• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Borde inte de räknas som falsk marknadsföring? o_O

Om det känns viktigt att det är argon trots att kväve gör jobbet bättre så får du ta Sinn till domstol :) Tror att det har med att AR-lösningen är patenterad så det är bara Sinn som kan märka sina tavlor på det sättet och att det är så pass inarbetat att man valt att ha kvar det. Oklart huruvida patentet gäller även om man använder sig av kväve.

Men jag håller med om att de borde märka de nyare tavlorna med N. Hade det varit någon mer slipad på marknadsföringsavdelningen hade de insett att AR-tavlorna då hade blivit samlarobjekt vad det lider.
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Om det känns viktigt att det är argon trots att kväve gör jobbet bättre så får du ta Sinn till domstol :) Tror att det har med att AR-lösningen är patenterad så det är bara Sinn som kan märka sina tavlor på det sättet och att det är så pass inarbetat att man valt att ha kvar det. Oklart huruvida patentet gäller även om man använder sig av kväve.

Men jag håller med om att de borde märka de nyare tavlorna med N. Hade det varit någon mer slipad på marknadsföringsavdelningen hade de insett att AR-tavlorna då hade blivit samlarobjekt vad det lider.
Hahaha nja så mycket tror jag inte jag bryr mig om den i sånt fall är felmärkt! ;)
Det låter rimligt som du säger att lösningen är patenterad vilket i sig är jävligt coolt, men om man bytt gas så borde man byta tryck med som du är inne på. Får snabba på att köpa min 556 och sen en annan modell med AR tavla innan marknadsföringsavdelningen inser sitt misstag och byter ut tavlorna :cigar:
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Gillar ju twitter och följer
https://sinn-depot.jp/
Är det någon på tråden som haft ngn Diapal?
Tycker "min" 756 med Diapal är sjukt snygg.
5A896116-7A97-4F1F-A6A5-BDDC0794E1D9.jpeg
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nybörjarfråga: Vad innebär egentligen Diapal? Jag har sett det nämnas på en del Sinnmodeller och har förstått det som att tavlorna är grå men de kanske även har andra egenskaper? :bag:
"SINN began its research on the DIAPAL Technology in 1995 with the idea of using diamondpallets to replace ruby ones"
=Längre tid mellan service :)
https://www.sinn.de/en/DIAPAL.htm
 

Leiflicious

Cartier
Nybörjarfråga: Vad innebär egentligen Diapal? Jag har sett det nämnas på en del Sinnmodeller och har förstått det som att tavlorna är grå men de kanske även har andra egenskaper? :bag:
Andra material i urverket som ska vara smörjningsfria. Från början diamant men nu något de är väldigt otydliga med och gör nåt slags referens till nanomaterial utan att specificera.
https://www.sinn.de/de/DIAPAL.htm
Jag är lite allergisk mot att bara kasta ut ordet nanoteknik utan närmare beskrivning, men nånting gör de för att slippa smörjmedel.
 

HSK

Patek
2-Faktor
"SINN began its research on the DIAPAL Technology in 1995 with the idea of using diamondpallets to replace ruby ones"
=Längre tid mellan service :)
https://www.sinn.de/en/DIAPAL.htm

Andra material i urverket som ska vara smörjningsfria. Från början diamant men nu något de är väldigt otydliga med och gör nåt slags referens till nanomaterial utan att specificera.
https://www.sinn.de/de/DIAPAL.htm
Jag är lite allergisk mot att bara kasta ut ordet nanoteknik utan närmare beskrivning, men nånting gör de för att slippa smörjmedel.
Tack för era svar. :) Det kanske bara är jag som har sett fel eller missuppfattat gällande tavelfärgen? Jag är inte direkt särskilt påläst men tycker mig minnas att alla diapal jag har sett har haft gråa urtavlor.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för era svar. :) Det kanske bara är jag som har sett fel eller missuppfattat gällande tavelfärgen? Jag är inte direkt särskilt påläst men tycker mig minnas att alla diapal jag har sett har haft gråa urtavlor.

Jo de är nog ljusare.

Samtliga Diapal har gråa tavlor med svarta subdials. Tekniken överlåter jag åt andra :)

EDIT: Förutom EZM10 kom jag på nu @HSK

Skärmavbild 2020-09-19 kl. 21.01.22.png
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Hej! Har ett relativt nyvaknat intresse för klockor och har bestämt mig för att jag ”behöver” komplettera med en kronograf. Hamnade in i denna tråden och fastnade för Sinn. Tycker Sinn framstår som ett ”sympatiskt” märke och fastnade för den klassiska 103:an. Har safirglas på mina andra klockor så akryl känns lockande. Samtidigt blir man också sugen på all teknik Sinn har så det känns lite onödigt svårt att välja. Skulle vilja känna på flera klockor men pandemin är dessutom Sundbyberg extra långt bort.
Lite veligt inlägg kanske men vill egentligen bara tacka för en riktigt bra tråd, mycket kunskap och en väldigt god ton.
Hoppas jag snart kan bidra med något nyförvärv
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag röstar på att du tar den understa tröjan idag. Funderat på en merinoullströja med sandfärgade inslag för att matcha klockan och återspegla dess kvalité ;)?
Haha check på den.
Är inne i en grå/svart period sen ett tag, passar bra med skägget.
Lite svårt att hitta tröjor i bra färger just nu.
- Är inte i fas med modet.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
OT;
-har någon här på tråden bytt klocka med ngn annan under en tid för att känna på olika modeller?
Lite som att byta boende med ngn under semestern?
 
Topp