Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det slipers som ligger på vagnarna till vänster på bilden längst ner?Varit på en närliggande tågstation idag. Det läggs nya spår längs en sträcka. Välbehövligt!
Hade med mig en ... pilotklocka? Jaja, det var ingen av rallarna som sa något om det i alla fall.
Ja, precis! Det är en sträcka på 4-5 mil som man nu byter alla spår på. Skulle haft en järnvägsklocka på mig!Är det slipers som ligger på vagnarna till vänster på bilden längst ner?
Är du järnvägare @Remofflan ???Ja, precis! Det är en sträcka på 4-5 mil som man nu byter alla spår på. Skulle haft en järnvägsklocka på mig!
För att vara en klocka du inte gillar och vill sälja verkar du använda den väldigt mycketVarit på en närliggande tågstation idag. Det läggs nya spår längs en sträcka. Välbehövligt!
Hade med mig en ... pilotklocka? Jaja, det var ingen av rallarna som sa något om det i alla fall.
Tyvärr inte! Men jag har jobbat för en tågtillverkare tidigare.Är du järnvägare @Remofflan ???
Haha. Ja, men jag vill ju byta mot en 103. Måste ha något så länge.För att vara en klocka du inte gillar och vill sälja verkar du använda den väldigt mycket
Tänkte på dig i veckan!Jag och @Anatta byt-lånades flitigt för ett par år sedan. Som redan nämnts är det ett ypperligt sätt att få en djupare känsla för en klocka, på ett sätt som klämmande på en GTG inte kan uppnå. Men det kräver ju såklart ett visst mått tilltro till den man byt-lånas med
Viktigt att man är överens om evt skador, mm. Skulle aldrig våga gå ut med någon annans klocka- hålla mig inomhus, inte gå nära väggar, vatten eller annat som skulle kunna skada klockan..Tänkte på dig i veckan!
Att bytlånas var verkligen är bra sätt att få känslan av ”ägande”.
Vidare tänker jag att om det är någorlunda lika värde på klockorna så kanske det känns aningen tryggare.
Har du ingen handkåpa?!Viktigt att man är överens om evt skador, mm. Skulle aldrig våga gå ut med någon annans klocka- hålla mig inomhus, inte gå nära väggar, vatten eller annat som skulle kunna skada klockan..
Hittar den inte!! Måste kommit bort i tvätten?Har du ingen handkåpa?!
Jajemensan, det blev det igår kvällKänns som en stor familj-roligt att följa alla här.
Snart får vi tillökning också eller hur @Norpanjr?
(du behöver inte svara)
Jajemensan, det blev det igår kväll
Då får man gratulera! Jag blir sugen på en till varje gång jag ser kunder i butiken gå förbi med små knyten.Jajemensan, det blev det igår kväll
Ska du köpa lite nytt hos @ERIKSON URHANDEL ?
Nu vet jag inte huruvida du har, vill ha, eller funderar på barn, men - du skulle inte vara främmande för att döpa en eventuell son till Helmut? Eller åtminstone kräva att få ha det som mellannamn?Underbart...stort grattis Blev det en Helmut?
Nu vet jag inte huruvida du har, vill ha, eller funderar på barn, men - du skulle inte vara främmande för att döpa en eventuell son till Helmut? Eller åtminstone kräva att få ha det som mellannamn?
Stämmer att jag var inne hos @ERIKSON URHANDEL. Dock så blev det ingen klocka utan tvärtom, blev av med min klocka som får åka på en semester ner till Frankfurt.Ska du köpa lite nytt hos @ERIKSON URHANDEL ?
:O Är du en så kallad OWG? I så fall är det ju guldläge att köpa en till Sinn.Stämmer att jag var inne hos @ERIKSON URHANDEL. Dock så blev det ingen klocka utan tvärtom, blev av med min klocka som får åka på en semester ner till Frankfurt.
Det vill säga jag är klocklös
Haha!Jag har introducerat namnförslag Helmut till nr. 3 som anländer inom kort, fick inget gensvar bland övriga i juryn.... Lothar fick ett om än ännu mindre gensvar. Får köpa en klocka istället ;-)
:O Är du en så kallad OWG? I så fall är det ju guldläge att köpa en till Sinn.
Skulle gärna ha köpt en ny Sinn att bära på handleden under tiden min är nere i Tyskland. Men då kommer det bli att sova i soffan under en veckas tid . Lovat tjejen att avvakta ett tag innan nästa köp.
EN till, nä nä nä....nu ska vi inte begränsa oss, man börjar med en! Sen är det MÅNGA som gäller! ;-):O Är du en så kallad OWG? I så fall är det ju guldläge att köpa en till Sinn.
Ett tag, nuså, det har passerat! KÖÖÖÖÖÖP!!Skulle gärna ha köpt en ny Sinn att bära på handleden under tiden min är nere i Tyskland. Men då kommer det bli att sova i soffan under en veckas tid . Lovat tjejen att avvakta ett tag innan nästa köp.
Hehe.
Definitionen på "ett tag" är....?
1 dag?
Ett tag, nuså, det har passerat! KÖÖÖÖÖÖP!!