Haha jävla @Clark Kent !
Nu väcktes mitt intresse rejält för 103:an.
Bara att köpa en av varje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha jävla @Clark Kent !
Nja kanske uttryckte mig lite luddigt, jag förutsatte att lumen va bra på dem men de var bara ett antagande, visst hade jag inte sagt nej till bra lume men de är inte den främsta egenskapen jag letar efter hos en klocka! Jag gillar märket, den underbara toolugheten som genomsyrar hela designen med allt från finnishen på boetten till den underbara tavlan! Just nu håller jag på med lite efterforskningar i märket och även modellen!Det är delvis lite så jag känner, och poletten trillade ner efter att jag sålt min vintage 104. De blev plötsligt klart att när det kommer till mina Sinn är det en samling och inte ”bara" ett gäng klockor. Gissar att det var därför också som missen med ZUZ kändes rejält. Det var som att man äntligen har hittat den där omöjliga pusselbiten av en bit blå himmel som man har letat efter en evighet, men precis när man ska trycka dit den kommer kommer hunden och äter upp den. Jag vet, riktigt dålig liknelse
Men jag har däremot inget behov att skapa dagliga minnen för att få en relation till en klocka, utan det räcker med känslan jag får av att ha till exempel 103B på armen efter att den har legat undanstoppad ett tag. Det är som ett lyckopiller med läderband.
Ljuset, men det blev en fin effekt
Såg i en annan tråd att du är sugen att skaffa en 556 på grund av den grymma lumen. Det finns mångder av goda skäl att köpa en 556, men just lumen är inte ett av dem om det är så att man är ute efter Seiko-lume. Med det sagt tycker jag absolut att du ska köpa en 556
Härligt...stort grattis Har det även löst sig med PayPal nu?
Så gör man en comeback! Men jag tror att alla här i tråden skulle uppskatta om det inte dröjde tre år till nästa gång du postar. Grym kloka
Det är verkligen väsenskilt från ett safirglas med dubbel AR som på andra 103 och otroligt mysigt
103 är en så fantastiskt lyckad serie, bland annat för dess bredd. Från vintagedoftande plexiklockor som St och min St C till högteknologiska mästerverk som 103 St/Ti Diapal. Dessutom med den möjligheten att både köpa nytt, men också att kunna hitta makalöst bra vintagevarianter. Tänker bomba på med en 103-kavalkad bara för att visa på bredden. Blandning med bilder från nätet och KS, och det är 103 med V7750/7760 i urval. Har skippat de äldre varianterna. Håll till godo
103 St DIAPAL. Lånad från nätet.
103 Ti IFR @-RI-
103 vintage månfas. Kapee99 på Instagram. Jag står först i kö på den så inga köpattacker nu
103 Herbert Mayer. Liniterad 50 ex, lånad från nätet.
Vintage 103. @Sebastard
103 A Sa B @Yoko
Vintage 103. @Dennta
103 St C. Limiterad 100ex. Min klocka.
Vintage 103. @Criss Cross
103 Sa BE. Lånad från nätet. Storebror till @Nicke75 ´s 104.
Och IFR . Diapalen ser ubergrym ut också.Haha jävla @Clark Kent !
Jag skulle inte säga att läsbarheten är dålig även om det inte är så bra tryck i lumen. Just för att det är stora visare och svart bakgrund så tycker jag läsbarheten fungerar under alla ljusförhållanden, en Rolex Date Just tex har för små visare vilket gör att läsbarheten blir sämre i mörker och i synnerhet halvmörker kan den vara svår att läsa av även om lysmassan presterar relativt bra. Bäst är min Citizen Aqualand som lyser upp ett mörkt rumjag förutsatte att lumen va bra på dem men de var bara ett antagande, visst hade jag inte sagt nej till bra lume men de är inte den främsta egenskapen jag letar efter hos en klocka!
Det är delvis lite så jag känner, och poletten trillade ner efter att jag sålt min vintage 104. De blev plötsligt klart att när det kommer till mina Sinn är det en samling och inte ”bara" ett gäng klockor. Gissar att det var därför också som missen med ZUZ kändes rejält. Det var som att man äntligen har hittat den där omöjliga pusselbiten av en bit blå himmel som man har letat efter en evighet, men precis när man ska trycka dit den kommer kommer hunden och äter upp den. Jag vet, riktigt dålig liknelse
Men jag har däremot inget behov att skapa dagliga minnen för att få en relation till en klocka, utan det räcker med känslan jag får av att ha till exempel 103B på armen efter att den har legat undanstoppad ett tag. Det är som ett lyckopiller med läderband.
Såg i en annan tråd att du är sugen att skaffa en 556 på grund av den grymma lumen. Det finns mångder av goda skäl att köpa en 556, men just lumen är inte ett av dem om det är så att man är ute efter Seiko-lume. Med det sagt tycker jag absolut att du ska köpa en 556
Så gör man en comeback! Men jag tror att alla här i tråden skulle uppskatta om det inte dröjde tre år till nästa gång du postar. Grym kloka
Det är verkligen väsenskilt från ett safirglas med dubbel AR som på andra 103 och otroligt mysigt
103 är en så fantastiskt lyckad serie, bland annat för dess bredd. Från vintagedoftande plexiklockor som St och min St C till högteknologiska mästerverk som 103 St/Ti Diapal. Dessutom med den möjligheten att både köpa nytt, men också att kunna hitta makalöst bra vintagevarianter. Tänker bomba på med en 103-kavalkad bara för att visa på bredden. Blandning med bilder från nätet och KS, och det är 103 med V7750/7760 i urval. Har skippat de äldre varianterna. Håll till godo
103 Ti IFR @-RI-
103 vintage månfas. Kapee99 på Instagram. Jag står först i kö på den så inga köpattacker nu
Vintage 103. @Sebastard
103 A Sa B @Yoko
Vintage 103. @Dennta
130;an är awesome!Haha jävla @Clark Kent !
