Saknar rätt länk och går +40 så den behöver en rätt så kostsam service. Men lika bra det så får Sinn bekräfta äkthet på en gång, det är nog det största orosmomentet.
Efter dagens slut har jag (förhoppningsvis) 556, 103, 356, och 104. Samt en Heuer Bund. Inte illa pinkat efter att ha varit klocklös i över 20 år! Så fort 104:an har landat så ska det beställas ett Canvas från Eriksons, sandfärgat! fasen, jag känner mig som ett barn på julafton!
Sandfärgade canvaset är ett toppenband!Efter dagens slut har jag (förhoppningsvis) 556, 103, 356, och 104. Samt en Heuer Bund. Inte illa pinkat efter att ha varit klocklös i över 20 år! Så fort 104:an har landat så ska det beställas ett Canvas från Eriksons, sandfärgat! fasen, jag känner mig som ett barn på julafton!
Gissar på något med månfas för det saknar du väl?Sov hyfsat ändå Det är fortfarande lite av en chansning. Saknar rätt länk och går +40 så den behöver en rätt så kostsam service. Men lika bra det så får Sinn bekräfta äkthet på en gång, det är nog det största orosmomentet.