• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Inte den vanligaste Sinn:en på Kaplans, vet inget om skicket så det är inget köptips :)
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3791/vara/1681834
0ZN042IXQ.jpg
Dag, månad och månfas men inte datum. Rimligt...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Men kära nån, sätta tillbaks en H-Länk är tålamodsprövande! Det ser så enkelt ut när an googlar....jag är på väg att explodera.....
Ärligt talat ... jag har aldrig haft problem med det på någon av mina Sinn. Hm, verkar dock vara många som tycker att det är knepigt. Har du ett bra bandbytarverktyg? Angriper du monteringen med en sida av bandstiftet i taget?

Jag brukar lägga ändlänken så båda ändar av bandstiftet vilar på varsitt bandhorn. På undersidan av klockan! Sedan trycker jag in undre delen av bandstiftet så den åker ner på insidan av bandhornet, gärna i hålet. Sedan den andra sidan, med verktyget lite snett nedåt, för att det ska gå lättare. När man fått ner bandstiftet gäller det att försiktigt försäkra sig om att bandstiftens båda ändar sitter i respektive hål.

Bandstiftet såklart ha ”double flange” (fjärdring i båda ändar för att klara den metoden. :)


Brasklapp: ber om ursäkt ifall jag bara skriver självklarheter och plattityder och att det är något annat moment som orsakar problem för er.
 
Topp