Tack fasen man skulle haft alla va bra dom är men hade man kunnat välja?Det är delvis lite så jag känner, och poletten trillade ner efter att jag sålt min vintage 104. De blev plötsligt klart att när det kommer till mina Sinn är det en samling och inte ”bara" ett gäng klockor. Gissar att det var därför också som missen med ZUZ kändes rejält. Det var som att man äntligen har hittat den där omöjliga pusselbiten av en bit blå himmel som man har letat efter en evighet, men precis när man ska trycka dit den kommer kommer hunden och äter upp den. Jag vet, riktigt dålig liknelse
103 Ti IFR @-RI-
Vintage 103. @Sebastard
103 A Sa B @Yoko
Vintage 103. @Dennta
Tack fasen man skulle haft alla va bra dom är men hade man kunnat välja?
Den du sålde Ti heter den något?
Den skulle jag vilja ha.
Du ska ha en stor eloge för jobbet du lägger ner här @Clark Kent
Ja precis. Bra matchning.Stört bra! Är det Morellatobandet från TorNet?
Ti IFR. Det är klocka nr.2 i inlägget. Finns med och utan UTC, den senare med en extra grå visare. Tack så mycket
Kan meddela att din 103: är rätt nöjd med mig, och vise versa! ;-)Bra drag i tråden nu! Kul att 103 nämns så mycket, när jag – som den velpelle jag är – nyss bestämt mig för att försöka byta 356:an mot en sån. Med det sagt är jag inte missnöjd med 356 FLIEGER. Just nu sitter vi och väntar på sonen som är på simskola. Det är han jeden Samstag.
En bonusbild på klockan med mitt favoritnato, ett enkelt militärgrönt som jag använt till de flesta av mina 20 mm-klockor.
Bytte till länken innan avfärden mot simhallen. Det är något speciellt med H-länken ändå.
Trevligt. Du får säga till om du börjar få tankar på att byta mot en mycket fin 356:a.Kan meddela att din 103: är rätt nöjd med mig, och vise versa! ;-)
Vanskelig å se, men det er kanskje en Scania103st och min lastbil i bakgrunden.
Tack för input! Velade ett tag mellan i och a men gillar nog a bättre! Hjälper lite med stora siffror när de kommer till läsbarhet och de är mitt i natten hade en c023 från -90 talet förr men den va lite sisådär.. kanske är annorlunda med de nya! Hur tycker ni H - länken presterar? Tycker den är sjukt snygg men har hört att folk stör sig på spännet?Jag skulle inte säga att läsbarheten är dålig även om det inte är så bra tryck i lumen. Just för att det är stora visare och svart bakgrund så tycker jag läsbarheten fungerar under alla ljusförhållanden, en Rolex Date Just tex har för små visare vilket gör att läsbarheten blir sämre i mörker och i synnerhet halvmörker kan den vara svår att läsa av även om lysmassan presterar relativt bra. Bäst är min Citizen Aqualand som lyser upp ett mörkt rum
Det stämmerVanskelig å se, men det er kanskje en Scania
Jag har H-länk till min UX och tycker den presterar bra. Kanske inget finlir utan lite grov och det tycker jag passar Sinn. Stör mig inte det minsta på spännet.Tack för input! Velade ett tag mellan i och a men gillar nog a bättre! Hjälper lite med stora siffror när de kommer till läsbarhet och de är mitt i natten hade en c023 från -90 talet förr men den va lite sisådär.. kanske är annorlunda med de nya! Hur tycker ni H - länken presterar? Tycker den är sjukt snygg men har hört att folk stör sig på spännet?
EZM3 sitter kvar på handleden men nu med grönt nato.
Ja, visst är den Till lika de flesta av modellerna som är mer åt det tooliga hållet så finns det massor av valmöjligheter vad gäller band. Mest tycke och smak som avgör vad man gillar.EZM3 och grönt nato är en så jä*la snygg kombo
Snyggt! Den är jävligt cool den där! Är det den som har nån typ vätska/gas i? Ursäkta min okunskap men är ny på sinn som sagtJag har H-länk till min UX och tycker den presterar bra. Kanske inget finlir utan lite grov och det tycker jag passar Sinn. Stör mig inte det minsta på spännet.
Arkivbild:
Ja den är oljefylld. Finns andra modeller som tex 856 och 857 som är argongassfyllda.Snyggt! Den är jävligt cool den där! Är det den som har nån typ vätska/gas i? Ursäkta min okunskap men är ny på sinn som sagt
Ja den är oljefylld. Finns andra modeller som tex 856 och 857 som är argongassfyllda.
https://www.sinn.de/en/HYDRO.htm
https://www.sinn.de/en/Ar-Dehumidifying_Technology.htm
Borde inte de räknas som falsk marknadsföring?Nu för tiden använder Sinn kväve i boetterna trots Ar-märkningen.