• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jag lägger ner den här skiten nu och loggar ut ett tag.

Ringde till och med C24 när de öppnade för att säkerställa att säljaren inte kunde dra tillbaka affären då jag var tvungen att sälja några aktier först för att kunna göra överföringen. Fick svar att det inte är några problem och att det vanligtvis tar ett par dagar för säljaren att få pengarna oavsett då man betalar till C24 som vidarebefordrar. Meddelade säljaren att jag gör överföringen vid lunch idag och fick då svar nyss att de har sålt den till någon annan. Ringde C24 igen och den personen sa då att säljaren kan dra tillbaka en affär närhelst de önskar så länge inte betalningen är genomförd.

Vet inte vad jag ska säga riktigt. Visst, det är bara en klocka men det här var riktigt j-vla surt och tappade totalt suget nu.
Fy fan! Det sög! Lider med dig! Men huvudet högt! Blicken framåt, avanti sempre avanti! Det gör så djävla ont att bli hanterad på det viset, jag vet! :-( Men det kommer nya dealer, förmodligen bättre oxå...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
För snål blir inget app köp.
Hittade en hemsida som hävdar de visar rätt tid :)
Nu jäklar...fram med excelarket.
C5AF55B1-2699-414D-84E3-94DDD309A705.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag lägger ner den här skiten nu och loggar ut ett tag.

Ringde till och med C24 när de öppnade för att säkerställa att säljaren inte kunde dra tillbaka affären då jag var tvungen att sälja några aktier först för att kunna göra överföringen. Fick svar att det inte är några problem och att det vanligtvis tar ett par dagar för säljaren att få pengarna oavsett då man betalar till C24 som vidarebefordrar. Meddelade säljaren att jag gör överföringen vid lunch idag och fick då svar nyss att de har sålt den till någon annan. Ringde C24 igen och den personen sa då att säljaren kan dra tillbaka en affär närhelst de önskar så länge inte betalningen är genomförd.

Vet inte vad jag ska säga riktigt. Visst, det är bara en klocka men det här var riktigt j-vla surt och tappade totalt suget nu.
Och det är utom tvivel att det inte är dig säljaren menar då han säger att den är såld men inte känner igen din e-postadress så han tror att det är olika personer? Vill inte ge falska förhoppningar men det vore trist om affären går i stöpet pga det. Lider med dig i alla fall. Lägg inte ner utan grina av dig lite istället.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Och det är utom tvivel att det inte är dig säljaren menar då han säger att den är såld men inte känner igen din e-postadress så han tror att det är olika personer? Vill inte ge falska förhoppningar men det vore trist om affären går i stöpet pga det. Lider med dig i alla fall. Lägg inte ner utan grina av dig lite istället.

Nej tyvärr inte. Men efter bra surr med @Geparden så känns det bättre nu :)

Min nya 104a känns inte alls rätt för mig :(. Det lutar åt försäljning. Ska bara hitta en passande låda att packetera i innan jag lägger upp en annons.

Jag förstår att det är svårt att ta plats mellan 556 och U50. Det är en så jäkla bra kombo och med en till trehandare som man inte riktigt känner sig hundra på finns det en uppenbar risk att den tyvärr tvingas spela tredjefiolen varje morgon när det är dags att välja dagens klocka.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig sålt någon klocka men hade en dipp här för ett tag sedan med en annan jag köpte i somras, ej Sinn.
Köpte lite olika band av @Feskarn och vips så får den mycket mer tid :)
Att olika band kan betyda så mycket hade jag ingen aning om.
EDIT;
Funderar på att köra en klocka i en vecka som @Clark Kent gjorde ett tag här i somras.
Det är väl först då jag verkligen kan känna vad jag tycker om klockan.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Efter dagens slut har jag (förhoppningsvis) 556, 103, 356, och 104. Samt en Heuer Bund. Inte illa pinkat efter att ha varit klocklös i över 20 år! :) Så fort 104:an har landat så ska det beställas ett Canvas från Eriksons, sandfärgat! fasen, jag känner mig som ett barn på julafton! :)
Grattis! Det är ju alla modeller jag har haft. :)

Jag behöver en 104 eller 556, känner jag. Tills jag har råd med det hinner jag nog bestämma mig för vilken.

Det kommer väl bilder sen? :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Min nya 104a känns inte alls rätt för mig :(. Det lutar åt försäljning. Ska bara hitta en passande låda att packetera i innan jag lägger upp en annons.

Nämen?
Är det den här;
Helt rätt att sälja om det inte känns bra.

Är det en Sinn 104 St Sa I B? Jag har lite lösa planer på en 104, vill då ha min favorit, som är samma ref fast med svart tavla. ;)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är inte säker på att det blästrade och satinerade gör sig speciellt bra tillsammans. 856 till exempel är ju också blästrad och har 20mm länk, så det skulle gå i teorin.
Nej, det är lite svårt att föreställa sig skillnaden när man inte har dem framför sig. Jag tycker nästan att länkarna på produktbilderna på Sinns hemsida ser likadana ut oavsett modell så jag får väl ta mig en tur till Eriksons någon gång för att klämma och känna lite. :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Synd att så få boetter är gjorda av SUG. Inte för att de omärkta är sämre på något sätt, men vore lite roligt att få märkningen ändå.
Tycker det är mysko att min 856 har en SUG-märkning som endast hittas om man riktigt letar efter den. Får den inte på bild men väntar på en makrolins så då kanske jag lyckas. Har nämnt det tidigare men har ni någon ide om varför? Renoverat SUG-vertyg som råkar ge lite avtryck trots att det inte ska det?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker det är mysko att min 856 har en SUG-märkning som endast hittas om man riktigt letar efter den. Får den inte på bild men väntar på en makrolins så då kanske jag lyckas. Har nämnt det tidigare men har ni någon ide om varför? Renoverat SUG-vertyg som råkar ge lite avtryck trots att det inte ska det?
Du menar på samma ställe ändå? nedanför klockan sex mellan bandhornen på boetten?
 
Topp