• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
20200918_080712-01.jpeg
Länk är länk trots allt! En riktig superklocka det där.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Man kanske skulle sälja allt och bli owg med 656 :)

IMG_20200918_121740-01.jpeg
Tilltalas av tanken, och var det under många år. Tror dock att det är svårt att gå tillbaka, men för egen del ska jag försöka hitta en "Everyday Watch" som används största delen av tiden, så man skapar minnen tillsammans med en klocka. Får ingen direkt relation till klockor om jag har för många och de knappt används, kan även nästan känna stress över klockor som bara ligger oanvända :)
 

bartoldous

Cartier
Tilltalas av tanken, och var det under många år. Tror dock att det är svårt att gå tillbaka, men för egen del ska jag försöka hitta en "Everyday Watch" som används största delen av tiden, så man skapar minnen tillsammans med en klocka. Får ingen direkt relation till klockor om jag har för många och de knappt används, kan även nästan känna stress över klockor som bara ligger oanvända :)
Stark igenkänning där jag är precis likadan. Har sålt av en del och det känns riktigt bra faktiskt och ska försöka att sälja ett par stycken till men sen får det banne mig
bli en Sinn ;)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Man kanske skulle sälja allt och bli owg med 656 :)

IMG_20200918_121740-01.jpeg
Det vore väldigt otippat om du sålde av och blev bli owg :confused:
Jag som har ett nyupptäckt klockintresse har börjat fundera på om jag har någon strategi med inköpen eller om det bara blivit så denna sommar/höst?
Det enda jag kommit fram till än så länge är att det är roligare att använda de klockor och band jag köpt än att ha pengarna på ett konto. :)
 
Topp