Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra kombo!Friska vindar och härlig luft!
En lång promenad innan dagens alla digitala möte -alltid rätt.
buuuu...tre dagar framför en skärm låter inte kul.God morgon! Dag två av 3 på digital konferens....jösses....
Rätt uppfattat! Känns som om det är läge för ett akut anfall av ADHD.....buuuu...tre dagar framför en skärm låter inte kul.
Otroligt sugen på en 556a pga tydligheten och lagom toolig, tankarna har även gått på 857. Men är osäker på den pga 43 mm storlek? Tänker om den bärs för stort... 556a känns perfekt med 38,5. Finns det något mellanting i storlekarna? Ca 17,5 cm handled
Är det bara jag, eller har din 356 varit med om fler äventyr?Buss som färdmedel idag
Otroligt sugen på en 556a pga tydligheten och lagom toolig, tankarna har även gått på 857. Men är osäker på den pga 43 mm storlek? Tänker om den bärs för stort... 556a känns perfekt med 38,5. Finns det något mellanting i storlekarna? Ca 17,5 cm handled
Buss som färdmedel idag
Finns det någon ca 40 mm med bezel?Om du gillar A så är 856 40mm.
Finns det någon ca 40 mm med bezel?
857 är en favvo. Om jag ngn gång köper en till så blir det nog en sån.Finns det någon ca 40 mm med bezel?
Alla dessa val! Lutar mest åt 556a just nu..Då blir det 41mm, sifferindex, dag/datum och 104 om du vill ha något som påminner om 556 A.
857 är en favvo. Om jag ngn gång köper en till så blir det nog en sån.
Alla dessa val! Lutar mest åt 556a just nu..
Är det bara jag, eller har din 356 varit med om fler äventyr?
Haha ja, den är lite sliten. Har varit med på diverse äventyr i min ägo och säkert före dess också.
Tycker inte det gör nåt. Lite som en skinnjacka som bara blir snyggare med lite patina.
Det är en beteckning för klockor som tål stryk (can take a beating), och som man använder till det. Oftast är det mycket tåliga och robust klockor, inte sällan en G-Shock. För de som inte gillar digital tidvisning är ändå quartz vanligt förekommande då den är mindre känslig för stötar osv. Men man kan eg använda en rad olika klockor som beater, t ex dykare (Omega SMP är nog vanlig här), pilotklockor (Sinn!) eller fältklockor (CWC? Hamilton?)Håller med, vissa blir snyggare med slitage.
En fråga från en av oss äldre; har sett ordet "beater" här på KS?
Vad betyder det egentligen?
Då har jag enDet är en beteckning för klockor som tål stryk (can take a beating), och som man använder till det. Oftast är det mycket tåliga och robust klockor, inte sällan en G-Shock. För de som inte gillar digital tidvisning är ändå quartz vanligt förekommande då den är mindre känslig för stötar osv. Men man kan eg använda en rad olika klockor som beater, t ex dykare (Omega SMP är nog vanlig här), pilotklockor (Sinn!) eller fältklockor (CWC? Hamilton?)
Den är så himla snygg!Jobbar hemifrån idag. Hade glömt välja klocka för dagen men efter att ha kikat in här blev det lättare
God morgon! Här på Västkusten är det 13-14 grader och molnigt. Inte så farligt.
Ni får en krispig bild ändå:
Haha, ja ja. Jag vet. Men det är samma tavla som på 103. Känner bara att den gjorde mer för mig. Nu ska jag byta tillbaka. Och då, då kommer jag bli så nöjd!Ska du verkligen låta den gå? Du verkar gilla den ju
De är fina! Jag skulle klassa dem som Dress Chronograph. Men – är de inte hemskt dyra?Nu svär jag antagligen i kyrkan och jag vet att detta har varit uppe tidigare i tråden men... Varför får inte serien Finanzplatzuhren någon kärlek alls i tråden?
Visst, dom har inte samma kul innovationer, är inte tooliga och har inte samma historia som en del andra modeller men jag kan inte låta bli att ibland erkänna för mig själv att jag gillar många av klockorna i serien.
6099 (bild från Sinn.de)
6060 (även den från Sinn.de)
Vet att det finns/fanns något enstaka exemplar i tråden för några år sedan men har vi någon kvar?
Jo, de är dyrare än många andra modeller från Sinn. Jag är mest nyfiken på varför denna serie, i princip, aldrig diskuteras i trådenDe är fina! Jag skulle klassa dem som Dress Chronograph. Men – är de inte hemskt dyra?