• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

556i får följa idag :D
20200920_102543.jpg

20200920_102432.jpg

Ojojoj! Undrar om inte svart vridring är toppnotering för U50... Kan man den versionen tegimenterad?
Det utgår jag ifrån! Ringen är alltid tegimenterad på U50 som jag förstått det, så då känns det konstigt om man inte skulle kunna få svart ring och tegimenterad boett. Min boett är "bara" stål men ringen är tegiment plus den svarta extra beläggningen.

(För övrigt glömmer jag bort att ringen ÄR tegimenterad på min... !)

Det utgår jag ifrån! Ringen är alltid tegimenterad på U50 som jag förstått det, så då känns det konstigt om man inte skulle kunna få svart ring och tegimenterad boett. Min boett är "bara" stål men ringen är tegiment plus den svarta extra beläggningen.

(För övrigt glömmer jag bort att ringen ÄR tegimenterad på min... !)
Din boett är inte BARA stål utan extra saltvattenbeständigt tysk ubåtstål för bövelen :).

OT;
-har någon här på tråden bytt klocka med ngn annan under en tid för att känna på olika modeller?
Lite som att byta boende med ngn under semestern?
Byt-lånade en Sinn U2 av en arbetskamrat, det var första gången jag testade en Sinn, han fick låna en Reverso av mig. Ett bra sätt att under längre tid testa om man trivs med en klocka :)

OT;
-har någon här på tråden bytt klocka med ngn annan under en tid för att känna på olika modeller?
Lite som att byta boende med ngn under semestern?
Jag och @Anatta byt-lånades flitigt för ett par år sedan. Som redan nämnts är det ett ypperligt sätt att få en djupare känsla för en klocka, på ett sätt som klämmande på en GTG inte kan uppnå. Men det kräver ju såklart ett visst mått tilltro till den man byt-lånas med :)

Tillbaka
Topp